NA: HERBELIN Inspiration Automatic

Goeiemiddag beste HFers,

Een nieuwe ster aan het firmament zoals ik ze graag zie. Redelijk uniek en wonderschoon :smiling_face_with_three_hearts:

Afgelopen maandag was ik bij medeforum-lid @HansT op de koffie om elkaar onze laatste aanwinsten te showen. Uiteraard werd er heel wat afgepraat en zo kwamen ook Franse merken ter sprake. Hans liet zich ontvallen dat hij wel eens door het het Duitse Epe, hier net over de grens, kwam en daar een Herbelin-dealer had zien zitten aan de doorgaande weg.

Nu had ik van dat merk wel eens gehoord, maar dan als ‘Michel Herbelin’ waarvan ik dacht dat het een modemerk was met zo’n bedachte dubbele naam die je vaker ziet bij modemerk-horloges.

Maar niets van dat al! Dit is een authentiek Frans merk, ooit opgericht door Michel Herbelin in 1947, eerst onder de naam Impec. In 1965 werd de naam gewijzigd naar Michel Herbelin. De 2 zonen van Michel zetten later de zaak voort en heden ten dage staan zijn 2 kleinzonen aan het roer.

Een authentiek Frans familiebedrijf dus dat te vinden is in Charquemont in de Jura aan de Frans-Zwitserse grens. De Zwitserse kalibers konden dus met de fiets worden aangeleverd! :grin: De horloges worden ontworpen, geassembleerd en gecontroleerd in de ateliers van dit merk dus Made in France. :st_martin:

Na bovenstaande was mijn interesse gewekt en ik ging op zoek naar een Herbelin. Toen ik de Inspiration tegen kwam was ik meteen verliefd en wel op de groene (racing green) versie. Na enig zoeken vond ik hem bij een juwelier in Bergambacht, en bij een eerste bestelling daar zou je meteen 10% korting krijgen. Toch een aanzienlijk bedrag.

Maar eerst ben ik toch naar de Duitse juwelier in Epe gefietst (15 km) en daar lag dit model idd in de etalage alleen niet in het groen. In Dld is dit horloge wel een stuk goedkoper, maar met die 10% korting toch minder dan bij die Nl-juwelier en uiteindelijk daar besteld.

Gistermiddag laat kwam hij binnen :slightly_smiling_face:

Specs:

Diameter 40 mm
Hoog 10.7 mm
Lugs 22 mm
316L staal
Kalfsleren band
Waterdicht 30 mtr
Saffier onder en boven
Kaliber: de welbekende Sellita SW200-1 met een tikgetal van 28800 en 38 uur gangreserve, ook handopwindbaar.

Nadeel is dat er geen anti-reflectie glas in zit. Aan de pols geen probleem maar met foto’s maken weer een heksentoer. :sweat_smile:

70 likes

Dat ziet er fraai uit!

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand::ok_hand:

1 like

een beauty :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier :+1:

1 like

Hele nette aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Heel mooie aanwinst. Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een magnifiek Horloge!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Sjieke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Hele mooie aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Erg vaak langs deze juwelier gereden, maar er nog nooit naar binnen geweest😅.

Prachtig horloge deze “groene” Herbelin, gefeliciteerd Gerbert en leuk dat ik daar ook een aandeeltje in had.

Zelf heb ik een Franse Lip, maar een Michel Herbelin is er misschien ook nog wel eens leuk bij, met een van de eigenaren van Herbelin heb ik vier jaar geleden in München persoonlijk kennis gemaakt.

2 likes

netjes heel mooi

1 like

Dit merk was een leuke tip van je Hans, dank! :slightly_smiling_face:

Echt een prachthorloge! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Mooi horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge! :ok_hand:

1 like

Nogmaals van harte met deze chique in racing green getoonde Herbelin ! :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge. Fraaie cabochon. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Prachtig! Ik heb deze ook op mijn verlanglijst staan.
Een hele mooie groene wijzerplaat :ok_hand:t2:.

Groet van z’n broertje :wave:t2:

2 likes

Hoi Geralt,

Van jou had ik zeker een reactie verwacht :grin:

Ik had uiteraard jouw topic gelezen op zoek naar info hier op HF over dit merk.

Ik geloof dat wij zo’n beetje de enigen zijn met een recente Herbelin. Vintage zie je nog wel eens voorbij komen.

Jouw Newport is ook een heel mooi horloge!

1 like

Ik zag die naam ook voorbij komen, geloof niet dat er een andere benaming voor is?

Mss een kroon met inleg of zo… :person_shrugging:

1 like