NA: Het kan verkeren - hartstikke Oost-Nederlands - de stoute schoenen maar aangetrokken

Yip 5 uurwerken waarvan teveel materiaal was weggehaald om het goed te laten lopen. De blauwe wijzerplaat is wel “uniek” voor Staudt als introductie kleur. Wellicht ooit nog eens een chrono. De nieuwe met Guilloche wijzerplaat is prachtig. Thnx

1 like

Super leuk om al bovenstaande te lezen. Erg fraai verslag van een bijzonder fraai horloge.

Veel plezier ermee!!!

Mijn interesse voor dit, tot nu toe onbekende, merk is zeker gewekt. Thanks, altijd leuk nieuwe mooie merken te ontdekken.

1 like

Nee, een klein steekwagentje was net voldoende. :grin:

1 like

@Yoeri40 @Tuur1968 leuk, hoewel in eerste instantie jammer natuurlijk, om te lezen hoe de ontwikkeling is gegaan.

Mooie varianten! En mooi die grijze band!

iedere ondernemer betaald leergeld, ik als klant helaas ook maar de communicatie was goed met Ivo. Enkel spijtig dat hij de herstelling niet kon garanderen en nog erger dat hij dan verwees naar de juwelier om een regeling te treffen. Ik dank juwelier kwekkeboom nog steeds voor de service die hij heeft verleent.

1 like

Mistral Blue :wink: maar hier idd net grijs

1 like

Heb de laatste tijd veel mensen over de vloer gehad met Oost Nederlandse werkethiek voor onze zonnepanelen en A/C: No nonsense, geen poeha, Nederland, hoe ik graag Nederland zie, zonder oververgroot ego. Daarbij kennis van zaken, goede prestaties zonder overdreven trots.
Oh wat heb ik een hekel aan BNers! :persevere:
Ja, de wijzen èn de wijsheid komt uit het oosten en dan zit ik nog maar in het Midden-Oosten (Noord Veluwe). Ben ik misschien daarom zo gek op Japanse uurwerken? Geen übertrotse Zwitsers met belachelijke uurlonen, maar degelijke, jarenlang goedlopende Japanners voor een eerlijke prijs?

1 like

Heel erg gaaf! Met Staudt kun je niet fout!
Gefeliciteerd, geniet er van!

1 like

Als “westerling” kom ik al jaren bij een aantal relaties/klanten in het oosten. Inderdaad, altijd een feestje en goede werkethiek en zoals je zegt no-nonsense.

Toch ook wel de uitstraling van Staudt. :wink:

2 likes

Ah, da’s helemaal lekker zomers. Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag?

Molequin

Even wachten tot de voorjaar/zomer collectie weer beschikbaar komt
Aan de prijs maar kwaliteit is top
1 like

Lekker bandje! Staat hem goed.

1 like

thnx Han, fan van Molequin. Hoop dat ze weer met kekke zomerkleurtjes komen

2 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst van Nederlands (Twentse…) afkomst! Nou ja, half dan, want het uurwerk is natuurlijk Swiss Made en een echt werkpaard. Ik vind de Valjoux 7750 serie een van de beste uurwerken!
De afleesbaarheid is werkelijk perfect. Dat zie je wel eens anders en tja, een horloge is toch primair bedoeld om de tijd af te lezen! :slight_smile:

Over de waterdichtheid moet je je naar mijn mening geen zorgen maken. Je was toch zeker niet van plan met dit mooie ding te gaan zwemmen?!
Waterdichtheid is sowieso heel beperkt houdbaar… na drie jaar zijn de pakkingen al dermate achteruit gegaan, dat je ze moet vervangen… vooral die bij de kroon!
Ik herstel (nou ja, restaureer…) weleens waterschadegevallen en ik kan je zeggen dat ik soms zoveel ellendige roest zie van een enkele minimale druppel die binnengedrongen is, dat ik altijd adviseer om bij de noodzaak tot waterdichtheid het horloge iedere drie jaar van nieuwe pakkingen te voorzien en te laten testen.

Veel plezier met deze Twentse trots!

1 like

Het is een prachtige aanwinst!

Helaas is hij voor mij wel te groot, ik heb hem mogen passen in Düsseldorf waarbij Yvo ons hartelijk te woord stond.

1 like

Haha, nee zeker niet. maar ik heb wel de onhebbelijkheid om een horloge te dragen, ook als ik e4ven mijn handen moet wassen of een bui regen tegen kan komen. Nu zal dat ook met 3ATM niet zo vaart lopen verwacht ik. Maar het is wellicht het idee.

Dat ben met je eens en zal ook inderdaad tzt wel de aandacht krijgen.

Dank!

Mooi hoor.
Daar klopt het hart van deze tukker wat sneller van.

1 like

Heerlijk verhaal om te lezen.
En wat een mooi horloge.
Veel plezier ermee.

Greets Martin.

1 like