Het is alweer een tijdje sinds mijn laatste NA topic terwijl er genoeg horloge zijn gekomen en weer gegaan zijn, maar ik wilde de chronologische volgorde niet verstoren - so here goes.
TLDR - Horloge gekregen - top gast ontmoet.
Dit NA topic is long overdue. Ik heb het horloge namelijk al sinds mei.
Medio mei opende @Meistersinger een topic met de vraag hoe lang er garantie moet worden gegeven bij verkoop tussen forumleden. Het ging toen over vintage horloges.
In het hele gesprek gaf @Fate_Amenable_To_Change aan dat hij vintage horloges zat was, omdat deze niet betrouwbaar waren en hij zijn Lord Matic wel even in de kliko ging gooien.
Als grap vroeg ik wanneer hij het vuilnis buiten ging zetten, met als tegenbericht dat ik het wel mocht komen ophalen.
Als newby op het forum waardeerde (en nog steeds), zoals vele andere hier, de NA topics vol interessante informatie die Chris schreef. Ik was dus ook benieuwd naar de man achter die kennis.
Na wat PB’s heen en weer, een ingeslagen fles lekkers en gedreven door de nieuwsgierigheid naar de persoon achter onze pastoor ging ik het horloge ophalen.
De gesprekken gingen over van alles en nog wat en al snel hadden we door dat we eigenlijk wel op dezelfde golflengte zitten en een en ander gemeen hebben.
Kortom een top gozer die @Fate_Amenable_To_Change!
Dan het horloge. Het grappige is dat dit horloge me aan het denken heeft gezet over case sizes.
Waar ik normaal alleen naar grote horloges keek, is mijn interesse opgewekt naar het wat fijnere werk (meer daarover in aankomende NA topics).
Zoals al aangegeven was het horloge niet helemaal werkzaam - het welbekende datumschijfprobleem was hier weer aan de orde. Weer? Ja, want het plastiek tandwieltje was al een keer vervangen door een metalen.
Het horloge is naar @Tokes gegaan en hij wist mij te vertellen dat het hele onderdeel waar het tandwieltje op zat vervangen moest worden.
Via een topic op het forum ben ik op Buyee beland waar ik het onderdeeltje, na veel speurwerk via fora, NOS heb gevonden.
Nu loopt en werkt het horloge als een zonnetje en kan ik de kastvorm, linnenstijl dial en draag comfort erg waarderen.
Dank voor jullie aandacht - en dan nu de plaatjes.