NA: Het kliko horloge

Mooie geste van Fate en leuk verhaal! Dit vergeet je niet snel👍

5 likes

Goede actie van Fate , en leuk dat jij het horloge weer helemaal werkend hebt gekregen :+1:

2 likes

Mooi ding :+1: zonde om weg te gooien

1 like

Mooi dat je het onderdeel wist te scoren om de LM weer bedrijfszeker te krijgen. Veel draagplezier toegewenst met het kliko-horloge. :sweat_smile::+1: Ik had het verhaal al gehoord van Chris toen hij het, een beetje groen lachend, vertelde een tijdje geleden. :grin:

4 likes

Gefeliciteerd. Mooi horloge.

2 likes

Top, dat deze zo goed terecht is gekomen! Geniet ervan!

3 likes

Haha heel cool verhaal, ik herinner het topic en de opmerking van jou zelfs nog :rofl:
Veel plezier met het horloge!

2 likes

Leuk! en zeker een mooi horloge. De forumspirit erbij is natuurlijk extra leuk!

3 likes

Mooi man, ik blijf het een prachtig horloge vinden, maar had nooit het geduld gehad om het een derde keer te gaan fixen. Ik ben erg blij dat hij het nu gewoon doet, en uiteraard dat je er plezier van hebt! Hulde voor het speurwerk. :+1::+1:

11 likes

Goede actie van @Fate_Amenable_To_Change💪🏼
Mooi resultaat . Geniet ervan

3 likes

Is het zeker weten! Was leuk om het onderdeel op te sporen. Onderweg een een boel geleerd van het mechanisme en uurwerk.

Special shoutout naar @Meistersinger die het allemaal heeft gefaciliteerd.

2 likes

Geen kliko-materiaal deze prachtige Seiko. :grin:

Lief van Fate en veel plezierige momenten ermee!

2 likes

Mooi klokje👍

1 like

Ik moet er ook bij zeggen dat ik 'm uiteraard niet echt in de kliko had gesodemieterd. Deze Lord Matic heeft een vrij lange voorgeschiedenis.

Het was in de tijd dat Candide me een Lord Marvel high beat onder de neus drukte die ik fantastisch vond, en @Svennos me tijdens een wat met bier doordrenkte middag in het Taphuys een C-shape Costellation met gouden bezeltje liet zien. Ik wilde ook een knappe vintage, het liefst in vergelijkbare stijl en maat. Maar omdat ik te skeer was voor de Lord Marvel in goede staat en al helemaal voor de Connie kwam ik bij de Lord Matics uit.

Dus kocht ik 'm van een vintage boer uit Nederland. Het datumverzet ging binnen twee keer dragen naar de kloot’n, waarop de goede man aanbood om een reparatie door Jan Ubels te delen, qua kosten. Zo gezegd, zo gedaan. Een half jaar later had ik het horloge terug, en nam de vintage boer de kosten uit coulance op zich omdat het zo lang had geduurd. Dat vond ik het noemen waard, en erg schappelijk.

Enfin, toch liep het horloge niet zo goed op de timegrapher, dus uiteindelijk heb ik 'm aan ons aller @Aad57 gegeven voor een beurt. Die heeft ie keurig uitgevoerd, en hij heeft daarbij een NOS glaasje gevonden. Dat glaasje kostte me 100 ballen, maar dat was het zeker waard, want het horloge knapte er erg van op.

Vervolgens heb ik er een jaar van genoten, maar toen ging het onderdeel wat @SpringDrive op heeft moeten speuren naar de ratsjemedee. Ik dacht dat het misschien dat rad van Jan Ubels was, omdat de symptomen hetzelfde waren: Dag- en datum-verzet werkten niet meer. Maar goed, toen was ik zo’n 2 jaar onderweg met dat ding en was m’n geduld gewoon op.

Vervolgens heeft @SpringDrive 'm geruild voor een bel gin (laten we die fles Hendricks niet vergeten, alsjeblieft, die smaakt goed, hij is nog niet op, ik drink te weinig), als ik het me goed herinner (of die gin moet op magische wijze in m’n drankkast geplant zijn door een ander). :rofl:

Kortom, het is een hele rit geweest voor de Lord Matic. Via vele forumleden, horlogemakers en handelaars is hij in de nieuwe polder beland. En dan hebben we het nog niet eens gehad over wat hij tussen 1971 en de aankomst in mijn horlogedoos had gezien. :slight_smile:

Hier ter referentie nog een NA Topic uit juli 2018, toen ik 'm net binnen had:

13 likes

Cool om te weten! Nu is alles in eeuwigheid gedocumenteerd.
Toch wel gaaf dat hetzelfde horloge 2 NA topics heeft :smiley:

Ik hoop een ruig leven bij de Yakuza.

Daar houdt hij wel van.

1 like

Dit zijn de verhalen.
Prachtig. Veel plezier van het horloge en er een leuke ontmoeting aan overgehouden. Gefeliciteerd.

2 likes

Een prachtig verhaal en natuurlijk ook heel tof van @Fate_Amenable_To_Change . Uiteindelijk heeft het je deze mooie aanwinst opgeleverd.

2 likes

Gelukkig is het niet in de Kliko beland!

2 likes

Mooi verhaal, geniet van het mooie horloge :+1:

1 like

Cool verhaal hoor, vermakelijk én een klein beetje ‘feel good’ omdat er weer iemand blij mee is gemaakt. Zo worden er ook weer een hoop nieuwe connecties gemaakt :+1:

2 likes