NA: het Straum(t) waar het niet gaan kan...

Omdat ik volop bezig was om me een beeld te vormen van wat de horlogemarkt zoals te bieden heeft - veel! Heel veel! - ben ik al lezend, navigerend en kijkend op het spoor van de kleine makers gekomen. Ik was me juist aan het verdiepen in microbrands, toen @ReizendeOomRoel zijn Straum hier op het forum in het digitale zonnetje zette. Die wijzerplaat… :heart_eyes:. Meteen de website van Straum bezocht, nieuwe entry opgenomen in mijn inmiddels bekende Excel sheet. Foto’s bestudeerd, reviews gekeken op YouTube (vooral om de Opphav op bewegend beeld te zien) en gewikt en gewogen over de kleur van de wijzerplaat.

De opties: :black_large_square: :white_large_square: :green_square: :blue_square:

Wit viel vrij snel af door het matige contrast met de wijzers. En omdat wit zo wit is. Groen ook i.v.m. combineerbaarheid. Zwart of blauw? Blauw is mijn basiskleur (soort van favorietje), dus ik wilde voorkomen dat ik verblind door verliefdheid een blauwtje zou lopen. Tijdje gehinkeld op de gedachte een zwarte wijzerplaat te kiezen en de kleur erin te brengen met de bandjes. Maar ik kreeg de indruk dat de meerwaarde van het lichtspel vooral zichtbaar en voelbaar is met de blauwe uitvoering. Dat werd de definitieve richting. De blauwe Opphav is alleen nog in de Damascus uitvoering verkrijgbaar. Geen must voor mij, maar stiekem heel blij met deze keuze. Op foto’s lijken de lagen in het staal soms erg zichtbaar. In daglicht valt dat mee, maar voor het geoefende oog heel goed zichtbaar. Subtiel en toch aanwezig. I love it!

Slimme aanpak qua verpakking: geen overgedimensioneerd en opgevulde verpakking, maar een eenvoudige doosje. In plaats daarvan krijg je er een watch pouch bij in een kleur naar keuze. Naast het blauwe bandje een bruine besteld. Standaard met QR veerstiftjes. Easy.

De Straum resideert al enige tijd in de collectie en krijgt regelmatig ‘polstijd’. Dank voor de inspiratie, Roel & andere over Straum-postende HF’ers!

De plaatjes: zonder dat geen NA…

67 likes

Knap hoor. Heerlijke kleur :ok_hand:t2:

Mooi! Wijzerplaat is echt uniek! Wat ik me afvraag: zijn ze ook letterlijk uniek? Of zijn ze allemaal gelijk?

Hoe dan ook, veel plezier ervan!

Gaaf Peter. Gefeliciteerd met deze prachtige blauwe NA. Geniet ervan

Ja, mijn gebrek, hoor. Maar ik had dus nog nooit van dit merk gehoord. :sweat_smile:
Leuk horloge en heel mooie wijzerplaat! Gefeliciteerd!

Ziet er heel mooi uit. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

Wat een bijzonder en mooi horloge!

Erg mooii. Die Straum ist ein Traum.

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd met deze lekkere NA!

Mooi horloge, komt hier nou nog BTW op bij de levering?

gefeliciteerd :facepunch:

Ja heel mooi :ok_hand: Gefeliciteerd

Deed me een beetje aan deze denken

Proficiat, zeer mooi horloge.:watch:

Top :ok_hand:t3: Geniet van je pracht aankoop!

Met de groeten van z’n :point_right:t3: oudere broer :point_left:t3:

3 likes

Da’s een goed punt. Heb vandaag een loupe besteld. Als die binnen is eens detail foto’s van het web vergelijken met mijn exemplaar. Durf er nu geen uitspraak over te doen.

1 like

Ja, klopt. Dat staat ook netjes aangegeven op de website van Straum.

Als je geluk hebt niet :wink:

Durf ik niet te zeggen…
De kast sowieso wél :ok_hand:t3:

1 like

Vermoed dat deze iets bereikbaarder is :wink:
Overigens heeft de nieuw te introduceren Model 3 van anOrdain er ook wel iets van weg… Houtbewerking, 3D scanning en emaille.

1 like

Waarom zou je meer betalen?
store-traffic-media-markt