Je kunt in die goedkopere tools vaak gewoon Bergeon vorkjes in zetten. Dat zou ik wel aanraden omdat die echt beter zijn en ze slijten minder hard.
Zeker, ik heb mezelf geleerd om met één hand het horloge vast te houden en tegelijkertijd het eindstuk te positioneren, met mijn duim hou ik de pin schuin op zijn plek. Dan heb ik mijn andere hand vrij om met de tool de pin vast te zetten.
Maar bij banden met weinig ruimte is dit soms vloeken en ik zou liegen als de pin niet soms wegschiet.
Als het niet gelijk en na een paar pogingen lukt dan probeer ik het later nog eens. Dit is beter voor mij, mijn omgeving en het horloge.
Herkenbaar!
Check. Ga ik doen.
Ik moest lachen.
Ik moest weer lachen.
Maar het bandje zit er weer op. Het tooltje heeft gedaan wat het moest, ook met goedkope shitvorkjes.
Beter laat dan nooit, en een schaamteloze crosspost.
Nog even over de lume. De eerste foto is een automatische beslissing van m’n camera, de tweede is handmatig belicht. En gebalanceerd.
Voor wie nu denkt, hee, die lume pip doet het niet: Ik had met m’n zaklampje alleen de wijzerplaat beschenen.
Mooie krachtige lume !
Ik dacht ook al: nog 1 keer wisselen en dan afblijven en genieten. Maar gelukkig heb je nu gereedschap om te doen waar je zin in hebt
Gefeliciteerd! Mooi verhaal.
Dank je. En inderdaad blij met m’n tooltje, ik had het moeten hebben voor ik ging wisselen.
Erg mooi zo. Veel plezier ermee.
Schitterend horloge
Ik kijk uit naar je NA topic daarvan
Mooi man, ik had deze NA gemist maar een lekker horloge dit
Veel draagplezier, het lijkt me een comfortabel horloge.
Lijkt er op dat het een killer lume is. Hoe lang blijft die nagloeien?
Best lang. Het is goeie lume.
Wat een ontzettend gaaf horloge is dat. Laat mij u complimenteren met uw smaak!
De zwarte staat al een tijdje op mijn “zal-ik-het-doen?”-lijstje. Het enige wat me een kleinbeetje tegenstaat in het design is die grote pijl voor de urenwijzer. Als die nou net een beetje kleiner geproportioneerd was…