Als ik de foto’s zo zie dan is er toch ruimte genoeg voor een vorkje of lijkt dat maar zo?
Wellicht kan een pushpin tweezer uitkomst bieden?
Afgaande op de foto’s heb je die wel nodig inderdaad. Die hadden ze wel mee mogen leveren.
'T kan waarschijnlijk ook wel zonder, maar dan heb je twee handen nodig om de pushbar in te veren & de endlink tussen de lugs te manoeuvreren en een extra hand om het horloge op z’n plek te houden.
Zoo hee…
https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-6825?code=R38673
140 britse pondjes.
Al droeg ik nooit weer staal in dit leven. Man man man man man.
Of ze hadden gewoon een quick-release band moeten maken.
Weet iemand waar ik zo’n tool kan scoren voor ietsiepietsie minder dan 180 Euronen?
Er is wel ruimte voor een klein vorkje, maar de toleranties zijn exact nul. Het lijkt net alsof de push pin die er tussen zit nipt te lang is, want ik krijg 'm aan beide kanten net niet zo ver naar binnen gedrukt dat ik de end link tussen de lugs kan laten verzinken. Hij moet echt aan één kant bij stom toeval in het gat vallen wil die andere kant zover in drukken dat hij er in schuift.
Ik weet niet of ik me goed uitdruk, maar hoop dat je begrijpt wat ik beschrijf.
Misschien toch eens een houdertje kopen of zo. Want dit is inderdaad erg kut.
Iemand een tip voor een goeie zware?
Amazon.
Gewoon hetzelfde ontwerp maar dan geen Bergeon natuurlijk.
25 a 50 euro.
Doet wat t moet doen.
https://www.watch-tools.de/tools/bracelet-tools.php
Ik vond hier ook nog dingen.
Maar die Amazon tip ga ik even bekijken.
Die website die je linkte staat idd ook zeker wat tussen voor je denk ik.
Ik heb de mijne van cousins, maar allicht tegenwoordig beter via Amazon of watchtools.
Ik vind het wel een leuk horloge verder. Een eigen smoel en zo zonder ostentatief het merk erop wordt het helemaal iets speciaals. Veel plezier ermee als je hem alsnog houdt!
Heb je daar, en @Zengineer, @Blob, @Dao en @Handavinci kijk ook even mee, dan dit soort flauwe kul bij besteld om dat horloge te fixeren?
Of moet ik iets anders kopen? Voorstellen? Han & Dao, ik vraag het jullie omdat jullie ook nog al eens modderen.
Hmm nee. Allicht is het wel beter maar ik zit dus niet zo veel in met krassen op de lugs (aan de achterkant toch).
Ik heb een oud sigarendoosje (niet zo’n mooi kistje, denk eerder zo’n met papier bekleed doosje à la montecristo) uitgerust met een laagje schuimrubber. Daarin liggen de tools en ik kan het horloge stabiliseren door het aan te drukken tegen het schuim. Werkt prima voor mij maar niet zonder risico voor de lugs!
Als je die tool van @n_visser besteld houdt je in principe één hand vrij en heb je zo’n inklem tool in theorie niet meer nodig. Het horloge vasthouden kun je dan gewoon met je vrije hand doen.
Gewoon een kasthouder kopen.
Shit, dat is balen zeg
Quick release (bij leer ben ik er geen fan van, op staal des te meer) of niet, ze zou toch verwachten dat je genoeg ruimte hebt om een vorkje te plaatsen… Dat zou een industriestandaard moet worden!
Wat kut zeg. Vooral omdat je enthousiast was over de stalen band. Had beter niet gevraagd op hem eens op verschillende banden te zetten zeg
Die ruimte is er ook wel (zie de foto’s van @Fate_Amenable_To_Change), alleen je moet de springbar aan beide zijdes tegelijk inknijpen én tegelijkertijd de endlink tussen de strak getolereerde lugs schuiven. Dat is een enorm priegelwerk. Ik had het ook met m’n miltat oyster band op de SKX.
Met de juiste tools óf een extra setje handen is het waarschijnlijk prima te doen.
Een origineel design. Wat naar van de krasjes. En herkenbaar voor mij, ik heb het probleem ooit met een Longines gehad, balen. Vergeten en verder genieten van je mooie aanwinst.
Bestelling gedaan voor het kniepertje van @n_visser en een houdertje om de kast te fixeren.
Ik kan ook wel een vorkje plaatsen (nipt) maar het terug plaatsen is exact zoals @Zengineer het beschreef… Met twee handjes en het horloge vast houden, en de band, en dan knijpen en dan tussen die lugs komen: Da’s kut.
Die komen er bij mij toch wel achter op de lug. Dan had het mijn horloge maar niet moeten worden. Maar dat ik 'm bekras en dat het dan gewoon niet lukt, dat trek ik niet.
Ik ga het meemaken wanneer m’n tooltjes er zijn.
Dank allen, voor de tips, het meedenken en de tijd! Toch weer een warm bad zo.
@anon34385602: Bij deze. Tooltjes zijn in aantocht:
En nee, @HanDavinci, het is toch niet het hout geworden. Deze is van metaal en kan ik desgewenst aan m’n blad fixeren met een lijmklem.
Lekker. Erg lekker. Koken kunnen ze niet (imo), horloges maken daarentegen.
Geniet van deze prachtige aanwinst
Eens. In afwachting van de Amazon tools hier ook maar op Cognac leer. Taperend. Dressy als de hel. Komt ie ook mee weg.
Fransen en koken… Ach, een lekker boeuf bourgignonnetje vind ik altijd fijn. Of een bouillabaise. Maar het zijn geen Aziaten, dat is correct.
Dankje!