NA: Het wachten waard, de Serica 5303

Dank voor de foto en dat ziet er meteen een stuk beter uit ! :+1:t2: (en dan maar zonder Serica gespje)

Ik heb nog maar één gesp gezien, ooit, die ik de moeite van het overzetten waard vond. Die zit dan ook aan de leren band die aan m’n King Seiko zit. :slight_smile: Verder kijk ik nooit onder op m’n pols, dus ik pleng geen hete tranen in m’n tequila dat daar een B staat.

Maar je hebt zeker gelijk: Doet het goed op een tropic.

Ook in het wit superfraai! Van Harte!

De zwarte blijft op het netvlies. Vroeg me wel af of je wat kan zeggen over de verhouding bezel versus saffier. Blijft er niet te weinig saffier over door de ‘dubbele’ insert waardoor hij kleiner lijkt dan 39mm die hij is?

Van de plaatjes en video’s krijg ik daar geen vinger achter.

1 like

U vraagt, wij draaien. De Nomos is 36mm. :rofl: De Alpinist 38,5, de Archimede en Baltic allebei 39mm. De Yema ook, en de Hamilton 38.

Even een stukje mening: Nee, ik vind niet dat er te weinig saffier over blijft. Hij draagt klein, maar dat maakt het ook een beetje een gentleman’s duikertje. Da’s nou precies de charme van het ontwerp. De rehaut die zwart is versterkt dat effect nog eens.

De zwarte zal iets groter dragen, want rehaut en bezel die meer op de wijzerplaat aansluiten, dus da’s visueel totaal anders.

8 likes

:point_up_2:t2:

of anders

EDIT: zie nu de foto op tropic, I like!

1 like

Proficiat @Fate_Amenable_To_Change

Ik roep jou uit tot leukste verhaaltjes schrijver. (PUNT)

1 like

Dank voor de reactie en de fotografische vergelijking. Volstrekt duidelijk.

Gentlemans Diver :upside_down_face: die houden we er in. Als je het model zo benadert voldoet hij volstrekt aan alle voorwaarden.

De zwarte blijft hoog op de lijst staan, vooral de combinatie met de lugs van de mesh band is voor mij een van de hoogtepunten van de Serica!

Veel en lang plezier er mee.

1 like

Met de nadruk op “voorzichtig”…? :grin:

However, ik houd wel van wat minder mainstream spul.
Mooie band ook, trouwens.
Approved !

1 like

Hahahaha… Ja, voorzichtigjes. Ik heb het eerder geroepen. Maar deze is erg leuk. Die Hamilton die ik tegelijkertijd ontving is ook zo’n blijvertje… De Glycine die ik er voor had bleef vier jaar ondanks het te grote formaat, gewoon, want leuk en lekker banden swappen.

Ik begin wel een neus te krijgen voor wat het lang vol gaat houden bij me.

Ik zie je NA topic tegemoet! Want het is akelig stil in het Serica Only topic. :slight_smile:

Dank. :pray:

2 likes

Mooi aanwinst en wederom leuke NA Chris. Enjoy.

1 like

Je hebt er even op moeten wachten, maar nu heb je dan ook wat!
Mooi voorsteltopic weer.

1 like

Gaat goed komen. Ik denk dat ik hem weer op staal gooi. Het was toch leuk en apart.

Dank!

1 like

Leuk en apart is ok, nog belangrijker: hoe draagt het?

1 like

Prima, eigenlijk. :+1::+1:

1 like

Leuk geschreven, als altijd. Een leuk horloge zeker, het enige dat mij mateloos stoort is het ontbreken van de merknaam of logo onder de 12 uur positie. Potdomme dit is echt een serieuze fout in het ontwerp en in zekere zin een omgekeerde fuck-up van de recente Grand Seiko quartz modellen.

Bad design history repeats itself, dat dan weer wel :roll_eyes:

1 like

Bekijk het van de zonnige kant, joh! Ze hebben 't tenminste niet op negen uur geprakt, dat logo. De secondenwijzer is geen cocktail prikker. En, en da’s ook een mooi dingetje, er is geen onooglijk datum-ontwerp. :slight_smile:

2 likes

Dat dan weer wel :ok_hand:t3:

1 like

Ik krijg het er niet meer op. Na 45 minuten kutten heb ik de ene kant die ik er op had gekregen maar weer onverrichterzake af gehaald, ik heb de stalen band in het Serica etui gegooid en ik zit me er op te beraden of ik het horloge überhaupt nog wil houden.

Wat een vokking design fail is dat zeg. Achterkant lugs zwaar bekrast in m’n poging om er tussen te komen, uiteraard.

Los van het feit dat de door @Colnago genoemde lugholes me hier niet hadden geholpen: Ze hadden hier echt, echt een quickrelease band van moeten maken.

Totaal onwerkbaar dit.

Gelukkig doet ie het prima op leer.

Oei, dat is wel heel erg vervelend ja. Toch zonde dat daar niet beter over nagedacht is

1 like

Twee en een half jaar nadenken over een horloge, en dan met een band komen die niet of nauwelijks te monteren is.

:man_facepalming:

2 likes