NA: Het wachten waard, de Serica 5303

Toffe aanwinst zeg! Hele gave band, echt eens wat anders. Met plezier gelezen dus dank en veel plezier ermee :star_struck:

1 like

You don’t know the power of the dark side! :alien::black_heart:

1 like

Ja, @GroteBozeWolvin en @n_visser, als jullie op die toer bezig gaan heb ik maar twee woorden voor je. Toyota Hilux. Met een M60 achter in de bak. Op een Swivel. :slight_smile:

1 like

Mooi! Ik zit er ook al even naar te kijken, erg verleidelijk, nu nog meer :wink:. Veel plezier ermee!

1 like

Wat een heerlijk eigenwijs horloge, heel cool. Gefeliciteerd!

1 like

Zeg, @Colnago, @Magnel en @GroteBozeWolvin, a propos de band:

Ten eerste is het een kutproces om de stalen band te verwijderen. Echt kut. Je hebt erg weinig ruimte tussen kast en band, en ik moest m’n kleinste bergeon-vorkje opscharrelen en dan nog zitten pielen. Maar OK.

Ten tweede kwam ik er net achter dat ik een foto ben vergeten te maken van bruin leer (ziet er goed uit) en zwarte tropic (ziet er ook goed uit), dus jullie moeten het hier maar even mee doen:

Zomers:

Leer:

Gedekt of discreet:

Zoals gezegd, zwarte tropic en bruin leer staan er prima bij. Moet je maar even geloven, ik ga nu niet weer zitten kloten. :slight_smile:

Nadeeltje aan de bezel: Je ziet heel veel vingertjes op het zwarte stukje. :slight_smile:

15 likes

Die groen collareb is echt mooi. Kakhi nato is altijd goed op een toolwatch.

Lugholes. Ik blijf het roepen LUGHOLES . Had echt geen afbreuk gedaan aan de kast in dit geval. Zo jammer.

2 likes

De oranje NATO hoor ik tot hier vloeken tegen het rode accentje op de wijzerplaat.

De blauwe NATO is tof, evenals het groene leertje.

1 like

Daar heb ik een discussie over gehad met de oprichter. Nee, dat kon niet. De twisted lugs, of het gepolijste vlak is dermate groot dat ze geen fatsoenlijke ruimte meer hadden voor lug holes. Dat zou een zwak punt op de lug hebben gegenereerd.

Zij hebben voor dat twisted vlak gekozen, en terecht. Dat het minder praktisch wordt, daar waren ze zich van bewust.

Het is echt, echt een heel klein accentje in levenden lijve. :slight_smile: Maar ik begrijp je punt.

Hoe dan ook: Hij doet het op allerlei banden gewoon erg goed.

2 likes

Mooie aankoop, leuk merk dat ik nog niet kende.
Die 4512 staat op mijn lijstje, helemaal mijn ding : modern met de looks van weleer.

1 like

Sorry, not sorry…zal inderdaad een kutproces zijn geweest maar resultaat mag er zijn! Bijna alles kan, zeker die groene is erg mooi zeg :ok_hand:t2:

1 like

Origineel staal is top!

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze aankoop. IK denk dat ik zelf voor de zwarte wijzerplaat was gegaan en er dan zo snel mogelijk een tropic bandje op had gemonteerd https://www.serica-watches.com/en/product/tropic-black-rubber/

PS de bonclip in combinatie met het andere model 4512 staat erg goed!

2 likes

Ook ik wens jou veel plezier met deze unieke Serica duiker. Het is een prachtig horloge, m’n eerste indruk was een klassieke uitstraling, maar toen ik wat beter keek viel de massieve en eigenlijk moderne kast op. Mooi die witte bijna zilveren wijzerplaat! De Mesh band vind ik ook mooi en doet me aan James uit Engeland denken. Is het nu Frans of Zwitsers?

Gefeliciteerd met jouw prachtige S617!

1 like

Toffe aanwinst! Van harte en veel draagplezier gewenst. :blush: :+1:

1 like

Erg leuk! Weer eens wat anders. Ik vind deze veel mooier dan het andere model.

1 like

Ik vind het Frans, maar dat fabrique en Suisse gooit roet in het eten. Vive la France! :fr:

Ik heb even in de vaart achter het huis gecheckt, maar die onderzeeër zat er (helaas) niet bij. :slight_smile: Alle gekheid op een stokje: Dank je.

Maar jij als Omega fan: Zie jij dezelfde invloeden als ik, of ben ik nou gek?

Misschien ook nog eens bestellen. Lijkt me comfortabel.

Dank!

2 likes

Nog even een foto op rubber:

Ik had 'm wel gemaakt, maar bij de import gemist. Kijk, @mhoutman. Tropic is trouwens van Baltic, niet van Serica, maar dat moet voor een review niet uitmaken.

6 likes

Ik juich met je mee, voor m’n Frans/Nederlands kleinkind😀.

(Prachtige duikboot overigens, die S617)

1 like

Prachtig, gefeliciteerd!

Zo knap dat ze met zo’n origineel ontwerp hebben weten te komen, zeker i.c.m. de band!
Heerlijk formaat ook!

Ik sluit niet uit dat deze er bij mij ook nog gaat komen, ook met de witte wijzerplaat!

1 like