NA: Het wachten waard, de Serica 5303

Serica met een Erika? Dat lijkt me wel tof staan en zo blijf je ook een beetje in de Franse sferen met een MN strap.

2 likes

Heel mooi origineel horloge. :+1:

1 like

Heel tof ding, @Fate_Amenable_To_Change :+1:
Leuk in elkaar gezet door die Sericanen, net iets anders dan anders; daar hou ik wel van :slight_smile: Veel plezier er mee!

1 like

Wat is je geduld op de proef gesteld… lekker dat ie binnen is. Je had ‘m her en der al laten vallen, gaaf ding, ook de band. En mooie beschrijving van de details :+1:. Enjoy!

1 like

Ik vind hem tof. De band is even wennen maar de rest van het ontwerp vind ik erg geslaagd. Veel plezier met het dragen!

1 like

Jeetje, mooi hoor! Iets anders, iets nieuws, iets leuks!

Geniet ervan!

1 like

Heel erg vet! Echt mooi gedaan

Ik vind dit echt een onderscheidend horloge in positieve zin. Echt heel gaaf👌🏻

1 like

Er valt niks te rammelen. Het is een bijna glad oppervlak wat superstrak geschakeld is, geen maliënkolder, zeg maar. Bovendien kun je met deze band traploos instellen, dus je kan 'm exact pas maken op de pols. Al doe ik dat niet. Ik draag horloges het liefst een tikje losser.

Yup. Eindelijk eens iets unieks.

Ik vind het geinig om te lezen dat @Zengineer er Seiko in ziet. Want met de twisted lugs, de Speedy cock’n’balls, de Seamaster broad arrow urenwijzer en het bolle glas vind ik het, met die lume plots, gewoon net het liefdeskind van de P01 en de Seamaster Heritage 300. Met wat Speedy er in. En een duo-tone bezel. Of zo. Misschien dat die ene Dauphine nog een Seiko knikje zou kunnen zijn.

De invloeden zijn er wel, maar ze zijn kunstig zo gemanipuleerd dat ze niet on the nose worden, en da’s ook een vak apart.

Ook dat valt aan de pols reuze mee, met name omdat hij zo klein oogt.

De laatste Erika’s Originals die ik had heb ik met een zakmes zo van het horloge gesneden en met een grote boog brandend richting een vuilniston gelobd.

Ik zie het mooi gaan zijn, maar erger me zo aan sluitingen en elastiek dat ik het niet moet willen. Zwarte tropic, dat gaan we wel doen. :slight_smile:

4 likes

Gaaf ding!

1 like

Ik vind ‘m tof! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Toffe aanwinst, de band is niet echt mijn ding maar verder vindt ik het horloge geslaagd :+1:

1 like

Echt een cool horloge! Gefeliciteerd man :+1:t2:

1 like

Heel cool apparaat! :+1:

Geniet ervan!

1 like

Tof!
Mooi dat hij er eindelijk is, geniet ervan.

Heb getwijfeld over de zwarte … misschien ook nog eens.

1 like

Hu?

Ah!

Voor de zoveelste keer een mooi verhaal. En je hebt goede smaak qua horloges. Feli, enjoy!

Ik vind het wel frappant om bij mezelf te merken dat ik dit horloge -ondanks de relatief bescheiden afmetingen- in het geheel niet unisex vind zijn. Zo´n Yema flieger of Baltic GMT -bij voorkeur een groenblauwbezelige- zie ik perfect aan mijn pols hangen, maar deze Serica? Nee. Daar hoort gewoon een harige mannenpols onder te zitten. Ik weet niet waar het aan ligt.

Dat neemt niet weg dat ik het een erg mooi horloge vind. De band durf ik zelfs gedurfd te noemen.

5 likes

Mooi horloge zeg! Het merk was me vrij onbekend en het model kende ik helemaal niet, maar lekker eigezinnig hoor. Veel plezier ermee!

1 like

Ik vind horloges zoals dit, en nog een flink stukje meer tooltastic juist prima staan aan een damespols.

Ik zal wel zo’n rare knakker zijn die kicken op vrouwen die met in testosteron gedrenkte speeltjes aan de haal gaan. Mooie dame in een TVR. of Ruige Land Rover enz.

2 likes

Moest ik effe googelen :blush:

Zo´n ouwe met in de langsrichting geplaatste achterbankjes heb ik altijd al tof gevonden. En een tentje op het dak natuurlijk :smiley:

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige NA welke meer dan het wachten waard is als ik je zo goed belees.
Hoewel ik nog nooit een duiker gehad heb (geen idee waarom) moet ik toch bekennen dat ik minder een idee heb waarom er nog nooit een duiker de kist heeft bereikt.

Veel draagplezier gewenst

1 like