NA: het zwarte zonnetje in huis

Het blijft toch speciaal, een nieuw horloge met de post ontvangen. Zo kom ik net terug van het postkantoor met een nieuwe aanwinst:

Ik maak er even een momentje voor mezelf van, jawel. Eerst de boel wat ‘zonniger’ maken voor deze speciale aangelegenheid.

Zo, da’s beter. Tijd om te gaan snijden!

Uit de kartonnen doos vol Britse stickers kwam een andere kartonnen doos + een heel dik boekje behorende bij een Seiko Solar Chrono met V175-mechaniek. Zelf wil ik al een SSC sinds ik in 2016 op een uit-de-hand-gelopen Poolse bruiloft een dude zag met een SSC019 (een Pepsi-duikchrono). Toen Seiko haar gelimiteerde drievuldigheid - drie inktzwarte duikers - aankondigde besloot ik ervoor te gaan! Via Facebook vond ik Hillier Jewellers in het VK, waar ik een preorder plaatste. Expected delivery in March, maar we hadden geluk.

Uit de witte doos kwam weer een zwarte doos, met een kek oranje randje. Geheel in het thema van Seiko’s nieuwe LE-serie! De donkere diepte nodigde uit tot verder duiken… hips…

Hij lag er scheef in. Natuurlijk lag hij er scheef in, het zou ook eens anders. Voor de foto heb ik 'm weer even gedraaid. Mooi om te zien dat:

1. een ‘stofmagneet’ siliconenband nu al stof aantrekt;
  2. een solar horloge zoveel licht weerkaatst dat de kleuren al moeilijk fotograferen bij kaarslicht!

Maar niet getreurd. Snel om de pols ermee!

Eenmaal verlost van het kussentje zien we een kloeke zwarte duiker, met chrono- en 24-uurs-subdials, een oranje minutenwijzer en grijszwarte bezel. En stofjes op de band natuurlijk!

Het is per slot van rekening een duiker, waterdicht tot 200 meter, dus de pushers screwen ook down. Mooi. De markers zijn tamelijk applied bij dit model. Heel goed! :v:

De band is een soepel siliconenexemplaar (‘Seiko CY 20’) met gitzwarte hardware, waaronder één drijvende kieper. Op de achtergrond Chris die het veld moest ruimen.

Eindelijk om de pols! Snel nog wat jamón afsnijden. :smiley:

Ja, het is een joekel. Ik bazuin doorgaans rond niet van grote horloges te houden maar steevast trap ik erin!

Hier even ter vergelijking naast wat andere duikertjes / zonaangedreven materiaal. Ja, een fors apparaat is het.

Een dikkerdje is het ook! Zeker een slag forser dan de 009.

Maar ik ben tevreden - de eerste indruk is goed. Hoewel de secondenwijzer het karakteristieke tik-tik-tik van een kwartshorloge vertoont draait de chrono wat soepeler rond. De kast toont een spannende afwisseling tussen geborstelde, welhaast satijnige oppervlakken en glimmende pushers, allemaal in stemmig diepzwart. Of ik een 24-uurs-plaat ooit ga aflezen weet ik niet, maar het is (voor mij) in ieder geval iets nieuws!

40 likes

Gefeliciteerd en geniet er nog maar veel van en zowel van het andere lekkers! :+1:

2 likes

Heel mooi! Geniet er van :slight_smile:

1 like

Dank jullie wel!

Love shine the light :musical_note:

7 likes

Mooie aanwinst en geniet er van

1 like

Mooie Seiko! Worst en Cockburn…

1 like

Prachtig horloge man, gefeliciteerd! :+1:t3:

1 like

Proost! :beers:
Op je nieuwe aanwinst :grinning:

1 like

Zo is dat, tracteer jezelf en geniet er van (mooie Seiko ook) :slight_smile:

1 like

Proficiat met deze mooie aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Heerlijk hammetje dr bij! lekker man. ( volgende keer een IPA van het 'IJ erbij, echt een goeie combo ook)
Maare gefeliciteerd met je aanwinst, ik zou denk ik zelf voor deze de SNE493P1

gegaan zijn en niet de chrono versie. Maar is een kwestie van smaak.
Geniet ervan!

4 likes

Mooi hoor, geniet van je NA.

Veel plezier er mee, mooie grote klatser!

Hij is mooi. :+1:

Die komt binnenkort bij mij binnen.

Mooie aanwinst Dunzdeck!
:+1:

3 likes

Mooi hoor. Mijn eerste aankoop hier op hey forum was en ssc015. Heerlijk ding en inderdaad zeker niet een van de kleinste, ik mis hem zelfs nog wel eens. Geniet ervan👍🏻

Mijn beste,

Fantastisch!!
Een gelouterde verworvenheid voor een langdurige pols-tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Heel mooi!

1 like

Knappe limited! Veel plezier ermee

1 like

Gaaf verslag. Tof horloge :ok_hand:

1 like