NA: nee hè niet weer een SSC

Deze boy gaat hard. Na een aanvankelijke miskoop, jaren geleden, kwam ik eerder dit jaar toevallig een mooie SSC tegen. Het vuur was aangewakkerd. Kort erna volgde broertje Batman. Maar de honger houdt niet op :fist:t6:

Deze mooie doch verweerde knaller kwam voorbij in een Marktplaats-alert terwijl ik duur zat te dineren in Vilnius. Fok it, dacht ik, split second decision en hoppa. Markplaats ‘Direct Kopen’, klik.

Het betrof een mooie “full set” die voor een prikkie ging. Alles is nog puntgaaf - de originele Siebel-kassabon, het doosje, de twee handleiding (gek genoeg zit er eentje bij van een Kinetic?). Enkel het horloge zélf heeft het nogal zwaar gehad! :smiley:

Bij thuiskomst uit het Balticum vond ik het pakket op de deurmat. De bezel draaide nauwelijks meer, maar met het nodige schoonmaakwerk doet ie het weer prima. Enkel de lunette is zwaar bekrasd - iets wat je veel ziet bij deze modellen. Hij steekt iets uit boven het glas, dus vangt waarschijnlijk veel klappen.

Enfin! Omdat ik er al twee op staal heb, snel de pinnetjes in NATO- / Zoeloestand gemonteerd:

Nog geen familiefoto van de drie, want die liggen in mijn andere huis. Hoe dan ook, ik heb de makkelijkste drie modellen nu gekocht - wat overblijft zijn de coke, de wesp, en de Zimbes en Azië-exclusives… we blijven doorgaan! :heart_eyes:

47 likes

Mooie Seiko. 200 Meter altijd lekker. Veel plezier ermee.

Groetjes van het broertje

8 likes

Gefeliciteerd met je toffe Seiko, veel draagplezier gewenst :+1:

1 like

Gefeliciteerd !
Op staal vind ik mooier

1 like

Mijn beste,

Een sportieve aanwinst.
Ziet er fraai en robuust uit.

Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

Mooie, veel plezier er mee :facepunch:t2:

Dit is ook een SSC (807), maar wel een afwijkend model?

3 likes

Gefeliciteerd met je sportieve NA

1 like

Klopt, de SSC-modelnaam wordt inmiddels ook voor allerlei andere zonnechrono’s gebruikt - maar ik associeer ze altijd met de SKX-achtige horloges van het begin.

Je ziet bijvoorbeeld ook de ‘Seitona’ (SSC813), de retro-geinspireerde SSC9xx-reeks, en zelfs de uitermate bizarro SSC139:

1 like

Gefeliciteerd met deze stoere duiker.
Veel draagplezier gewenst.

Ja da’s natuurlijk waar, heb zelf een SSC813 :see_no_evil:

Die groene Prospex komt met de dial nog een beetje in de buurt maar verder houdt het wel op inderdaad.

1 like

Gefeliciteerd !

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb eergisteren mijn eerste SSC aangeschaft. Wat een schitterend ding. Die blijft voorlopig wel om m’n pols zitten.

2 likes

Lekker hoor! Soms de leukste dingen zo en soms even op de blaren zitten achteraf :rofl:

Maar Toffe NA zo, veel plezier ermee :sunglasses:

1 like