Al een tijdje vraagt mijn vrouw met iets meer interesse: ‘welk horloge heb je nou weer gekocht?’ De verontruste ondertoon heb ik toen geïnterpreteerd als bezorgdheid dat de collectiedrang uit de klauwen aan het lopen is.
How wrong I was.
Want na een kort praatje aan het eind van de werkdag staat ze op en zegt kordaat: ‘ik heb nog een aardigheidje voor je’. Ze geeft me een klein ingepakt doosje. 'Hier, alsjeblieft ik hoop dat je ‘m mooi vindt’.
Nou, alles behalve een ‘aardigheidje’. Mooi vind ik m zeker! Kijk maar eens even wat een mooie neo-vintage beauty, en wat mij betreft alles wat een IWC Fliegerchronograph hoort te zijn! Had het zelf niet beter kunnen uitzoeken. En, wat een fantastische vrouw, ik blijf nog een tijdje bij haar denk ik
Heel mooi maar wel heftig om zo’n horloge “zomaar” te kopen, of wist ze exact wat je wilde ?
Ooit kreeg ik een horloge en dacht al vanaf seconde 1 .aaaiiiiii dat is hem niet !
Toch nog jaren geregeld gedragen maar nooit echt met plezier
Nou had wel eens laten vallen dat ik een IWC Pilot wil… maar dat ik eigenlijk nog niet zo veel onderzoek had gedaan, dus niet goed wist welke ik het mooiste vond. Dus ze heeft afgelopen tijd wel eens geroepen, ‘jij wil die Omega Helikopter ofzo toch?’ Hahaha, heeft ze me mooi in het ootje genomen…
Zo! Da’s geen löllig cadeautje! Gefeliciteerd!
Maareh, de dag dat ik zoiets van mijn vrouw krijg, weet ik dat ik een goeie privé detective en een advocaat nodig heb.