NA: hoe één en ander bij elkaar kwam.

Het eerste serieuze horloge dat ik kocht was een kwarts Zeno chronograaf. Dat is inmiddels een jaar of 10 geleden en ik heb het jarenlang dagelijks met veel plezier gedragen.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/2/7/627657d133aeda17cc66b607ffaea1db77ba97ee.jpg
Nu de collectie de laatste tijd flink is uitgebreid, krijgt het lang niet meer zoveel draagtijd, maar toch pak ik het nog regelmatig uit de kist.

Sinds ik me meer voor horloges ben gaan interesseren is de nadruk een stuk meer naar mechanische horloges verschoven en ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de verschillende uurwerken. Het favoriete uurwerk in m’n collectie is een AS 2063. Robuust, keurig afgewerkt, een rijke geschiedenis (zie mijn topic over de Xen XM0003 voor een blik op het uurwerk en wat meer info over Adolph Schild) en het loopt geweldig (+2 à 3 sec/dag). Dit uurwerk is ook gebruikt in de legendarische Blancpain Fifty Fathoms. Een schitterend, robuust, maar tegelijk elegant horloge, echt wat je noemt een grail voor me, maar onbereikbaar…
lbpfff01

… en toen kwam ik deze Zeno tegen. Een hommage aan de FF zoals ik 'm graag zie: geen smakeloze kopie, maar wel een ontwerp dat het origineel eer aandoet, van een merk met historie, een beperkte oplage (150 stuks) en zelfs met het oorspronkelijke uurwerk, de AS 2063!

Een merk waar ik een zwak voor heb, een erg fijn uurwerk en een flinke overeenkomst met een grail, zo kwam één en ander bij elkaar.

Plaatjes:

DSC_0366
DSC_0362
DSC_0365
DSC_0364
DSC_0370
DSC_0372
DSC_0369

30 likes

Leuk geschreven en zo te zien het perfecte horige voor u! Veel plezier van uw NA, geniet er van in goede gezondheid!

1 like

Mooi verhaal. Prachtig horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Leuk om te lezen. En gefeliciteerd met deze aanwinst. Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst …

1 like

:ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst :+1::grinning:

1 like

Een erg mooie Zeno! Goed verhaal :+1:

Veel plezier er van!

1 like

Leuk horloge en Zeno is een prima merk weet ik uit ervaring. Geniet ervan! :slight_smile: :+1:

1 like

Goed verhaal :ok_hand:t4: en ook weer eens wat anders.
Diepe kast .:+1:t4:

1 like

Leuke aanwinst! Tof ook dat er hetzelfde uurwerk inzit. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk horloge! idd genoeg stijlkenmerken en overeenkomsten met de FF.

1 like

Veel plezier met deze NA

1 like

Gefeliciteerd, erg mooi horloge! Nog nooit gehoord van het AS 2063 uurwerk, goede reden om eens te gaan googlen. :slight_smile:

1 like

Hartelijk dank, iedereen! :sunglasses:

Gefeliciteerd met die mooie Zeno, een mooi merk! Laatst heb ik eventjes een (ongebruikte) Zeno chronograaf om gehad, deze kon ik overnemen van een vriend, maar ik heb daar nog geen beslissing over willen nemen:

3 likes

Mooi horloge! Heb mij eigenlijk nooit verdiept in dit merk.
Veel plezier ermee :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Zeno :hugs:

1 like

Dank je :sunglasses:.

Met het schaamrood op mijn kaken durf ik te zeggen dat ik er ook nog nooit van gehoord had, tot nu!
Mooi horloge en ik zal me er eens in verdiepen!

2 likes