NA: Hoekig versus rond - twee wetmatige / ordelijke (νόμος) principes rondom tijd

Tsja, je moet soms toch even wat filosofische roepen als opvolging op een eerdere NA.

Maar goed, ik ga er nu niet te lang over uitweiden. :wink:

Ik mijn NA over de Nomos Club Sport Neomatic Worldtimer én ergens in " wat hebben wij gepast", heb ik al laten vallen dat mijn Nomos liefde weer helemaal is opgebloeid. Het is overigens nooit weggeweest, maar helaas GS, je hebt het niet gered.

Ik was het eigenlijk pas eind dit jaar van plan om eens verder te lijken naar mijn Nomos Wensenlijst.

Niet gelukt. Zeker niet als ik mijn vrouw meeneem.
Mijn vrouw heeft lak aan enige bedenkingen als ik iets zie op horlogegebied, vakantiegeld op de rekening werkt niet mee, want dat vult de hobbypot soms aan en vanwege een verhuizing gaan we toch niet op vakantie. Allemaal redenen om vooral niet naar een juwelier te gaan en toch te doen. :thinking:

En het laatste excuus, wat past dan, met medewerking van mijn eega, beter als je 29 jaar getrouwd bent? Iets met 29(,5)mm? :face_with_monocle:

Zo, ik heb gezegd.
Het is vast niet ieders cup of tea, maar als aanvulling op de Worldtimer (vrije tijd, warme dagen), Tangente Update (kantoor casual met een overhemd) dan toch eindelijk een Nomos dresser en het is geen Tangente! :tada:

De Tetra, clean en hoekig en, zoals gewoonlijk Nomos, super afgewerkt en dun. Had ik al gezegd: DUN (6,3mm)?

Eigenlijk gewoon de eenvoud zelve, geen poespas, geblauwde wijzer, handwinder. Gewoon, eh, recht-toe-recht-aan en in de juiste proporties. :smiley:

Net als het uuwerk.

Wellicht wordt het nu tijd om de rest van de collectie op te ruimen. :sunglasses:

Los van dat denk ik dat het zo een fantastische set is. :ok_hand: :smiley:

Bedankt voor het lezen.

48 likes

Opvallende keuze! Geen dertien in een dozijn. Mooi uurwerk ook, ik ben wel onder de indruk van nomos sinds ik ze live gezien heb.

Veel plezier ervan!

2 likes

Mijn beste,

Zo zo, wat een “binnenkomer”!!
Chapeau.:ok_hand:
Gefeliciteerd dan ook met deze stilistische Nomos!!

Ik wens je er een formidabele tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk hoor. Ik heb al sinds 2004 een Nomos Orion en heb toen wel zitten dubben of ik die zou kopen, de Tangente of idd de Tetra. Veel plezier met deze aparte verschijning!

1 like

toch wel apart vergeleken met de andere twee , maar leuk zo :ok_hand:
doch de uurwerken zelf hebben alle drie dezelfde vorm; rond :smiley:
dus, het verschil zit enkel aan de buitenkant en deze straalt wel gedistingeerd uit :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Dat kan ik alleen maar beamen.

Erg mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Leuk eigenwijs merk! Vind vooral die world timer erg fraai!

1 like

Gefeliciteerd Jaco met deze Nomos, leuke set zo met de andere. Wens je natuurlijk veel draagplezier :+1: :ok_hand:

Laatste excuus is tevens het beste excuus :wink:. Niet mijn cup of tea maar dat is boeien zolang jij er blij mee bent :wink:
Maar op welke basis heeft GS het niet gered Jaco, bedoel je dan vooral de dikte of iets anders?

1 like

Mijn eerste reactie was “ah shit weer een NA topic van @koetsjh, dat wordt weer iets voor op de wish list net als die worldtimer”.
Toen dacht ik ah nee valt mee deze keer.
En dan zie je dit:

Ai dit wordt toch wel weer aantrekkelijk :sweat_smile:
En nu ga ik snel weg uit dit topic voordat ik ook nog ga wennen aan die vorm :grin:
Gefeliciteerd met de NA, en met de :

1 like

Nomos it is for you,veel draagplezier.

1 like

Ik zal zelf niet gauw voor vierkant kiezen maar dit is wel een ontzettend classy, misschien zelfs wel sexy horloge. Hij staat je in ieder geval prachtig.

Mooie keuze en ik wens je er ontzettend veel draagplezier mee.

1 like

driemaal is scheepsrecht :+1:

1 like

Ik ken deze ingetogen, strakke, stijlvolle, vierkante Nomos schoonheid. Ik heb hem al eens de pols gehad. Mooi! Je houdt blijkbaar net als ik van het niet voor de hand liggende. Dit geen mainstream aankoop, dit is liefhebberij. Gefeliciteerd.

1 like

:+1:t2:

1 like

Coole aanwinst! Gefeliciteerd!

1 like

Dank!

Zeker, dat lukt prima! :wink:

Dank!

Precies dat

Dank Ferry.

Voor wat betreft GS is denk ik een wat ingewikkeld verhaal.

Ik ben volgens mij GS-Adept geweest van al heel lang geleden en heb er in de achterliggende jaren ruim 25 gehad.

Toch blijven ze niet. Enerzijds de dikte, inderdaad, anderzijds het gebrek aan lume. Voor de modellen die ik mooi vind en waardeer ontbreekt er vaak net iets. Lume bijvoorbeeld, of de dikte, of… Etc.

En, eerlijk gezegd, hoe Grand Seiko met dealers is omgegaan en dealers van het eerste uur in de kou heeft laten staan, speelt ook mee.

Te kort om het uit te leggen. Toch ook gevoel. :sweat_smile:

2 likes

Zeer tof!

1 like

Heel mooi bij die andere twee. Veel plezier ermee.

1 like

Dank je, ik blijf posten want het is weer zon horloge wat op fotos het niet echt doet. :wink:

Gaat zeker lukken. Dank!

Absoluut. Dank!

It is Rik. :wink:

Klopt helemaal, mijn collectie is verre van mainstream.

Dank!

Dank

2 likes

Een fantastische set. Mooie kleur hebben die ronde ook!

1 like