Goedemiddag, hopelijk houden jullie het hoofd een beetje koel. Nog even volhouden, verkoeling lonkt.
In de tussentijd deel ik mijn nieuwste aanwinst graag met jullie, de laatste telg van microbrand Hoffman. De vernieuwde versie van de Racing 40 mechanical Panda. Het is een handwinder waar er 300 van gemaakt zijn. Materialen; staal op rubber en saffier. Binnenin tikt een Seagull ST1901.
Zoals gezegd is het een nieuwe iteratie van een bestaand model. Wat er precies veranderd is weet ik niet - zo veel heb ik me er (nog) niet in verdiept :). Maar out of the box ziet het horloge er mooi uit en voelt kwalitatief goed aan - toch altijd een beetje spannend als je online besteld en geen ervaring hebt met het merk.
De panda heeft 2 zwarte subdials. Links is voor de normale secondenwijzer. De centre seconds en rechts zijn voor de chrono. Opwinden voelt solide aan en de chrono functionaliteit werkt zoals het hoort wat mij betreft. Nu zijn dit wellicht niet helemaal representatieve temperaturen maar ik vond het rubber wel vrij snel zweterig worden buiten… Ben benieuwd hoe het draagt als het wat koeler is. Het voelt verder wel goed, soepel en zacht aan.
Oeh, even graven, maar volgens mij was dat de ‘Mayday Sailcloth Padded Divers Watch Strap - Off White Stitching’ die ik ooit bij Zuludiver heb gekocht. De onderste moet ik zo even ‘live’ opzoeken.
Maar sailcloth werkt iig als een tierelier bij deze horloges - vind ik.