NA: Holthinrichs Ornament 1 Delft Blue Limited Edition

Wat een aanwinst!

Al een aantal maanden bijt ik op mijn spreekwoordelijke tong om hier niets te plaatsen over de aanwinst die zou komen. Sinds gisteren zit hij eindelijk om mijn pols; een prachtige Holthinrichs Delft Blue.

Ik was, net als velen van jullie, al bekend met het verhaal van de jonge TU student die zijn droom najoeg en een 3D printed horloge op de markt wilde zetten. Mocht dit verhaal nieuw voor je zijn, dan raad ik je aan om dit blog te lezen op Fratello Watches. Uiteindelijk zag ik ongeveer een half jaar geleden de limited editie “Delft Blue” met keramisch delfts blauwe wijzerplaat in het echt en ik was op slag verliefd.

Na veel denkwerk, het bekijken van allerlei foto’s op het internet en met name de website van Holthinrichs zelf, heb ik de stap gezet om contact op te nemen met Michiel om uit te vinden of er nog 1 van de 10 beschikbaar was. Hij had op dat moment van spreken nog 3 opties. Aangezien ik in de buurt van zijn atelier in Delft werk kon ik langskomen om zijn horloges nogmaals in het echt te zien. Na een zeer gezellige en informatieve sessie was mijn keuze snel gemaakt. Niet alleen het horloge is prachtig, ook de passie en visie van Michiel is zeer aanstekelijk. Een echte ontwerper en vakman die zijn eigen plan trekt, en daarmee een prachtig stukje kunst weet af te leveren.

Bij het kiezen van de Delft Blue komt ook de optie om het uurwerk naar inspiratie van de klant te laten bewerken. Dat is wel een heel erg mooi luxe gevoel en we raakten al snel aan de praat over mijn liefde voor water/vissen en verschillende kunstwerken. Ondanks mijn hoge verwachtingen van het bewerken van het uurwerk wist hij de verwachtingen nog te overtreffen. Geïnspireerd door het kunstwerk van Escher “Vissen en Schubben” (ik ben groot liefhebber van Escher en heb meerdere printen in huis), kwam hij uiteindelijk met een zeer uitgebreide en gedetailleerde gravering.

De afgelopen weken heb ik een droom werkelijkheid kunnen zien worden. Gedurende het maken van het horloge was ik regelmatig te gast in zijn atelier en kon ik de verschillende stadia van het horloge volgen. Zo heb ik hem van grove 3d geprinte kast tot het uiteindelijke prachtige kunstwerk in mijn handen kunnen hebben. Nu heb ik een uniek horloge om mijn pols, met een fantastische stijlvolle en unieke witte wijzerplaat voorop, en een briljant gegraveerd uurwerk achterop.

Ah fijn… genoeg getypt. Tijd voor datgene waar jullie eigenlijk op een NA draadje klikken. De foto’s! Onderstaande foto’s zijn gemaakt door Michiel met zijn telefoon, en wat kleine nabewerking. Ik maak binnenkort zelf nog wat extra foto’s samen met de rest van de verzameling en wat extra band opties. Het horloge kwam in een prachtige houten box met nog allerlei extra’s die niet op de foto’s staan, maar ook dat komt later wel…

Prachtige delfts-blauwe wijzerplaat

Met mooie lichtweerkaatsing

Een kijkje naar het uurwerk

Een exploded shot van de kast en uurwerk

De prachtige bewerking van het uurwerk

De inspiratie voor het uurwerk

Oh en een kleine tip voor degene die ook zo’n mooi horloge wil: volgens mij is er nog slechts 1 exemplaar van deze limited editie beschikbaar.

Laatste opmerking: de keuze voor een volgende limited lijkt te vallen op een samenwerking tussen Michiel Holthinrichs een een vriend/partner? Volgens mij zou dat een fantastische kans zijn voor velen op dit forum om een stukje horloge kunst in huis te halen. Doen dus!

132 likes

Wauw geweldige aanwinst!! Wederom super werk van Michiel! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Zo dan :star_struck: wat gaaf zeg. Heel erg tof :+1::+1:

2 likes

Wat verschrikkelijk… Mooi!

Escher is sowieso +1! En dan zo verwerkt, prachtig!

1 like

Heel mooi pfffff heel strak !!!

1 like

Oke… WAUW!!!

3 likes

Prachtig! Van harte gefeliciteerd!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Heeeee wat vet! Dat zijn nog eens aanwinsten. :ok_hand:

1 like

Wat een pareltje! Geniet er van!

1 like

Kunst uit Delft, zo mooi :ok_hand:

1 like

Wat een bijzonder mooie aanwinst. Proficiat!

1 like

:heart_eyes:

1 like

Prachtig! Geniet er van!

1 like

Erg erg errug mooi spul. Goed om te zien dat er nog liefhebbers op het forum zitten die dergelijke bedragen in deze parels steken in plaats van de gevestigde orde. Driewerf hulde en veel draagplezier!

4 likes

Ik wil nog wel een close-up zien van het uurwerk!

1 like

Geweldig verhaal en horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Die kastvorm vind ik ook prachtig trouwens :+1:

1 like

Waanzinnig mooi en een prachtige ervaring. Heel bijzonder. Van harte. :+1:

1 like

Wauw!!! Wauw. Ja. Heb geen woorden meer. Doei.

1 like

Prachtig!

1 like