Ik was er al een tijd naar op zoek. Een paar keer kwam er een langs, maar lette ik niet op, of was er toch nog twijfel.
Maar het bleef kriebelen… dus toch maar wat horloges verkopen om funds vrij te maken. Ook omdat ik vind dat ik niet meer dan drie horloges mag hebben. Want dan krijgen ze te weinig draagtijd.
En de stoute schoenen aangetrokken. Op naar Delft voor een bezoek aan het Atelier van Holthinrichs. Onder de indruk van het atelier en de nieuwe horloges en duizelend van alle nieuwe ideeën die Michiel en zijn collega’s hebben. Een echte Holthinrichs gekocht. Het leuk is dan dat je samen met Michiel het horloge gaat samen stellen. Genoeg keuze uit verschillende Wijzerplaten. Best lastig nog om te kiezen. Ik was helemaal weg van de zalm kleurige wijzerplaat.
Maar ik vind die niet mooi passen bij mijn huidskleur. Dus gekozen voor de Zwart Rhodium wijzerplaat.
Vandaag mocht ik het horloge ophalen. Heerlijk om daar te zijn, met al die horloge liefhebbers met een passie voor wat ze doen en een vol atelier waar hard gewerkt wordt. Wat een beleving. Horloge om, band er bij uitzoeken. Even samen een kop koffie gedronken.
En huiswaarts. Blij! Dat ik toch er voor gekozen heb om het horloge niet uit tweede hand te kopen, maar rechtstreeks bij de maker. Dat voegt in mijn ogen veel toe aan de beleving van de aanschaf van iets moois. Zie onder de foto’s.