NA: Holthinrichs

Hallo allen,

Deze keer een bijzondere denk ik. Al eerder had ik een Holthinrichs. Hij ging weg, maar daar kreeg ik toch wel spijt van. Niet getreurd, er kwam een erg bijzondere langs.

Voor wie het nog niet weet: de kast, kroon en gesp van een Holthinrichs worden 3D geprint. Daarmee kan Michiel Holthinrichs de bijzondere vormen van die onderdelen bewerkstelligen. Zijn architectonische visie en blik zijn weerspiegeld in het ontwerp, dat als een soort ornament oogt.

Deze variant is uniek. Heeft een (deels) gepolijste case en kastpoten, iets dunner die kastpoten dan de meeste Holthinrichs modellen, maar wel de ‘grainy’ wijzerplaat. Van de Raw Ornament. Zo is er maar eentje. Ook de subdial is anders dan op de ‘standaard’ Raw Ornament wijzerplaat. En de combinatie werkt geweldig vind ik. Wat meer dressy dan de ‘gewone’ Raw Ornament door de deels gepolijste kast, maar wel die geweldige wijzerplaat.

Onder de kap ligt een bewerkte variant van de Pesseux handwinder.

Het horloge is 38mm in doorsnee, maar oogt veel groter. Draagt zeker als een 40mm. Dressy, maar ook sportief. Kan altijd mee. Ik vind het echt een waanzinnig ding. En zoals altijd, foto’s geven nauwelijks weer hoe mooi hij is.

132 likes

Heel gaaf Tom. Echt super mooi. Gefeliciteerd met deze NA. Nu niet meer laten gaan

1 like

:point_up:t2::+1:t2:

1 like

Eerlijk is eerlijk doorgaans doet het merk mij niet zoveel afgezien van de waardering voor de techniek en insteek. Maar deze kan mij wel bekoren :ok_hand:t3:

1 like

Deze is erg mooi inderdaad, leuke afwisseling voor in de collectie. Enjoy!

1 like

Proficiat, erg mooi horloge en zeker in deze uitvoering.

Inderdaad, zoveel details en gelaagdheid die je pas opvallen als je hem in handen hebt. Erg mooi merk met een lekker eigenzinnige insteek.

1 like

Erg fraai en van harte! Weer eens een visionaire benadering, dat zien we niet vaak.

Weet niet wat je vind van de afleesbaarheid, foto 1 zou helaas voor mij (leesbril +2) een no go zijn maar ik ga er van uit dat jouw ogen een stuk beter zijn.

Geniet er van!

1 like

Prachtig! Echt :star_struck:

Gefeliciteerd

1 like

Bijzonder en ook mooi!
Proficiat.

2 likes

Prachtig horloge en ook een leuke dag van gemaakt in Delft :+1:

1 like

Oeh, da’s een leuke aanwinst. Chic ding hoor. :ok_hand:

1 like

Heel erg fraai horloge! :star_struck:
Zo gaaf het proces qua maken van de kast etc.
Veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst! :+1:

1 like

dit is werkelijk een uitzonderlijk mooi model :ok_hand:
echt veel details waar je maar niet op uitgekeken raakt,
draag hem met plezier.

1 like

Heel mooi horloge. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Geweldig mooi de techniek, maar ook de uitvoering.
Geniet er van en hou hem in je collectie :hugs::grin::heart_eyes:

1 like

Erg mooi en geslaagd, geniet ervan. Uit interesse, wat is de l2l van dit model?

1 like

Iets van 46mm.

1 like

Prachtig ontwerp, fantastische 3D print techniek. Heel bijzonder one of a kind horloge!
@tompj: Felicitaties met deze unieke aanwinst. Geniet er van! Veel draagplezier.

2 likes

Da’s een fraaie uitvoering! Eentje om te koesteren. En dank voor de foto’s uit diverse hoeken. Weer een hoop nieuws gezien aan een Holthinrichs.

2 likes

Van harte, erg mooi :slight_smile::+1::+1:

1 like