Deze keer een bijzondere denk ik. Al eerder had ik een Holthinrichs. Hij ging weg, maar daar kreeg ik toch wel spijt van. Niet getreurd, er kwam een erg bijzondere langs.
Voor wie het nog niet weet: de kast, kroon en gesp van een Holthinrichs worden 3D geprint. Daarmee kan Michiel Holthinrichs de bijzondere vormen van die onderdelen bewerkstelligen. Zijn architectonische visie en blik zijn weerspiegeld in het ontwerp, dat als een soort ornament oogt.
Deze variant is uniek. Heeft een (deels) gepolijste case en kastpoten, iets dunner die kastpoten dan de meeste Holthinrichs modellen, maar wel de ‘grainy’ wijzerplaat. Van de Raw Ornament. Zo is er maar eentje. Ook de subdial is anders dan op de ‘standaard’ Raw Ornament wijzerplaat. En de combinatie werkt geweldig vind ik. Wat meer dressy dan de ‘gewone’ Raw Ornament door de deels gepolijste kast, maar wel die geweldige wijzerplaat.
Onder de kap ligt een bewerkte variant van de Pesseux handwinder.
Het horloge is 38mm in doorsnee, maar oogt veel groter. Draagt zeker als een 40mm. Dressy, maar ook sportief. Kan altijd mee. Ik vind het echt een waanzinnig ding. En zoals altijd, foto’s geven nauwelijks weer hoe mooi hij is.
Erg fraai en van harte! Weer eens een visionaire benadering, dat zien we niet vaak.
Weet niet wat je vind van de afleesbaarheid, foto 1 zou helaas voor mij (leesbril +2) een no go zijn maar ik ga er van uit dat jouw ogen een stuk beter zijn.
Prachtig ontwerp, fantastische 3D print techniek. Heel bijzonder one of a kind horloge! @tompj: Felicitaties met deze unieke aanwinst. Geniet er van! Veel draagplezier.