NA: Hommage aan de Speedmaster, de WD1862 V2

Er is toch niks mis met replica’s?

1 like

Waarschijnlijk is het keyword. Zeg nooit nooit.
Veel plezier met deze NA!

2 likes

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

1 like

Natuurlijk wel. Het is skeer. Maarja, wij hebben ook een “mona lisa” op de wc hangen. Dat maakt mij net zo skeer.

Ik vind het pretentieus zo’n Alibaba nepklok.

2 likes

Zeker wel, het is gewoon het jatten van een design en je eigen logo erop plakken omdat ze zelf niet capabel genoeg bent om wat origineels te verzinnen.

Ik vind hier ook wel wat van maar ja wie ben ik… Ik snap heel goed dat het niet voor iedereen is weggelegd (of simpelweg niet wil) om duizenden euro’s uit te geven aan een horloge maar koop dan een mooi eigen design of iets wat er op lijkt zoals een Bulova of een Seiko Speedtimer, maar dit soort rip-offs vind ik eigenlijk niet kunnen omdat je bij het kopen van zo’n ding het in stand houdt.

:point_up_2:Zo had ik het ook kort samen kunnen vatten.

Bij heel veel domeinen boeit het niemand iets of je een “hommage” hebt/koopt. Hele volksstammen hebben nep Barcelona-chairs en heel veel gitaristen en bassisten spelen op fender-hommages (soms duurder dan het origineel). Maar alleen in de horlogewereld wordt er echt een probleem van gemaakt.
Mijn theorie is dat dit is omdat horloges geen praktisch doel meer hebben los van esthetiek en liefde voor techniek.

1 like