Zwart is uiteraard ook erg mooi, heb zelf hier geen zwarte liggen vandaar de bruine…,voor nu.
Denk dat mijn ‘speedy’ morgen in het blauwe staat…krijgt helaas niet veel tijd bij mij…
Ik heb hem gekocht via WD eigen site. Daar heb ik er nog iets minder voor betaald en kreeg ik er een gratis rubberen bandje bij naar mijn keuze.
Een olijf groene bandje, enige wat ik vergeten ben was een sluiting erbij te bestellen voor de rubberen band.
Echt een prachtig horloge! Ook mooi dat de band getapered is en dat bolle saffier is ook vet.
Welnee. De eerste de beste full-set Moonwatch hier in het blauw met een vraagprijs van 4,3K€:
Automatic, Reduced, Racing of Triple Date varianten gaan voor nóg een stuk minder.
Nu weer klaar met topic kapen hoor
4-5K is voor veel mensen (waaronder ikzelf) gewoon te veel geld voor een horloge. En als ik dit al voor een horloge zou betalen, dan zou ik ‘m vervolgens niet zorgeloos dragen en heel bang zijn voor verlies, beschadiging etc.
Doe mij maar een Watchdives ipv Omega.
Sparen, en geen troep kopen intussentijd.
Ik hoop dat het je lukt.
@Juko zijn weg ernaar toe is inspirerend.
Alleen geen service gehad dus komt er nog 1000 euro bij. Ja, 5 a 6 duizend en dat is het mij denk ik niet waard.
Gefeliciteerd. Zeer geslaagd qua looks.
Jou verhaal doet mij denken aan mijn verhaal. Dacht ook dat ik nooit het origineel zou kunnen kopen. In 2019 kocht ik deze Alpha 1993 voor 175€. Nu kost deze 240€.
Dial minder geslaagd, geen schaaltjes voor de subdials, lug-to lug te groot en de kast te vlak. Maar wel een mechanische chronograaf. Leuk ding om op te winden.
In 2022 kwam deze Swatch. Deze is dan weer top qua looks maar quartz.
In 2023 kwam de kers.
Ik heb deze nog alle drie.
Niet te snel denken dat het origineel nooit komt. Sommige dingen vragen tijd in het leven.
Waar baseer je precies op dat dit horloge per direct onderhoud nodig heeft?
F*ckin’ awesome
Elke 5 jaar toch ongeveer. Uit 2018 en geen vermelding van recent onderhoud.
@Batossai ga zeker eens een Speedy passen en en bepaal voor jezelf of de Speedy de moeite waard is voor je om ervoor te gaan sparen en lang op je handen te blijven zitten.
Ik heb de keuze gemaakt om alles te verkopen, want sparen ging niet op het moment dat ik me realiseerde dat de Speedy binnen handbereik kwam. Ik had op dat moment sabbatical van een jaar (dus geen inkomen). Ik wist dat ik daar geen spijt van ging krijgen, maar goed… de Speedy was al heel lang mijn holy grail.
En de horloges die ik heb verkocht? Tja… soms mis ik ze wel, maar niet hard genoeg om ze weer terug te kopen, dus mijn beslissing is goed geweest. Ik heb ondertussen weer wat horloges erbij gekocht, maar de Speedy zou voor mij heel makkelijk een one-watch-collection piece kunnen zijn.
Dus ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Elke 5 jaar toch ongeveer.
Ik zie 5 jaar als een conservatieve richtlijn. Zolang de amplitude en rate/dag in orde zijn kan het in mijn ervaring weinig kwaad dat uit te stellen. Als het moment daar is, is (a.d. 2024) 950€ list voor een Omega Chrono inderdaad best een klap geld. Maar het kan bij een Omega Service Center voor heel veel minder, daarmee wederom bij lange na niet uitkomend op het bedrag wat je noemt, als je opmaken en nieuwe wijzers achterwege laat. Ik betaalde de laatste keer voor het onderhoud aan mijn '00 3570.50.00 net iets meer dan de helft wat jij claimt (voor een full service minus opmaken en nieuwe wijzers).
Maar genoeg topic kaping - TS veel draagplezier.
Gefeliciteerd!
Veel plezier ervan
Veel plezier dermee
Heel tof, iets om in gedachten te houden. Zo’n rubberen band is wel lekker praktisch voor in het water.
Ja mijn polsen zijn ook vaag want het schommelt tussen de 16,8 en 17 cm vanwege m’n lichaamstemperatuur en temperatuur buiten. Dus zo een stalen band zit vaak te los of te strak en dat meerdere keren per dag. Rubber beweegt mee en is makkelijker aan te passen.
Mooi horloge. Het hoeft niet duur!
Ordinaire replica. Zou me er voor schamen.
Iedereen heeft z’n eigen mening, en dat is prima. Persoonlijk draag ik dit horloge met plezier, ongeacht of het een ‘replica’ genoemd wordt of niet. Voor mij draait het om het design en het draagplezier, zonder de portemonnee te hoeven legen. Ik begrijp dat een Speedmaster een prachtig horloge is, maar het belangrijkste is toch dat iedereen draagt wat hij mooi vindt. Uiteindelijk hebben we allemaal een passie voor horloges, ongeacht het merk of het prijskaartje!