NA: hommage of keiharde kopie

Nee, dat zijn gewoon goed afgewerkte, functionele horloges.
Het punt is dat ‘leuk voor dat geld’ voor mij geen argument is om iets te kopen.

1 like

Ik kies mijn ex APRO opnieuw en ik mis facetjes op de hommage-opie.

Ik deel de mening van @tompj ook. Iets kopen omdat het prima is voor het geld past niet bij een passie of liefhebberij. Een Dacia zal ook vast doen wat van hem verwacht wordt.

3 likes

Hahaha terwijl Honda het als eerste in een, in massa geproduceerde, auto heeft geplaatst. De Prelude 4WS. :wink:

3 likes

Ik vind dat bandje niet zo mooi sa! Verder leuk vind ik hem leuk.

1 like

Niet mee eens,waarom een Seiko skx duiker kopen terwijl een Sub veel mooier/beter is?

1 like

Uiteindelijk is alles dat. Het is altijd een afweging of iets goed genoeg is voor het geld. Dat geldt ook voor de duurdere merken. Kopen omdat het goedkoop is, is een rare gedachte. Kopen omdat iets goed genoeg is voor het geld, is wat we allemaal doen.

3 likes

Omdat je er 10 van kan slopen voor een prikkie? Dat is een toolwatch gemaakt voor ruige dingen. Een APRO bijvoorbeeld is dat niet, dat is een sieraad.

Vind ik.

En SKX’en zijn iconisch. AliExpress prullaria niet.

3 likes

Dat weet ik niet zeker…

ach ja, gewoon lekker laten varen. Zie het als ruis op een verders leuk forum. Er is altijd wel iemand die totaal voorbij het doel van dit mooie form gaat en graag even mensen hun nieuwe aanwinst omlaag wil trekken.

1 like

Ik daag jou nu uit.

1 like

Wel mee eens ,horloges die voor 99% afgeleid zijn van iconische ontwerpen zie ik ook als ripoff (al is het een Steinhart)

1 like

Hommage zijn teveel dingen anders om het als kopie zien

Maar waarom uberhaubt een hommage uitbrengen als fabrikant?

2 likes

Ik denk dat wij het eens zijn.

4 likes

Dat zou idd een tekortkoming van mij kunnen zijn, omgaan met zeikerds die afzeiken als hobby hebben en op die manier het plezier verzieken van iemand die gewoon blij is met een horloge dat hij/zij mooi vindt. En met die tekortkoming moeten de zeikerds dan weer dealen :facepunch:t2: :crazy_face:

3 likes

Ja heel heel simpel
Optie 1 geen marketing je pakt iemands idee kopie maaken en klaar en cashen
Optie 2
Lang je best doen voot een ontwerp dag in dag uit hard werken voor bekend heid en tog niet beter worden dan de bestande merken

1 like

Dit horlogeforum is net een democratie. In een democratie is iedereen gelijk, alleen zijn sommige meer gelijk dan anderen. Dat geldt ook voor sommige horloges en hun gebruikers op dit forum.

6 likes

Maar waarom uberhaubt een hommage uitbrengen als fabrikant?

Omdat daar een (afzet)markt voor is…?

2 likes

Dat is correct. Maar laten we elkaar geen mietje noemen hier, het is ook logisch dat de Richard Clayderman cover van La Vie en Rose

toch iets minder cachet heeft dan het origineel van Edith Piaf

De uitvoering is minder, de impact is minder, het voelt wat goedkoop, en men vraagt zich af waarom de carriere van Richard Clayderman in godsnaam nodig was. :slight_smile:

Neem ons dat niet kwalijk.

Intussen kun je Edith Piaf ook niet blieven, da’s geen punt, maar zelfs voor niet-liefhebbers is het verschil nogal, eh, aanmerkelijk.

1 like

Nope…wat het wel is,is een beetje onduidelijk :grin: