NA: honkbalbalband

Vooruit dan, ik heb even niet gelet of ze allemaal 22mm zijn maar puur ter inspiratie

Net verkocht.

77894921798ac36f8ce0e8f9e2fb46766c95faf2_1_690x388

3 likes

Ik haak er wat laat in maar heb zelf een groot deel van mn leven gehonkbald,
Sterker nog ,ik heb in de jeugd nog soms mee mogen trainen met het eerste van amstel tijgers , waar Charles Urbanus deel van uitmaakte, ik kreeg pitcher training van Henk Boere,en ik speelde in het interregio team met Johan Urbanus,broertje van…
Later nog in de eerste klasse gegooid tot ik een blessure kreeg aan mn arm.
Van mn Rawlings heb ik zelf een bandje geknutseld die ik nog soms op de Explorer draag

2 likes

4 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Fraaie band Chris! Vooral die rode keeper maakt hem een homerun! Bij een bench clearing zou ik snel de dugout uit gaan want bloedspetters passen weliswaar bij de keeper maar ik weet niet of het wenselijk is.

Ik ben dus ook een honkbalvader maar heb het nooit geschopt tot scorer. Wèl teammanager van een zooitje ongeregeld. Mijn zoon heeft als pupil bij Wings, aspirant bij Losdun Lakers en Ado-Lakers en uiteindelijk bij Storks gespeeld. Inmiddels in zijn tweede seizoen als senior.

Ik heb in de tijd dat ik regelmatig naar de wedstrijden ging kijken door Ko een band laten maken van een oude Rawlings handschoen.
Dat is deze 22mm.

Inmiddels draag ik deze niet zoveel meer helaas.

6 likes

Het is geen promotie Maarten. :joy: Het is een lastig klusje waardoor je nooit meer lekker onderuitgezakt naar de wedstrijd kunt kijken. Toen het mij werd gevraagd vond ik dat ik best ook iets kon doen voor een club. Op die manier vermijd ik bovendien lastige vragen over kantinedienst. :roll_eyes:
Mijn zoon speelt dit jaar voor het eerst in de junioren. Groot veld, werper staat op een heuvel. Benieuwd hoe dat gaat, hij is de kleinste van zijn team nog. Vorig jaar sloeg hij ze vaak raak, eens kijken hoe hij zich tegenover kerels van 21 gaat redden.

3 likes

Heel gaaf! Zo’n band kan ik wel waarderen als ex-honkballer.

1 like

:white_check_mark:

Mooi verhaal ( nog net voor corona) gave horlogebanden.

Ooit ook begin jaren negentig in de zomer samen met mijn maten ook 3 middagen gehonkbald.

Deze aangeschaft en nog in bezit, de :baseball: is gesloopt door mijn eerste boxer.

Wel veel met die knuppel en een :tennis:, de hond laten sprinten.

Gave sport, veel te laat ontdekt.
Door Mart Smeets ( die zorgde voor aandacht ) eigenlijk de sport pas gaan volgen.

4 likes

Mooi verhaal (ook lang :blush:) veel plezier ervan :+1:t2:

1 like

Een houten knuppel nog wel.
Ik heb er ooit eentje gekregen van @parisade, die wist dat ik van honkbal hield. Mijn zoon nam die mee naar training en KRAK, twee halve knuppels. :grin:
Junioren mogen in wedstrijden niet met houten knuppels slaan.
Ik kreeg ook een softbal van Parisade. Nam ik mee als curiositeit. Nu ben ik daadwerkelijk gaan softballen en kan ik er dus iets mee. :+1:

2 likes

Zo, ik heb mijn leesquotum voor deze week weer gehaald :joy:
Leuk hoor, is toch weer wat anders :+1:

1 like

Destijds bericht gemist. Prachtige banden. Leuk verhaal.

1 like

Goh, geef ik ook eens een keer wat weg :smile:. Hoe kreeg hij dat nou weer voor elkaar? Bal in het midden van de knuppel geraakt?

Geen idee. Zo’n houten knuppel is best interessant bij die junioren. Hij leende hem uit aan een teamgenoot, en bij een pitch brak ie in tweeën. Ik dacht dat zoiets alleen in de MLB gebeurde. :grin:

Pitchen ze in de training met jeu de boules ballen?

1 like

Leuk verhaal welk team support je(blauwbeer) in de MLB? Mijn team is de Braves.

1 like

De Blue Jays. Dat is het enige team dat ik echt heb zien spelen, ik ben in de jaren 90 en 00 een paar keer in Toronto geweest. Op mijn bureau op het werk staat een Funko Pop van Vladimir Guerrero Jr.
Mijn zoon is trouwens fan van de LA Dodgers. Dat leidt tot vermenging aan de kapstok.

Ik had vorig jaar kaartjes voor de Yankees tegen Detroit, maar corona gooide roet in het eten.

2 likes

Geurrero een super speler jammer dat je niet de Yankees VS Tigers hebt kunnen zien.

Alle bij mooi Blue Jay blauw en Dodger blauw.

1 like

Ach ik zat echt te hopen dat ze die wild card in de wacht zouden slepen, dan kon ik ze in het naseizoen zien. Jij hebt meer mazzel met de Braves. Zaterdag gaat het los!
Ik probeer soms wat van de wedstrijden mee te krijgen. Voor de World series wil ik nog weleens opstaan of opblijven.
En ik heb buiten de Blue Jays ook nog wel wat favoriete spelers. Bogaerts. Altuve. Mookie Betts.
En die Yankees, dat komt nog wel. Ik heb de kinderen een NY-reisje beloofd, dus we gaan nog wel een keer.

2 likes

Heel leuk en interessant verhaal, absoluut geen straf om dit te lezen! Ook leuk om herinnerd te worden aan de kneuterigheid van het studentenbestaan pre-internet :crazy_face: