NA: Horloge Standaards / Displays

Geen idee of hier meer interesse in is, maar persoonlijk heb ik er altijd moeite mee om mijn horloge 's-avonds op mijn badkamermeubel te leggen.

Ik probeer altijd zuinig om te gaan met mijn horloge en daarom ‘eindigt’ mijn horloge dan ook vaak op een zakdoek, of een stuk papier (of welk zacht materiaal je ook kunt bedenken).

Daarom dacht ik: ik ga eens op zoek naar een horloge standaard. Deze zijn uiteraard in allerlei prijsklassen te vinden, maar Hollands als ik ben, dacht ik: niet teveel betalen!

AliExpress is dan je vriend. Ik vond de volgende standaards:

Een koopje, dus ik hield mijn hart dus ook vast…

Vandaag kwamen ze aan en in elkaar zetten was eenvoudig.

Eenvoudig dus. Iets wat me direct opviel was dat aan de onderkant van het zwarte, stenen, vierkantje géén vilt ozd zat.
Probleem nr.1: Krasgevoelig dus. Hier moet ik sowieso iets aan doen.

En dan mijn horloge er op zetten? Er aan hangen?

Zou ik het horloge inderdaad ‘los’ eraan moeten hangen?

Kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Hier liep ik meteen tegen probleem nr.2 aan. Ik heb normale / smalle polsen en het transparante plastic houdertje is vrij groot.

Toch een poging gedaan om mijn horloge eromheen te ‘vouwen’… Op dat moment wilde ik deze houdertjes al naar buiten lanceren…

Dit ga ik dus niet iedere avond doen. Wellicht als je brede polsen hebt, dat het allemaal beter en makkelijker past, maar voor mij is dit geen succes…

Dan nog liever die plastic houdertjes die ik via Amazon gekocht hebt voor een paar cent:

Hier kun je tenminste jouw horloge snel en krasvrij opzetten (en afhalen)…

But that is just my opinion…

6 likes

Badkamer zou ik sowieso noooooit doen.

Horlogedoos aanschaffen?

3 likes

Miskoop? Of toch blij… :wink:

Zo ook bij mij. Ik heb een leuk oud Rolex poetsdoekje en een case protector op mijn nachtkastje liggen en als het horloge afgaat, leg ik hem op het doekje met de bescherming tussen de band en de kast. Jaja, ik ben voorzichtig met mijn spulletjes.

Ik vind overigens 17 dollar voor deze display, voor Ali-begrippen, aardig aan de prijs. Is het kwalitatief zo goed? Ziet er vwb. de clip uit als dat Amazon ding van een paar cent.

Ik doe mijn horloge bij voorkeur ook af boven het bed of de vloerbedekking, niet boven de tegelvloer. :sunglasses:

2 likes

Ik knikker mijn horloge liever op mijn nachtkastje dan op dit ding, bbrrrrrr

4 likes

Bij gaan ze de doos in. Rondjes draaien of kijken hoe hun vriendjes rondjes draaien. Altijd kermis naast mijn bed (let op het woordje “naast” hier…).

3 likes

Dit gaat 100 keer goed. En dan… Topic: help Omega valschade.
Veilig in een doosje opbergen zou mijn advies zijn.

2 likes

CP watchholders.

Oh wacht…

Maar wat ik dan niet snap is een horloge van +2,5k hebben maar een houder van een paar euro kopen :sweat_smile:

8 likes

Eens. Maar ook minder geschikt voor kleine polsomvang. Ik moet hem er echt omheen ‘vouwen’. Met als gevolg dat ik het horloge dat ik ga dragen gewoon op het kistje leg op het nachtkastje. Ik lig er niet wakker van.

Overigens complimenten voor de Omega. Erg mooi!

2 likes

Klopt, maar ik gooi daar eigenlijk alleen de horloges op leer of elastiek om. Stalen banden werkt voor mij ook niet, of met de sluiting los.

1 like

Ok Arnoud-soixante-neuf I believe you.

1 like

Daar ga je al, dat soort inferieure materialen draag ik niet.

1 like

Mijn daily wearer wil ik altijd graag makkelijk om- en af- doen :wink:

Miskoop! Maar gelukkig kosten ze niet de wereld…zelfs op AliExpress vond je deze niet goedkoper. Metaal, steen en plastic, dus aan het materiaal ligt het niet.

Dat is juist de sport… 2.5k is wel laag ingeschat voor dit horloge hoor haha

Dank. Deze heb ik opgehaald in Osaka. Was, zeker in het begin alleen maar te koop in Japan. Tokyo 2020 uitvoering.

1 like

Maar ik heb dan ook enkel inferieure horloges, beste @SwedishChef :joy::sleepy:

Daarom ook deze (+):smile:

Hebben we dat niet allemaal??? Per slot van rekening blijven we maar steeds doorzoeken naar dat éne horloge! :grin:

1 like

Hij is nog niet helemaal af maar ik leg mijn horloge iedere avond op dit ding. Acrylaat buitenkant welke is ingefreesd met een leren inlay, maar die moet ik nog vastlijmen, werkt perfect. In principe in iedere maat en in meerdere kleuren te maken.

3 likes

Ah, ik dacht de Mitsubishi uitvoering. Net iets specialer.

Je hebt toch ook een Damasko?

2 likes

Ja, maar die heeft geen standaard nodig. Die bewaar ik in de glasbak, en blijft in nieuwstaat.

3 likes

Horloges met een stalen band hou ik gewoon om in bed. What could possibly go wrong?!

2 likes

Mooie oplossing, zeker voor horloges met leren of met NATO banden.

Een horloge met een metalen band zou ik toch het liefste ‘hangen’, zodat de metalen delen elkaar niet raken…

1 like

Op z’n zij op een valet tray dus.

Of zoiets van Ali:

Valt ie nog steeds op het marmer, maar van iets minder hoog.

1 like