NA horlogedoos (of toch niet). Ben ik te kritisch?

Een watchroll voor 40 horloges? :face_with_monocle: arme koe…

5 likes

Oh excuus, ik heb niet gelezen. Ik heb ruimte voor 6 horloges met nog een vakje vrij.

Een watch roll voor 40 krijgt het formaat van een cementmolen.

3 likes

Zien dat de binnenkant best wel netjes was, en ik hem zeker kon gaan gebruiken om lekker op te ruimen. Hij rook lekker nieuw naar plastic en ik was enthousiast. Ik zag het gewoon helemaal zitten om mijn bescheiden maar uitgebreide collectie uitgestald te zien in al die zwarte vakjes.

Ik kan zo gauw niets bedenken om het mee te vergelijken. :man_shrugging:

Regulier terugsturen bij deze winkel kost mij de verzendkosten (heen en terug). Ik ben er niet enthousiast over om 5 + 6,50 (?) euro te betalen voor het hebben ontvangen van deze rommel. Terugsturen wegens non-conformiteit betekent dat ik ook genoegen moet nemen met een wél conform exemplaar. Het conforme exemplaar zal ook deze scharnieren hebben, en ik zal daar dus ook niet enthousiast over zijn.

Precies. Ik hoef heus niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, meen ik althans. Maar ‘gewoon OK’ mocht ik tenminste wel verwachten, vind ik.

:joy::joy:

De scharnieren zijn op zich prima, ‘gewoon OK’, ze zijn alleen totaal ongeschikt voor een deksel dat helemaal open kan.

Die zijn tof inderdaad. Ik heb het genoegen mogen smaken het exemplaar van @Mafkees te bepotelen. Ik heb zelf de (niet rationeel verdedigbare) wens om een rigide koffer of kist te hebben, die open te kunnen klappen en dan in één keer al mijn horloges te zien.

Ik neig steeds meer naar doe-het-zelven, zelfs al is het een cadeau. Een fatsoenlijke koffer moet toch te vinden zijn, en dan zelf met triplex, skai, schuim en kussentjes van ome Ali (bedankt voor die suggestie @Seaman) een binnenwerk knutselen moet zelfs mij op zich wel lukken.

Oh, haha, dit ook. :joy:

5 likes

Het ergste is: hij verwijt ons dat hij dat wrak heeft gekocht, omdat we positief zijn geweest over Kish. Het is een kwestie van tijd voordat hij van ons eist dat we zijn retourkosten gaan ophoesten.

3 likes

Ik verwijt het jullie slechts voor de grap. Jullie ervaring is jullie ervaring. Ik heb zelf de keuze gemaakt. De kwaliteit van dit product staat niet in verband met de twijfels die ik over deze winkel had. De keuze voor een getraceerde verzending (die volgens mij niet zal worden vergoed bij een ‘normale’ retourzending) staat dat overigens wel.

Hee, dat is helemaal geen slecht idee. :smirk::smirk:

1 like

Wat is er met jou aan de hand? Bang dat Chloro en ik bibberend in een hoek zitten? :face_with_raised_eyebrow:

Als compensatie zal ik je een tip aan de hand doen: Paypal. Wanneer je iets met Paypal betaalt kun je, indien je die functie hebt geactiveerd, tien keer per jaar retourkosten terugkrijgen van artikelen die je met Paypal hebt betaald. Wat je nodig heb is de order en de retourbevestiging.

2 likes

Daar ben ik niet bang voor hoor. Het geeft me juist plezier.

Dat was precies waarom we graag met PayPal wilden betalen, maar PayPal stond uiteindelijk niet tussen de opties bij het afrekenen. Ik dacht overigens dat het maar twee keer per jaar was. Samen hebben we dan toch gelijk:

image

Ik had ook absoluut niet verwacht dat ik deze koffer zou willen retourneren. Ik had verwacht dat ik onmogelijk ontevreden zou kunnen zijn over het ding. Wat kan er tenslotte misgaan aan een alukoffer? :man_shrugging:

3 likes

Je was wel tevreden over het binnenwerk toch? Neem je verlies, gebruik het binnenwerk en knutsel een buitenkant?

Kan ik nu weer bibberend uit dat hoekje komen? :joy:

2 likes

Voor alleen een binnenwerk vind ik het toch wel echt te veel geld. :grimacing: Daarnaast vertrouw ik mijn handvaardigheid onvoldoende om te verwachten dat ik een solide kist kan bouwen.

Ik vind het lekkerder als je daar nog even blijft zitten. :slight_smile:

1 like

Misschien moet je gewoon af gaan op de tips die hier boven worden gegeven. En wat meer neerleggen voor kwaliteit. Je hebt nu twee keer zelf wat uitgezocht en het is beide keren rommel. :wink:

De Engelsen hebben daar een mooi gezegde voor: “I’m not rich enough to buy cheap things!”

€80,- is serieus geld. Dir mag je echt niet accepteren zo. Lees de tips van de anderen hier, er is veel moois te koop, vaak nog voor minder geld.

1 like

@w.e stof jezelf eens af man. Hoe zit het nou met die doos een jaar na dato? Volgens mij heeft het zich gewoon ergens tussen je andere rotzooi spulletjes genesteld.

2 likes

Hier moet je mee terug voor 80 euro mag je meer verwachten

1 like

Ik had er eentje op het oog, maar ik weet nu niet meer of het deze of deze was. Ik weet niet precies waarom, maar ik kick op het uitneembare gedeelte in die tweede. Hoe dan ook: ik had met de importeur afgesproken dat hij hem in huis zou halen zodat ik de doos bij hem kon bekijken, en dan zou hij me terugbellen. Dit was volgens mij in april of mei, dus ik denk dat hij liever geen horlogedozen verkoopt of zo, of hij heeft me ingeschat als niet te bevredigen klant, wat ik hem op zich niet kwalijk kan nemen. Een horlogedoos is nu in ieder geval van mijn prioriteitenlijst af.

Klopt helemaal. Bijna alles zit in dat ouwe koffertje op de tafel in de studeerkamer (dat nu niet dicht kan), er liggen wat horloges die ik in de weekenden wel eens draag verspreid tussen de rommel op het bureau, en er lag er eentje op mijn nachtkastje, maar we hebben recent een groter bed neergezet en ik heb het nachtkastje afgestaan aan mijn vriendin omdat er aan mijn kant van het bed geen plek meer voor was. Ik heb geen idee waar dat horloge is gebleven, ongetwijfeld ook ergens op de studeerkamer.

1 like

Hee,

Dat is kut. Dat ziet er uit als broddelwerk.

Nee.

Is dit nou een cadeau, of een doos die je voor 80 Euro kocht? Que?

Zie boven. Als je dit cadeau hebt gehad, zou ik de gever vragen het retour te sturen naar de winkel/producent. Als de gever het nog ergens had liggen en je hebt het van zolder gekregen, doe dan alsof je neus bloedt, flikker dat ding weg en koop ergens een kistje.

Ik haat het om het te moeten zeggen, maar ik heb twee horlogekistjes voor de helft van de doekoe uit China gescoord die echt veel strakker in elkaar zitten.

Dus blijf ik er vrolijk op hameren dat China heel wel in staat is om dingen te produceren die jij fijn vindt. Sterker nog, het gros van de a merken die wij allen kennen is misschien designed in California, maar in elkaar gezet in … jawel.

Dat dus. En wat @Sjoerd_K. Op het moment dat je op Ali 20-50 Euro uitgeeft heb je hartstikke sjieke dozen bij de poot.

Ga dan ook op Ali kijken, en niet alleen op Etsy.

Verkoop 20 van die 40 brakke horloges, koop twee houten kistjes van de Ali en klaar is kees. Dat zeiden we vier maanden geleden ook al.

Dat is het risico van het vak als je op afstand koopt. Bekijk het van de zonnige kant: Als je een dure doos bij één of andere winkel in een grote stad koopt ben je de 6.50 kwijt voor het parkeren van je auto. In Amsterdam meer. In Den Haag ook. Plus nog eens 12,50 - 15,00 voor een lekker luxe broodje met een bak koffie omdat je ook even moet eten als je daar be… oh, wacht, Corona. Juist. Nou, dan toch in ieder geval 5 Euro voor een saucijzenbroodje en een bak slechte afhaalkoffie.

Als jij een kist in A3 formaat wilt hebben waar wel fatsoenlijke scharnieren aan zitten ben je geld kwijt. Ik weet niet wat je voor dit ding betaald hebt, maar ik vermoed duurkoop. In de vorm van goedkoop.

Als ik de gever was had ik het na vier maanden wel opgegeven en had ik je een lekker boek gestuurd. Iets van Marie Kondo, zodat je misschien de helft van je horloges weg ging doen.

Yup. Of gewoon een kistje kopen bij Ali wat niet teveel kost, redelijk goed is afgewerkt en misschien wel net niet helemaal is wat je zocht.

Je hebt ruimte voor een studeerkamer in je domicilie, maar kunt geen fatsoenlijk doosje betalen? Ga kleiner wonen, doe de helft van je horloges weg en koop een fatsoenlijk kistje voor wat er over blijft. :slight_smile:

The Saga continues… Join us next year when Dr. Bob says:

3TxTw8

2 likes

Een cadeau van mijn vriendin, die er geen tachtig euro voor wil betalen om mij iets te geven wat we geen tachtig euro waard vinden.

Ik zie ze graag tegemoet, want ik heb in dat prijsbereik op Aliexpress alleen dozen gezien waar ik niet enthousiast van werd. Ik schrijf Chinese productie niet bij voorbaat af, maar ik ga af op de foto’s.

Ik neem gewoon koffie in een oud Spa-flesje mee en een paar boterhammen met knoflooksaus in een bakje van de Chinees.

Ik herinner me dat deze koffer grofweg honderd piek kostte inclusief verzenden. Inderdaad goedkoop voor een koffer die goed in elkaar zou zitten, maar veel te duur voor wat je in dit geval krijgt.

Hehehe. Wat mijn vriendin betreft niet in de eerste plaats de helft van m’n horloges.

Terechte opmerking en inderdaad een van m’n gedachten.

Het klinkt sjieker dan ‘inloopkast-met-een-bureau-erin-omdat-het-bureau-niet-in-de-zitkamer-past-vanwege-de-twee-harmoniums-en-het-elektrische-orgel’. Voor degenen die mij persoonlijk kennen: ja, ik heb inderdaad een harmonium weggedaan, al staat het uitgebouwde binnenwerk wel nog bovenop een van de andere harmoniums.

De horlogehobby staat in zijn geheel op een laag pitje hier, dus daar zal het inderdaad wel op neerkomen. :skull:

2 likes

Waarom meer dan één? Of spelen jullie des avonds een duet, nog voor het slapen gaan?

:rofl: :rofl:
Ach, zolang je geen Ducati de woonkamer in rolt ben je nog heel OK bezig, in mijn ogen. Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, zou m’n vader zeggen. Wat grappig is, omdat ie niet in onze lieve heer geloofde.

Wow. Dat dat goedkoop is, oftewel duurkoop is eigenlijk ook een schandaal. Als je nu bedenkt dat Samsonite voor 135 dollar dit op je mat laat ploffen via de Amazon:

En kijk dan even naar de scharnieren.

Ik heb het idee dat iedereen die horlogedozen koopt genaaid wordt omdat er aangenomen wordt dat het luxe-ridders zijn.

1 like

9ohlKnRDAmotG

2 likes

Nope, ziet er niet uit. Check Etsy eens. Deze knakker is as we speak een horlogekist aan het maken voor mij.

1 like