Niets dus.
Ik heb originele verbindingsschakeltjes voor tussen de band en de kast gevonden, dus ik draag hem nu weer op de originele band.
Niets dus.
Ik heb originele verbindingsschakeltjes voor tussen de band en de kast gevonden, dus ik draag hem nu weer op de originele band.
Ik zou de afwerking niet accepteren voor dat geld en terugsturen.
Ik ben ook aan het rondkijken naar een horlogedoos. Zelf vind ik de dozen van deferichs wel erg interessant, m.n.:
Heeft een handig ‘secret’ compartiment voor wat bandjes en/of klein gereedschap. Helaas voor jou heeft het een kijkvenster en de prijs ligt wel wat hoger.
Het is me niet gelukt om voor een vergelijkbare prijs een kistje te vinden dat aan mijn wensen beantwoordt (wel een kistje dat redelijk in de buurt komt). Ik heb mijn wensenlijstje een beetje aangepast en ben opnieuw gaan zoeken, en kom uit op een aluminium koffer voor veertig horloges. Zo’n alukoffer sluit ook beter aan bij mij, denk ik. Ik ben een lompe vent die waarschijnlijk een houten of gefineerd MDF doos binnen 6 uur vol krassen heeft zitten, en ik heb inderdaad richting de veertig sneue horloges (bedankt voor het compliment, @Blauwbeer), waardoor ik mijn verzameling wel lekker zou kunnen opruimen in zo’n koffer.
Uiteindelijk hebben we die koffer dus besteld, en gisteren kwam hij binnen. Ik wilde hem enthousiast gaan bekijken, maar werd onmiddellijk teleurgesteld. Ik weet weer niet of ik te kritisch ben, of dat dit onacceptabel is.
Ik word gelijk begroet door de deuk op onderstaande foto. Het ding heeft ergens een tik gehad. Kan gebeuren. Ik kan hier bovendien op zich wel mee leven, want het zal niet lang duren voordat ik zelf zo’n deuk veroorzaak. Maar toch, het nieuwe-doosgevoel is er gelijk wel een beetje af.
Goed, maar eens van binnen kijken. De sluitingen werken met een leuk soort tuimelschakelaartje. Het openen was leuk, en de binnenkant van de koffer ziet er prima uit. Helaas gaat de koffer niet meer dicht, want het deksel is scheef.
Het hengsel is scheef gemonteerd, waardoor het klemt als je het naar beneden draait.
De scharnieren kunnen geen 180 graden draaien. Irritant, want het deksel kan wel helemaal open, er is geen mechanisme om het deksel overeind te houden. Het deksel hangt dus aan de scharnieren wanneer je de doos opent.
Je ziet met een open deksel de scharnieren en de bevestiging ervan lijden onder het gewicht van het deksel. Ik denk niet dat deze constructie het lang vol zal houden.
Hahaha, dit was een leugen. Jullie hoeven me niet te vertellen dat ik heus niet te kritisch ben. Ik weet al dat deze koffer onacceptabel is. Het prototype had al moeten worden afgekeurd, of het had moeten worden verbeterd met andere scharnieren of een simpel mechanisme om het deksel overeind te houden. Ik wil gewoon mijn frustratie even kwijt. Ik had me erg verheugd op deze koffer, en ik heb nog geen vergelijkbare kunnen vinden. Ik ben gewoon een beetje teleurgesteld.
Laat dat “beetje” maar weg!
Je teleurstelling is terecht.
‘Ik ben een teleurgesteld’?
Flauw van mij hoor. Bedankt voor je medeleven, Clim.
‘Ik ben een teleurgesteld’?
pfffffff, het was te laat gisteren. Dat is weer duidelijk en wordt direct (en terecht) bestraft.
Het openen was leuk
Wat was er zo leuk aan het openen van zo’n koffer? Kan je dat beschrijven? Wat voelde je erbij en waar kan je dat gevoel mee vergelijken?
Maar euh, terugsturen kan wel/niet? Haal door wat niet van toepassing is.
Ik ben gewoon een teleurgesteld,
Oh shittt!
Als het nog kan, ook deze terugsturen. Is liefdeloos in elkaar gestampte rommel. Liefdeloos is niet erg in een productie-omgeving, maar het resultaat moet gewoon OK zijn.
Wat voelde je erbij
‘Ik voelde de scharnieren rammelen’ .
Wel kut natuurlijk. Ik heb zelf een watch roll van @Taconew en ik vind het heerlijk. Misschien iets naar eigen wens laten maken?
Een watchroll voor 40 horloges? arme koe…
Een watchroll voor 40 horloges?
arme koe…
Oh excuus, ik heb niet gelezen. Ik heb ruimte voor 6 horloges met nog een vakje vrij.
Een watch roll voor 40 krijgt het formaat van een cementmolen.
Wat was er zo leuk aan het openen van zo’n koffer? Kan je dat beschrijven? Wat voelde je erbij en waar kan je dat gevoel mee vergelijken?
Zien dat de binnenkant best wel netjes was, en ik hem zeker kon gaan gebruiken om lekker op te ruimen. Hij rook lekker nieuw naar plastic en ik was enthousiast. Ik zag het gewoon helemaal zitten om mijn bescheiden maar uitgebreide collectie uitgestald te zien in al die zwarte vakjes.
Ik kan zo gauw niets bedenken om het mee te vergelijken.
Maar euh, terugsturen kan wel/niet?
Als het nog kan, ook deze terugsturen.
Regulier terugsturen bij deze winkel kost mij de verzendkosten (heen en terug). Ik ben er niet enthousiast over om 5 + 6,50 (?) euro te betalen voor het hebben ontvangen van deze rommel. Terugsturen wegens non-conformiteit betekent dat ik ook genoegen moet nemen met een wél conform exemplaar. Het conforme exemplaar zal ook deze scharnieren hebben, en ik zal daar dus ook niet enthousiast over zijn.
Liefdeloos is niet erg in een productie-omgeving, maar het resultaat moet gewoon OK zijn.
Precies. Ik hoef heus niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, meen ik althans. Maar ‘gewoon OK’ mocht ik tenminste wel verwachten, vind ik.
‘Ik voelde de scharnieren rammelen’
.
De scharnieren zijn op zich prima, ‘gewoon OK’, ze zijn alleen totaal ongeschikt voor een deksel dat helemaal open kan.
Ik heb zelf een watch roll van @Taconew en ik vind het heerlijk.
Die zijn tof inderdaad. Ik heb het genoegen mogen smaken het exemplaar van @Mafkees te bepotelen. Ik heb zelf de (niet rationeel verdedigbare) wens om een rigide koffer of kist te hebben, die open te kunnen klappen en dan in één keer al mijn horloges te zien.
Misschien iets naar eigen wens laten maken?
Ik neig steeds meer naar doe-het-zelven, zelfs al is het een cadeau. Een fatsoenlijke koffer moet toch te vinden zijn, en dan zelf met triplex, skai, schuim en kussentjes van ome Ali (bedankt voor die suggestie @Seaman) een binnenwerk knutselen moet zelfs mij op zich wel lukken.
arme koe…
Een watch roll voor 40 krijgt het formaat van een cementmolen.
Oh, haha, dit ook.
Maar euh, terugsturen kan wel/niet?
Het ergste is: hij verwijt ons dat hij dat wrak heeft gekocht, omdat we positief zijn geweest over Kish. Het is een kwestie van tijd voordat hij van ons eist dat we zijn retourkosten gaan ophoesten.
hij verwijt ons dat hij dat wrak heeft gekocht,
Ik verwijt het jullie slechts voor de grap. Jullie ervaring is jullie ervaring. Ik heb zelf de keuze gemaakt. De kwaliteit van dit product staat niet in verband met de twijfels die ik over deze winkel had. De keuze voor een getraceerde verzending (die volgens mij niet zal worden vergoed bij een ‘normale’ retourzending) staat dat overigens wel.
Het is een kwestie van tijd voordat hij van ons eist dat we zijn retourkosten gaan ophoesten.
Hee, dat is helemaal geen slecht idee.
Ik verwijt het jullie slechts voor de grap.
Wat is er met jou aan de hand? Bang dat Chloro en ik bibberend in een hoek zitten?
Hee, dat is helemaal geen slecht idee.
Als compensatie zal ik je een tip aan de hand doen: Paypal. Wanneer je iets met Paypal betaalt kun je, indien je die functie hebt geactiveerd, tien keer per jaar retourkosten terugkrijgen van artikelen die je met Paypal hebt betaald. Wat je nodig heb is de order en de retourbevestiging.
Bang dat Chloro en ik bibberend in een hoek zitten?
Daar ben ik niet bang voor hoor. Het geeft me juist plezier.
Wanneer je iets met Paypal betaalt kun je, indien je die functie hebt geactiveerd, tien keer per jaar retourkosten terugkrijgen van artikelen die je met Paypal hebt betaald.
Dat was precies waarom we graag met PayPal wilden betalen, maar PayPal stond uiteindelijk niet tussen de opties bij het afrekenen. Ik dacht overigens dat het maar twee keer per jaar was. Samen hebben we dan toch gelijk:
Ik had ook absoluut niet verwacht dat ik deze koffer zou willen retourneren. Ik had verwacht dat ik onmogelijk ontevreden zou kunnen zijn over het ding. Wat kan er tenslotte misgaan aan een alukoffer?
en dan zelf met triplex, skai, schuim en kussentjes van ome Ali een binnenwerk knutselen moet zelfs mij op zich wel lukken.
Je was wel tevreden over het binnenwerk toch? Neem je verlies, gebruik het binnenwerk en knutsel een buitenkant?
Kan ik nu weer bibberend uit dat hoekje komen?