NA: Horlogekist

Lange tijd heb ik getwijfeld over de keuze voor een horlogekist of ander opbergsysteem. Zeker toen ik nog redelijk nieuw in de hobby was vond ik de bedragen die sommigen neerleggen voor iets waar je alleen je horloge s maar in opbergt aan de absurde kant. En geduldig als ik was zag ik ook niet de noodzaak om daar meteen een keuze in te maken. In de tussentijd heb ik (onder andere hier) vele verschillende varianten voorbij zien komen. Ik heb ook nog een tijd getwijfeld of ik niet een nette theekist zou ombouwen met wat leer, vilt en/of fluweel, maar ik ken mezelf een beetje en weet dat dat nooit heel erg mooi zou zijn geworden. We heten niet allemaal ArieKabaalstra :grinning:

Sinds ik een tijdje geleden heb besloten dat mijn collectie niet groter dan 6 horloges hoeft te zijn (meer draag ik er toch niet) ben ik me ook wat gerichter gaan focussen op een kist die dat aantal kan hebben en zo ook een fysieke drempel kan zijn voor het onnodig uitdijen van de verzameling.

Eenmaal tot die conclusie gekomen vond ik dat ik ook wel enig budget mocht spenderen aan de éénmalige uitgave van een goede kist, dus toen heb ik mij, mede door de vele goede referenties op dit forum, een kist van Finestboxes van eBay cadeau gedaan.

Gisteren afgeleverd en daar heb ik geen spijt van. Een hele nette kist met meer dan genoeg ruimte zodat de horloges erin ook niet te veel opgepropt zitten. Helaas heb ik niet mijn volledige verzameling in huis op het moment, dus een blik op een volledige kist kan ik jullie nog niet bieden.

Excuus voor de matige foto’s.

Groeten,
Wouter

19 likes

Van harte…een prachtige box inderdaad! Ik heb op het punt gestaan deze aan te schaffen, maar even mezelf teruggeroepen omdat ik toen nog maar 2 horloges had (en nu nog maar 1) :wink:

1 like

Mooi hoor

1 like

Mooi houtje en afwerking!

1 like

Ik heb er ook een, en ben er enorm tevreden mee… A thing of beauty is a joy forever, dus veel plezier ervan!

1 like

Mooi! Ik heb zelf de 12 slots. Prima kistje

1 like

Ziet er degelijk en mooi uit .

1 like

Dit zijn naar mijns inziens de mooiste horloge kistjes!

Je klokje zit er wel zielig bij zo helemaal alleen, snel aanvullen :wink:

2 likes

Heel mooi die kisten van Rainer :thumbsup:

2 likes

Fraaie boxen voor het geld!

1 like

Ook ik heb op het punt gestaan om deze aan te schaffen, maar vind ze ook wel prijzig.
Maar… op een dag heb ik hem ineens per ongeluk gekocht :grin:

:+1:t2: Heel mooi!

1 like

Luxe uitstraling en afwerking (zo op het oog). Prima aankoop denk ik… En nu vullen en dan fototje… :smile:

1 like

Mooie stijlvolle box! De kussentjes zijn ook lekker breed. Veel plezier ermee. :thumbsup:

1 like

Nu de gevulde versie, hoewel daar binnenkort weer verandering in gaat komen. En daarna waarschijnlijk weer. En daarna… :smile:

7 likes

Heel mooi.

1 like

Mooi hoor!

1 like

Heel mooi.

Vooral die Omega is gaaf. Welk model is dat?

1 like

Ja, lekker! Ik heb de 3 piece editie, top!

1 like

1969 Omega Seamaster soccer time. Hebben ze ooit als scheidsrechtershorloge gemaakt, daarom heeft 'ie subdials met drie kwartiersaanduidingen. Hij bestaat ook in andere kleurcombinaties.

1 like

Mooi man en mooie collectie!

1 like