NA Hugo Boss Moonphase automatic (via marktplaats)

Ik weet het… Een mode merk, geen horloge merk. Toch voor 9 tientjes gekocht op marktplaats. Omdat ik het vroeger zo’n mooi horloge vond. Ik weet niet wat voor uurwerk er in zit. De datum draait door maar is niet verstelbaar. Dus een gokje. Weet iemand een adres in Deventer of omgeving waar ik hem goed en goedkoop kan laten nakijken?

Menno

15 likes

Als jij hem mooi vindt, prima toch. Veel plezier ervan.

Ik heb helaas geen adres voor je om hem te laten nakijken.

2 likes

Hoi Menno, bij Tiks in Deventer.geen idee wat
dat gaat kosten.maar heb wel goeie verhalen
gehoord. succes!

1 like

Een horloge zoals dit na laten kijken is geld weggooien…

Het enige dat telt is dat jij 'm mooi vindt! :+1:

Zo heb ik nog een Armani horloge in de la liggen, waarmee mijn horlogehobby (verslaving) begonnen is. Die gaat nooit meer weg, puur uit sentimentele overwegingen.

2 likes

Inderdaad, zoals hierboven al genoemd: Tiks in Deventer

1 like

FTFY. :dancer:

:joy:

Das niet helemaal waar. Maar service kost je 150 a 250 euro. Dat is een goedkoop horloge gewoon niet waard. Wellicht dat een hobbyist je kan/wil helpen.

Ik ben Mr service trouwens. Volgens mij heb ik zo langzamerhand al mn horloges al naar de horlogemaker gebracht

2 likes

Dat lijkt mij een variant van de Seagull ST25 te zijn. Als ik me niet vergis, wordt bij dit model zowel de datum als de maanfase ingesteld door een drukknop aan de zijkant van de kast: links bovenaan voor de datum en rechts onderaan voor de maanfase. Soms kan die drukker wat vast komen te zitten. Kun je de drukker voor de datum nog wel indrukken en komt deze terug naar buiten na het indrukken?

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Seagull ST2528
500
Deze lijkt er wel op

3 likes

Ja! Zou het hetzelfde zijn?

Dat ga ik even proberen. Dankjewel.

Jup, het is inderdaad een ST2528, De enige met deze lay-out. Ik heb nog een WUS projecthorloge met hetzelfde binnenwerk, die doet het nog prima.

1 like

Mooi, dankjewel. De datum knop reageert helaas niet. Lijkt geen beweging in te zitten.

De datum knop reageert helaas niet. Lijkt geen beweging in te zitten.

Er zit bij mijn exemplaar een dichting rond die drukknop, die kan zich na een langere tijd stil liggen wat vast klemmen zodat de knop de eerste paar pogingen erg stijf beweegt. Misschien komt hij nog los, en indien zou het een relatief eenvoudige fix kunnen zijn als een klemmende drukknop de dader is. Ik moet ook goed exact in het midden duwen, anders klemt de knop ook wat.

Met een penpunt lukt het toch. Alleen bij de wisseling van tientallen gaat het mis. Dan moet ik doordraaien met de wijzers om de datum te verplaatsen. Tijd loopt overigens verder wel goed en het horloge maakt geen rare geluiden.

Ja leuk hè. Fun voor een relatief klein bedrag.

1 like

mooi horloge ! hoe is de kwaliteit op langere termijn ?

1 like