Ik was eigenlijk nooit zo geïnteresseerd in “field watches” maar daar kwam vorig jaar verandering in.
Kan mij niet meer herinneren wat de aanleiding was maar op de een of andere manier trok het idee van een avontuurlijk mechanisch horloge mijn interesse.
Dus begonnen met het verkennen van de markt.
Eerst een long list met oa de bekende Seiko Alpinist en Hamilton Khaki Field en nog een handjevol andere bekende horloges.
Vervolgens een short list en daar stond toen ook de zeer leuke modellen van CWC op.
Door de horloges met een mooie geschiedenis van CWC die nog terug gaan naar de tijd dat Hamilton de piloten horloges aan de RAF leverde kwam toen ook de Hamilton Pilot Pioneer op de radar.
Deze huidige versie van Pilot Pioneer is weer een exacte kopie van het horloge wat Hamilton tussen ’73 en ’76 aan de RAF leverde.
Tja, en toen werd de keuze wat lastiger. 1 van de horloges op de shortlist was de Hamilton Murph 38mm. Stond vorige maand een mooie deal op Marktplaats maar die werd helaas voor mijn neus weggekaapt door een mede HF’er (NA: De 'tijdloze' Murph in 38mm)
Vervolgens een poll hier op HF gezet tussen de CWC en de Khaki Field waarbij de Khaki op basis van stemmen gewonnen had.
Maar omdat ik een smalle pols heb en de geschiedenis van de Pilot Pioneer mij het meeste aansprak is die het dus geworden.
Heb het horloge nu een paar dagen in bezit en ben er heel erg blij mee. Ga dit horloge voorlopig dagelijks dragen.
Loopt mooi op tijd (+ 3 sec per dag), draagt op mijn pols zeer prettig met 36mm.
Moet ook zeggen dat het horloge in het echt veel meer tot de verbeelding spreekt dan op foto’s. Het horloge is echt heel verfijnd, zeer goede leesbaarheid. Wel is de lume echt waardeloos haha.
En hier nog wat foto’s uiteraard:
Ps, die CWC gaat er ook ooit nog een keer komen