NA: ik mag hier nu ook posten

Er staat 5625 en niet 26

5626, 5625, dat maakt hier even niet uit :wink: Het gaat om de dial code, het tweede nummer. Tikfout van mijn kant. Ik zal mn post even aanpassen

Om een idee te hebben qua band.


Ben het eens met @anon50762135EV
Vind de lizard toch wat druk eigenlijk

Edit: deze gaat niet langs @koekoek😂

3 likes

Plaat zou dan een 7040 moeten zijn, beetje een mix van alles.

Zeker een topper !!!

Hoe bedoel je dat? Aan de kast te zien is dit horloge een 5625-711x. Die zou een 7110 plaat moeten hebben zoals deze:

1 like

Ik zie het!

Ach ja, ieder zijn ding met refurbished dials.

@koekoek verwordt inmiddels tot de te raadplegen autoriteit bij aanschafplannen. Dattie het zelf weet.

@Jsch noemt zich geen purist en zal er gelukkig mee kunnen leven. Het is gewoon een heel subtiel modje.

1 like

Mooie Seiko :+1:

Probeer eens te kijken naar een grijs(achtig) bandje, deze heb ik:

Mijn beste,

“Goede wijn behoeft geen krans”!!
Ik wens je derhalve vele smaakvolle momenten met deze klinkende vintage!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Oef :confused: …ook even gekeken en er staat 7110R…op mijn wijzerplaat, waar staat die R dan voor?

Maar niet te geloven man als dat zo is…ik zie op het eerste gezicht niet veel verschil tussen die van @Jsch en die van mij :confused: …behalve dat ik dag/datum heb…

Geen reden voor twijfel. Wil je meer weten over de KS 5625 (alleen datum) of 5626 (dag/datum), lees dan eens de thread “a history of classic King Seiko” o.a. te vinden op WUS.

Mijn exemplaar (case model 5625 7111 - geproduceerd omstreeks 1973 ) heb ik na lang zoeken en veel hierover gelezen te hebben van de baai geplukt (wat niet wil zeggen dat ik mezelf expert zou willen noemen)

De dial code (zoals te lezen op de 6 uur positie) wijkt inderdaad af. Dit is echter bij meer exemplaren uit deze periode het geval. Een logische verklaring kan zijn dat Seiko bij het naderen van de productiestop (1974) van de KS (en later ook de GS range) in verband met de opkomst en succesvolle verkopen van de Quarz horloges de voorraad aan onderdelen zijn gaan opmaken. Zo zijn er voor dit model alleen al drie verschillende kronen te vinden.

Zoals al in mijn eerste post al aangegeven; ik ben geen purist - geniet van een fraaie klok waarbij met name de sweep beweging van de secondewijzer een magnetische aantrekkingskracht heeft :slight_smile:

En dat nieuwe bandje; een donkerbruine Hirsh Kent is onderweg…

3 likes

Dat weet niemand echt wat die lettertjes betekenen. R, T, AD, het kan allemaal :thinking:

Als je inzoomt en let op de details zie je het wel. Er zit ook wel een verschil tussen de wijzers. Maar goed als TS blij is met zn klokje, daar gaat het om. :relaxed:

1 like