NA... I'm back

Van Rolex tot Russen, alles binnen die smaken heb ik van geproefd en van genoten…
Ik ben helemaal los gegaan, heerlijke tijd was dat.

Toen, ik werd volwassen en besloot mijn wilde jaren achter mij te laten en een rustiger manier van beleven in te zetten…
Uiteraard , enkele snoepjes mochten blijven.
He want wat echt lekker is moet je gewoon van kunnen blijven proeven toch?

Enkele maanden gingen voorbij zonder enige drang naar de dagen van weleer .
Tot, tot @Silvester1987 besloot een diep verstopte fantasie van mij voor hem werkelijkheid te maken.
Man man wat een gaaf horloge en waarom bleef ik hier vanaf in mijn wilde jaren?
Ik had weinig gevoel bij Seiko, weet niet maar vond het niet spannend of zelfs een beetje nep.
Heb veel bekende seikos geprobeerd maar bij ontvangst vaak meteen doorgeschoven naar 1 van de kids.
Dat terwijl deze fantasie vele malen lekkerder is dan de lang behouden Alpinist, maar durfde het nooit aan want…seiko…

Het horloge, de Seiko Flightmaster moest nu gewoon in mijn collectie komen want dat horloge is te lekker om niet te hebben.

Na een oproep op dit forum leerde ik dat dit horloge een voorganger heeft, het oer model.
Ja fockit dan moet ik die gewoon hebben want jantje Nico wat een puur ding is dat zeg.

Nou heren, gelukt ik heb hem en ben er echt minimaal net zo blij mee als ik destijds was met mijn Rolex avontuur.
Eigenlijk, dit is zoveel vetter dan zo een high end horloge van veel centjes.
Dit is een horloge zoals een horloge hoort te zijn.
Puur
Functioneel
rauw
Mannelijk
Omslingeren en gaan.

Te lekker dit.
Wel een mooi bol saffier erin laten zetten, maakt het helemaal af.
Mooi stukje stoere mannen canvas is nog onderweg.

Komt tie.

Lekker of nie!

Ik is blij

124 likes

Pffff lekker man. Al die Flightmasters zijn tof. Geniet er van :+1: prachtig

1 like

Mooi man! En zo te zien kun je er mooi mee uitrekenen hoeveel miles/gallon je verbruikt op 3 maart als je naar het NW vliegt. Of zoiets. :sweat_smile:

2 likes

Ze zijn cool hè… die Flightmasters…

Veel plezier ermee!

Groetjes van z’n jongere broertje.

5 likes

Sowieso wel leuk om op youtube het filmpje van Long Island Watch te kijken. Daarin legt Mark (de eigenaar van LIW) heel stap-voor-stap en in begrijpelijke taal uit hoe zo’n slide rule bezel werkt. Soms wel een leuke en handige gimmick :wink:

En uiteraard de gr van zijn eveneens jongere broertje :+1:

5 likes

Erg mooi!

1 like

Zeker weten.

“This is the Seiko Pilot Chronograph. Like all our Sports-Tech watches it’s designed for serious sportsmen. So it’s a slide rule, a direction indicator, a calendar, an alarm and a chronograph with dual-time capability. It has more than 30 functions and its micro-electronic technology is as advanced as anything you’ll find in a plane. And certainly more accurate than anything you’ll find in an airport. SEIKO: Someday all watches will be made this way.”

Veel draagplezier! :ok_hand:

PS De groenten van zijn broertje, uit 1997 …

Overigens ik heb er inmiddels wel een leesbril voor nodig. :see_no_evil:

4 likes

Ik zou ook blij zijn, mooi horloge
Veel plezier ermee!:watch:

1 like

Mooie drukke aanwinst, enjoy!:ok_hand:

1 like

Volledig met je eens! :+1::smiley:

5 likes

Super tof horloge en leuk om te lezen dat je hiermee even blij bent als met je rolex destijds.
Zo zie je maar weer dat het niet altijd prijzig moet zijn om te genieten!
Veel plezier er mee gewenst! :smiley:

1 like

Gefeliciteerd man met deze leuke NA. Zo te zien ben je absoluut niet de enige. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Heel druk, qua looks. :dizzy_face: Maar wel een stoer horloge! :muscle:
Toen ik (lang geleden) op HF kwam, was ik ook niet direct Seikofan. Maar het duurde niet lang totdat ik ontdekte dat Seiko toch ook wel heel gave horloges maakt(e). Veel plezier met jouw Flighty!

1 like

Ik zie toch een echte Seiko :wink: veel plezier met je aanwinst :+1:t2:

1 like

Oh jazeker wel. Ik was zelf voor de flighty gegaan, maar vind deze ook übercool.

Gefeliciteerd!

1 like

Nou hij heeft wel heel veel vlieguurtjes erop zitten zo te zien.
Maar Gefeliciteerd ermaa.

1 like

Juist dit.
Dit maakt hem bizar gaaf.
Kast is strak, das wel belangrijk.

De bezel…Heerlijk

1 like

Druk😁 .
Maar wel een toffe NA :ok_hand:

1 like

2.0

Bizar veel is erop te vinden.
Omdat “alles” zwart is valt het mij in real live wel enorm mee.
Blijft een hoop op te zien, met leesbril die ik niet heb is er ook een hoop op te lezen gok ik zo.

1 like

Van harte met je leuke aanwinst, blijft een classic … moest ff terug zoeken, heb ooit een wit / blauwe gehad SNA413 :slight_smile::+1:

1 like