Ik begin met te zeggen dat mijn liefhebberij van horloges om horloges gaat van de merken die kwalitatief goede horloges maken.
Maar soms kom je iets tegen waarvan ik vind dat het gewoon een mooie klok is. Om allerlei redenen. Zo kwam ik dit horloge van Urban Ace tegen. Urban Ace??? Inderdaad ik kende het niet maar deze versie uit de lijn Azure sprak mij aan. Ik heb van Tissot de Prx 80 powermatic met de geblokte wijzerplaat en band die mooi doorloopt in de kast. Ik heb begrepen dat dit ook een beetje is afgekeken van de Audemars Piquet. Maar dat is weer helemaal van een andere prijsklasse.
Ik heb de blauwe versie van Tissot en twijfelde toen al tussen deze kleur en de groene versie.
Met nog vele andere horloges in bezit dacht ik wel klaar te zijn met kopen.
Maar toen ik de groene versie van Urban Ace zag voor een aantrekkelijke prijs, heb ik die gedachte maar opzij gezet. Gewoon eens een andere kleur en met de stalen band een strak horloge.
Ik weet het. De meesten horlogeliefhebbers gaan voor de originele merken en hun modellen. Deel ik helemaal.
Ik ga met dit klokje een keertje “vreemd”.
De unbox en tenslotte het horloge zelf. Ter vergelijking de Tissot erbij.
Die krijgt ook gewoon de draagtijd die het verdient.
Dat is uitvinden. Maar los van deze twee horloges blijft dat toch altijd lastig met een assortiment van ongeveer 18 horloges
Maar ze komen toch op een of andere manier allemaal aan bod
Wat een hoop reacties. Van allerlei aard maar daar moet dit forum toch ook ruimte voor bieden. Ik lees het met aandacht.
Wilde gewoon eens mijn “afwijking” delen. Tuurlijk zijn de originele horloges van andere orde. Dat merk ik al door de Tissot en de Urban vast te houden.
Kwaliteit in materiaalgebruik merk je dan al.
Schakels Tissot zijn ook gewoon meer in evenwicht
Maar voor gewoon af en toe erbij vind ik deze klok een leuke aanvulling.
De topic titel is duidelijk. Imitatie en dat is het inderdaad. Het is hetzelfde als Pagiani Design van AliExpress.
Het verhaal op de website slaat helemaal nergens op. Het horloge ziet er ok uit, de Tissot wint het wel op details. Ik vind m prijzig t.o.v. de Tissot.
Zelf heb ik 2 hommages, een Corgeut flieger Laco hommage en een MoonSwatch Omega Speedmaster hommage.
Uit ervaring kan ik TS vertellen dat ze de minste draagtijd van al mijn horloges krijgen, simpelweg omdat ze “het gewoon niet hebben”.
Gefeliciteerd met de aanwinst
Trek je niks aan van de kritiek. Dit richt zich altijd op de ‘goedkopere’ horloges. Ook de ‘betere’ merken kopieren elkaar en vooral zichzelf!
Gefeliciteerd met je NA en veel plezier ermee gewenst! Ik heb wel zo’n vermoeden dat de Tissot veel meer gedragen gaat worden. Ze tappen uit hetzelfde vaatje terwijl de Tissot op alle fronten beter is.
Gefeliciteerd met je nieuwe horloge, ja voor mij is de Tissot ook veel mooier. Maar zoals hier ook al gezegd draag lekker wat je zelf wilt, jij moet er ten slotte naar kijken. Zelf koop ik ook altijd wat ik mooi vind en zelf erg van geniet.
Gefeliciteerd met je NA. Zelf ben ik zeker geen voorstander van merken welke ontwerpen van anderen overnemen en daar van leven. Het “steinhart” syndroom