Al enige tijd ben ik opzoek naar een duiker voor van de zomer. Na een topic op het forum te hebben aangemaakt: Goedkope duiker (automaat) onder de €200 kwam ik uit op de volgende top 4 duikers:
Citizen NY2300
Citizen NY0040
Seiko SNZF17
Orient Mako 2
Uiteindelijk waren deze het toch allemaal net niet. Tot er in het topic een reactie kwam van @sj44k over een Invicta Pro Diver 1953. Nooit echt stil gestaan bij een Invicta, de inkoopactie op dit forum heb ik totaal gemist afgelopen periode. Tot daar ineens afgelopen zaterdag de uitlevering van de Invicta 1953 was, het forum werd bezaaid met deze ‘duiker’ en sprak me al gauw aan vanwege de volgende punten:
Duiker
Automatisch uurwerk
Niet groter dan 40mm
Staat goed op verschillende banden (staal, nato, rubber)
Gelukkig voor mij werd de Invicta 1953 al snel hier op het forum aangeboden voor de inkoopactie prijs. Zodoende kwam ik in contact met @Leo, hij wilde 'm graag van de hand doen voor een schappelijke prijs (happy me ). Na vanmorgen de deal te hebben beklonken (en wat gepraat over horloges), ben ik sinds vandaag in het bezit van een Invicta Pro Diver 1953. Ik moet zeggen dat het horloge ‘a lot of bang for you buck’ is en zeker goed door kan als duiker voor van de zomer. De standaard stalen band die meegeleverd is, valt me alles mee en kan er prima mee door. Desalniettemin vanmiddag een vintage tropical rubber besteld, waar die direct opgaat zodra deze binnen is . Onderstaand nog een aantal foto’s van de Invica Pro Diver 1953.
Mooi dat je er ook een hebt weten te bemachtigen. Kreeg zojuist bericht dat er alweer één op marktplaats staat. Beetje bij beetje komen er meer te koop.
Gefeliciteerd!
De inkoop actie is super geslaagd en laat maar weer eens de kracht zien van het forum!
Ook ik heb er 1 mogen ophalen bij een forum lid dat geen klik had met het horloge. Behalve dat ik een mooi horloge kocht hadden we ook nog een gezellig praatje en zo kom je nog eens in contact in het echt met mede forum leden die dezelfde passie / hobby hebben.
Echt een dikke meerwaarde in mijn beleving.
Ik vind het horloge super, loopt zeer netjes en het is en blijft een knappert.
Wat ik wel absoluut waardeloos vind is de clasp. De extra sluiting gaat te stroef dus daar moet ik nog wat op verzinnen om het structureel op te lossen.
Voor nu pragmatisch aangepakt, ik draag gewoon even geen ander horloge