Heb het nog niet ontvangen, maar wilde kijken hoe makkelijk het geel van de rotor te verwijderen is eigenlijk. Ga alleen het uurwerk gebruiken voor in een andere kast…
Invicta pro divers zijn prima waterdicht. Ik heb de mijne al 4jaar. Heb der mee gezwommen in de zee, zwembad, recreatiegebieden etc. Zolang de kroon goed dichtgeschroefd zit, niks aan het handje.
Heb sindskort er een rubber bandje op gezet, daarvoor zat er ruim 3 jaar het ‘gouden’ bandje van invicta op.
Ik heb met mijn horloge geen problemen gehad met losschieten van de band. Kwalitatief ook prima, misschien dat mensen hem ‘iets te veel’ vinden rammelen. Ik heb na 4 jaar er een rubberen band op gezet omdat ik de ‘look’ gaaf vind met rubber. Daarnaast was het bandje na 4jaar elke dag intensief dragen wel in gebruikte staat.
Fotootje ter illustratie van de band na 4 jaar intensief dagelijks dragen

Hallo, dat wordt juist experiment, op foto’s lijkt het gewoon een stickertje. Als je het in een Seiko mod plaatst dan hoort er natuurlijk geen Invicta op te staan, ook al heb je een dichte deksel zonder kijkvenstertje In ieder geval is het een prima uurwerk en ik las ergens dat de uurwerken bij de meesten op +2 sec. zit. Ben benieuwd.
Hallo, ik wil het niet vervangen, enkel kijken of het er makkelijk van te verwijderen is.
Inderdaad is er niemand die het ziet.
Ben gewoon erg strikt in bepaalde dingen haha.
Dus geen Invicta logo in een Seiko wijzerplaat horloge voor mij…
Hallo, omdat ik voor 20 euro gewoon wil kijken of het er makkelijk af te halen is of niet…
Ik mag graag hobbyen
Haha, geen stickertje dus.
Zal kijken hoe ik dit makkelijk kan fixen…
Voor ieder probleem is wel een oplossing(middel)
Het is een coating lijkt het. Met ligt schuren gaat het er makkelijk en netjes af. Ik was begonnen met te grof geschut
Helaas, dit zou ik niet weten.
Misschien een gevraagd topic openen.
Inderdaad, schuren en schrapen lijkt me wat te grof. Zal wat ander materiaal/techniek proberen.
Het kan er in ieder geval af
Gewoon in de bleek leggen, blijft niks meer van het geel over.
Prima horloge!! Samen met de SKX007 is daar mijn horlogehobby mee begonnen. Had hem ook uitgekozen omdat ik iets zocht wat op de Rolex leek. Dat is uiteindelijk ook precies waarom hij weer weg mocht. Had hem omdat ik eigenlijk de Rolex wilde. Maar kwalitatief echt meer dan prima! Ze kunnen veel hebben.
Veel plezier ermee!!
Ook niet van de oliën bij de lager denk ik…
Zal kijken wat de minst agressieve oplossing zal worden.
Heb er ook een aangeschaft als eerste automatisch horloge. Iemand nog tips… Zou graag een mesh band op willen… Loepje verwijderen of niet?
Weet je de afmetingen (verkoper) nog? Zo’n spuugbelletje… Bah
Band is 20 mm. 40 MM case