NA: Invicta Pro Diver 9094OB

Sinds de hype over de Invicta Pro Diver 1953 welke ergens in juni/juli geleverd gaat worden, heb ik om het wachten een beetje te verzachten, mijzelf eens op een Invicta getrakteerd. De eerste in mijn lange horloge leven :smile:
Eerlijk gezegd ben ik meer een fan van de reguliere modellen dan voor de extreme modellen. Dat ze dan wat op elkaar lijken vind ikzelf geen probleem. Afijn deze Invicta met blauwe dial en insert net binnen gekregen. Ik wil altijd nog eens een blauwe proberen, maar blauw en blauw is wel een heel verschil. Het horloge ziet er niet verkeerd uit en het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken. Laat ik het zo stellen dat wat ik er voor betaald heb ik in het geheel niet teleurgesteld ben. Het voelt degelijk aan en het uurwerk van Seiko is natuurlijk betrouwbaar genoeg. De afwerking krijgt ook een voldoende en de band is beter dan ik had verwacht. Solide en stevig. Het blauw van de insert vind ik persoonlijk wat te fel, maar daar kan ik altijd nog eens een ander inzetten. Deze blijft voorlopig wel in huize Koppie :smile:

28 likes

Zonder loep vind ik het nog mooier.

3 likes

je wordt bij invicta ook in de “watten” gelegd, zelfs met een membercard en al :+1:
nice :smile:

2 likes

Tja, maar aangezien het mineraalglas is, weet ik niet of het zomaar lukt mbt krassen.

Is dit de 44mm?
Zelf ook erg blij met mijn 40mm

5 likes

Ja, had aangegeven dat ik lid was van de club van 125 en het was klaar :rofl:

3 likes

Nee 40 mm. Jij hebt hem al gemod :+1:

Ziet er mooi uit dat wel
Maar de kwaliteit ga ik eens proberen.

1 like

Misschien goed om te specificeren dat het hier om de 9094OB gaat en niet de 9094.

9094OB:
https://www.invictastores.eu/nl/collecties/pro-diver/invicta-pro-diver-9094ob-unisexhorloge-40mm/

9094:
https://www.invictastores.eu/nl/collecties/pro-diver/invicta-pro-diver-9094-unisexhorloge-40mm/

In ieder geval van harte met je nieuwe aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Is de loep bult niet te verwijderen?

1 like

Met hamer en beitel :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Mooi ding!, heb er zelf ook eentje geniet er van

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Een mooi opvallende Pro Diver met een beproefd en uitstekend uurwerk, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Gefeliciteerd. Het blauw mag dan fel zijn, ik vind het mooi! En wat heerlijk om elkaar nu zo hartelijk te kunnen feliciteren, nu Invicta helemaal cult is geworden op HF! Willen we meer of minder Invicta? Meer, méér, méééér!!

1 like

Weet iemand welke insert en/of bezels hier oppassen? Van Seiko misschien.

Deze is heel makkelijk te verwijderen door met zo’n aansteker de loep kort te verwarmen (max 2 sec ongeveer)

Wat gebeurt dan? Laat de lijm los zonder dat de glas barst?
De aansteker heb ik al.

Precies, je ziet de lijm ineens ‘smelten’ en dan pak je hem er zo af met een pincet.
Zodra je verandering ziet tussen de loep en het glas, vlam weg.
En denk aan de bezel en andere delen van het horloge…

Hier een voorbeeld, zal ook zo’n lelijke puist op…

2 likes

Heb je zelf ervaring met verwijderen van loep glas?

1 like