Mooie uiteenzetting weer Chris.
En het horloge: top
Mooie uiteenzetting weer Chris.
En het horloge: top
Er zijn Duitse merken die dat beter doen. Want een 7001 met striping haalt het in mijn beleving niet bij dittem:
Dus zullen velen me voor gek verklaren dat ik die verkocht heb om hier te eindigen:
Maar het draagt lekker. Enne, @SwedishChef, a propos saai:
Op een blanco canvas kun je alles schilderen wat je maar wilt.
Het horloge is even flexibel met leer. Er is veel voor te zeggen.
Erg fraaie aanwinst Chris!
Die autonome maximale afwijking van 8 seconden is wel bij constante temperatuur en omdat deze geen temperatuurcompensatie heeft is-ie niet haq. Maar dat zal Frankfurter Wurst zijn omdat je via het signaal van de zendmast, die toevalligerwijs in diezelfde plaats staat, heel erg precies de tijd gepresenteerd zal krijgen. Een ultiem stukje techniek. Het karakter van deze MEGA past wel bij je vind ik.
Mijn eigen NA is ook een Mega, een Meister, maar die zit nog in de doos om bij een eerstvolgende feestelijke gelegenheid aan mezelf cadeau te kunnen doen. Denk aan verjaardag, trouwjubileum of afstuderen van de hamster o.i.d.
Draag 'm in goede gezondheid!
Geweldig horloge, Fate.
Ik bezit een Junkers Max Bill look alike, omdat een (mechanische) Max Bill destijds niet in mijn budget paste. Later heb ik opportuun een Meister Mega kunnen aanschaffen. Inmiddels mijn favoriete van de twee. Maar ik heb hem al vaker dan andere quartshorloges van een nieuwe batterij moeten voorzien. Solar is dan een uitkomst.
Deze Max Bill Mega Solar zou beide in een keer kunnen vervangen. Hoewel ik de diep blauwpaarse dial van de Meister wel zou missen.
Veel draagplezier!
Hmmm. Daar moet ik over nadenken. 8 seconden per jaar is accurater dan run-of-the-mill quartz wat 15 seconden per maand mag doen.
Ik dacht altijd dat high accuracy quartz HAQ is bij de gratie van de hogere accuratesse. Zelfs al zou de Junghans op 15 seconden per jaar uitkomen met schommelingen in de temperatuur, is het dan nog steeds niet 12 maal zo accuraat als een standaard uurwerk?
Uitstekende zelfdiscipline. Of zelfbedotting, afhankelijk van hoe je het wilt zien.
Die zijn super tof, de Meister Mega’s. Ik zou drie keer nadenken.
Ik kan je een WUS linkje doorsturen waarin het wat meer wordt geduid als je daar prijs op stelt. De Junghans schijnt hoe dan ook nauwkeuriger dan de gemiddelde quartz te zijn.
ongetwijfeld, maar het houdt bij mij de immere drang naar meer enigszins in bedwang. Een trucje van Watchcollectors Anonimous.
Graag. Altijd leuke discussies.
Eens, die tourby zou ik zelfs ondersteboven gedragen hebben.
Done.
A propos: tikt deze Max Bill ook twee keer iedere seconde? Had ik nog niet eerder gezien bij andere horloges namelijk.
Dankzij een uitstekende knook (letterlijk, niet voortreffelijk) op m’n pols zat hij op de kop ook lekkerder.
Yup. Da’s waarom dit allemaal de schuld is van @HorlogeHalle. Hij liet me zijn Mega zien, ik was zo ondersteboven dat hem pardoes uit handen liet glijden.
Zo makkelijk kom je er niet mee weg, paar lelijke nato’s erop.
Altijd moeilijk: lezen. Of traag van begrip. Ik combineer beide vrees ik.
In ieder geval: het is enorm tof die wijzers zo in werking te zien.
Ik kom zo in de lucht met Suede. Van Colareb.
Maarreh, dank, @Gatsc.
Maak je geen zorgen, die discussie die mierenneuker op WUS en de Junghans R&D man maakt mij de pies niet lauw.
In dat draadje wordt overigens gezegd dat een quartz uurwerk geen COSC chronometer kan claimen te zijn als het geen thermo-compensation heeft. Het kan dus wel degelijk een high accuracy quartz zijn, in mijn optiek.
Er worden daar ook woorden vuil gemaakt aan de 0100 van Citizen, waarbij “under normal conditions” de rigeur is, ook voor thermo-compensated uurwerken.
Ik begrijp de reactie van Junghans wel, denk ik. Ze hebben, als ik het goed begrijp, een EEPROM firmware geschreven die een veelgebruikte techniek om uurwerken eenmalig te reguleren gewoon om de 20 minuten laat toepassen. Daarmee hebben ze thermo-compensatie vervangen door het softwarematig meten van clock drift.
Dat ze onder sterk wisselende temperaturen geen COSC chronometer zijn geloof ik best, maar dat ze accurater zijn dan gewone quartz lijkt me ook evident.
Ik ervoer het ook als schrijfsels van een mannetjesmier.
Dat zeg ik. En
Met deze MEGA geen excuus om te laat op afspraken te komen.
Heerlijke leesvoer, dank daarvoor. Daar ben je uiterst bedreven in om je interesse en toewijding voor een nieuw horloge enthousiast duidelijk te maken. Interessante keuze. Geniet van je NA
Beter.
Wat …… is ……. “GADA”?
Heh. Ik had het uitgeschreven in de tekst. Gewoon topic even doorzoeken naar anywhere. Ik zeg verder niks.
ben blijkbaar niet zo thuis in de recente acroniemen….