NA: Is de echte ultieme GADA ein Deutscher Genosse?

Grijs suede was mi ook erg lekker

2 likes

Gefeliciteerd!

Beetje saai voor mij maar wel echt een icoon!
Geniet ervan

1 like

Pracht van een NA & dito schrijfwerk. Kende de solar powered variant niet. Weer wat geleerd. Veel tijdloos klassiek & technologisch modern draagplezier!

En ach, als mede aanstichter van deze Junghans-shuffle draag ik de schuld met plezier! Wellicht enige compensatie dat een andere Max Bill eigenaar nu de geroemde en geĆ«erde Tourby aan de verzameling heeft toegevoegd - de oplettende lezer merkt dat ik een NA’tje achterloop.

2 likes

Hahahaha, true story.
En zo jammer dat er geen beeld is van jouw gezicht toen het gebeurde………:bowing_man:ā€ā™‚

Had ik meer likes mee gekregen dan jij met jouw beste verhaal :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Vet man! Gefeliciteerd!
Ik was laatst ook bij Junghans op de site aan het kijken. Mijn toekomstige schoonzus vroeg of ik een trouwhorloge voor mijn broertje kon aanraden. Ik kwam uit bij de Junghans Meister Kalendar Moon.

Dank weer voor de fantastische informatieve NA topic.

1 like

Die chronografen van Junghans zijn ook super cool. Ik heb nog getwijfeld over de saffier versie van de Meister Driver chronograaf met de rode wijzers.

Heh. Ik zie hem graag tegemoet, die NA. Wat de solar powered betreft, ik had me er ook niet bijster in verdiept tot ik de upgrades op de site zag staan. Grappig hoe twee jaar niet op een site kijken uit kan pakken.

Niet van mij. Ai. Dat was pijnlijk.

Ook super. Ik vind misschien de Kurono Calendrier, als je er eentje voor een fatsoenlijke prijs tegen komt, nog veel mooier, maar Junghans zit net zo goed in m’n familie als Seikootjes…

Mijn broer heeft het horloge van de andere grootvader. Ik heb de Aristocrat van de ene, hij de Junghans van de andere. Als hij dat ding ooit zat is dan komt er eentje bij uit 1963 met een bubbelglaasje en een 34mm kastje. Alleen jammer dat de speer-wijzers wat vergaan zijn, die zou ik willen polijsten en opnieuw willen vergulden, als het aan mij lag.

4 likes

Uiteindelijk staat de wobble van de Valjoux 7750 mij tegen, liep er bij mijn Damasko ook tegen aan.

2 likes

Hatsekidee, weer een topper erbij in de verzameling. Dat je hem in goede gezondheid mag verslijten!

1 like

Dat hoop ik nou ook eens. :slight_smile: Ik ben het geflipper beu.

1 like

I love that wobble. Dan weet je dat iets levends om de pols hebt. Mooi bandje op die MB :slight_smile:

3 likes

Man, wat een verhaal weer, maar erg leuk om te lezen. Mooi horloge. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Ik lees je bijdragen altijd met plezier, waarvoor dank. Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Leuk stuk om te lezen weer. Zelf ook nog altijd op zoek naar de ultieme GADA. Mooi dat dit bij iedereen iets totaal anders kan zijn.

1 like

Mooi verhaal. Op het gevaar af dat ik niet de eerste ben. Het is Der Genosse en daarmee ein Deutscher Genosse.

1 like

Mooie aanwinst. :sunglasses:

PS: k heb onlangs heb de Junghans MEGA app op m’n telefoon gezet om een JDM Casio alarm clock (digitale wekker) die alleen met de Japanse tijdseinzenders werkt mee te ā€˜foppen’ door een van die zenders te emuleren. Casio heeft daar bij mijn weten geen app voor. De -gratis- app van Junghans werkte prima. Danke schƶn! :smile:

1 like

Goed verhaal weer, dank! En los van je voorkeur voor hele kleine horloges, alle lof voor je bijzonder smaakvolle aanwinst. Net als je Cartier, echt een beauty. Beiden komen in mijn ā€˜top 5’ voor. Ikzelf zou niet snel een witte kiezen, maar dat is persoonlijk en doet niets af aan de schoonheid van deze Junghans. Enjoy!

1 like

Het voelde als die Genosse. Dank voor de correctie!

Dank, heren.

Ik had al te veel donker in de verzameling, en wit is ook erg flexibeler voor bandenwisselaars.

Da’s een leuk weetje, maar inderdaad, die App is leuk gedaan van Junghanns.

3 likes

Interessant horloge en leuke bandenswapper. Gefeliciteerd! Die keukenstoel 4 kende ik nog niet, leuk icoontje. Was Max Bill misschien een antroposoof? Die ecken auch alles ab. Grappig dat je met je nieuwe filosofie van kleiner = beter, hier bij een Mega Max Bill uitkomt :grin:

1 like

Gerne!

1 like

Dat slaat op het uurwerk, die Max Bill horloges zijn al jaren 38mm. Eerlijk gezegd is het rijkelijk groot. M’n vrouw wierp ƩƩn blik op het horloge en riep direct dat het te groot was voor haar. Dat is natuurlijk vanwege het bezelloze all dial design.

Een 35 of 36mm versie was ook prima geweest. Beter, eerlijk gezegd. Darwin zei dank dat er geen 42mm ā€œMegaā€ versies van zijn.

1 like