Weet je of het ref. nummer hierbij aangepast is? Of hebben ze plexi/30 mtr naast de nieuwere gehad? Zat net even op Chrono te snuffelen, en zelfs bij de 2022 modellen staat plexi/3 atm. Wellicht dat de info in de Chrono database niet aangepast is.
Op de Junghans site staan de nieuwe nummers, en meest staat erbij: opvolger van âoude nummerâ. Oude nummerâ is dan de plexi variant.
De dames MB zijn 32mm. De heren 34mm vindk eigenlijk ideaal voor dames.
Eigen vraag beantwoordâŠ
Grijze wijzerplaat
Nieuw: 59/2023.02
Oud: 59/2023.04
Witte wijzerplaat
Nieuw: 59/2021.02
Oud: 59/2021.04
Waarbij nieuw de saffier / 5 atm is en oud de plexi / 3 atm
Een heel mooi wolkje
Exact dat. Ik ben naar de 2021.02 versie gaan zoeken op Chrono24, want als je gewoon Max Bill Mega Solar zoekt krijg je een smÞrgÄsbord van oude modellen voor je kiezen.
En heren. Maar die is er niet in deze uitvoering. Oh well.
Thanks!
Ik meende dat je aan het inkrimpen was maar dat zal ik wel verkeerd geinterpreteerd hebben. Altijd mooi om je opwegingen te lezen â zo ook in dit geval â hoe je tot dit toch wel bijzonder horloge bent gekomen.
Dat klopt ook. Er zijn er een aantal uit die te groot of te dik waren, en daarvoor zijn nu kleinere horloges in de plaats gekomen. Intussen zijn het er ook nog 2 minder geworden, maar ik ben me nog aan het beraden op agressievere verkoop uit de doos. Misschien gaat de Squale er nog uit. Ik had die ook verkocht, maar de gunfactor verdampte waardoor die weer terug is waar hij hoort. Misschien probeert het universum me iets over dat ding te vertellen. Ik moet wel bekennen dat ik in diezelfde wende spijt heb gekregen van de verkoop van mân eerste GS ooit.
Wat een verhaal zeg.
En het lijkt er ook nog op dat de reacties zich aanpassen aan de teneur van TS. Wat is er in hemelsnaam gebeurd met âMooi man, geniet ervanâ?
Maar zonder dollen, goed verhaal en fijne aanwinst!
En ook bijna perpetual beschreven en van Harte weer met deze aanwinst.
Jemig man, ik word oud en/of loop niet meer mee in alle horloge termen/afkortingen.
Ik kwam het al een paar x tegen: GADA
Ik moest het dus even opzoeken. GADA is dus eigenlijk Beach to Boardroom of misschien wel een toolwatch met een glimmertje?
Volgens andere meningen op het net is jouw NA (nieuwe aanwinst) dus geen GADA, omdat het geen stalen band en fatsoenlijke waterdichtheid heeft.
Desondanks: geniet van de Junghans
Dat stel ik dan wel weer op prijs, af en toe wat discussie houdt de tent levendig.
Mooi gesproken, maar dank!
Ik weet het niet. Mân GS quartz is ook een soort GADA, daâs een sporthorloge zonder lume, maar of ik het een toolwatch zou noemen? Hmmm.
De waterdichtheid kan ik nog kopen. Overigens zegt Junghans dat ze de 50m kunnen garanderen omdat saffier betere aansluiting geeft. Curieus, want er worden al 69 jaar duikers met acrylglaasjes gemaakt.
Maar geen GADA omdat het geen stalen band heeft⊠Ik zou iets juist eerder wel GADA noemen omdat het geen stalen band heeft. Zeg nou zelf, je gaat toch ook niet met serieuze cliënten zitten vergaderen met een stalen band? Of naar begrafenissen en trouwerijen? En als het echt heet wordt is staal ook niet fijn, want dat wordt ook warm.
Junghans verkoopt overigens een erg lekkere Milanese band in titanium. Die past helaas niet bij de glanzende kast, want die is in geborsteld titanium uitgevoerd. Maar super comfortabel. Ik geloof dat de grijze Max Bill Mega Solar op de Milanese band maar 49 gram weegt of zo. Belachelijk weinig.
Maar ik wilde een gepolijste kast.
Leuk detail.
Bedankt voor de wederom heerlijke lap tekst. Ik heb genoten. Veel plezier met je GADA
Ja, hoor. Ik wel. Ik draag lekker waar ik zin in heb en zeg
O.k., misschien geen G-Shock, in dat soort gevallen.
De ultieme toolwatch:
( Victorinox Traveller Lite )
Gereedschapskist, horloge en zaklamp ineenâŠhet is dat ik al 2 zakmessen heb
Mooi verhaal en dito aanwinst, veel plezier ervan
Dr dre citeren is altijd een like waard.