NA is dit de Beste San Martin ?

Of misschien handel van onze @Jurk

1 like

Waar, maar niet gek om aan te nemen dat de vertaling daar wel mis gaat.

Yep.

Maar “vlieg” uit butterfly clasp halen, terwijl er geen sprake is van een vlindersluiting is wel logisch?

Nouja dit dus… Mag toch aannemen dat dit door een vertaalprogramma is uitgespuugd en niet door een mens.

1 like

Damn… San Martin maakt die horloges helemaal niet in China dus! Al die discussies voor niks geweest. Of is San Martin een provincie in China? Ik ben de weg kwijt.

Het is hier geen forum voor Neerlandici, dat moeten we ook accepteren. Maar waar ben jij eigenlijk, wanneer al die horken in die voorstelrondes roepen dat ze “woonachtig in” claimen te zijn? Ik zie je er nooit wat van zeggen. :slight_smile:

Ook jouw google experimentje kwam niet bij “nieuwe verstelbare vliegen versluiting” uit.

Dat is een eigen creatie, wat ik je brom.

Voor wie ooit een vreemde taal heeft geleerd door zichzelf onder druk te zetten wel. Je hebt geen enkele mentale koppeling om van “butterfly” naar “vlinder” te komen, laat staan “Schmetterling” of “fjäril”. Ik kan me dan goed voorstellen dat je je aan iets vast klampt wat je kent, in dit geval waarschijnlijk “vlieg” omdat “botervlieg” zo lullig klinkt.

Ik deed het in het Zweeds ook de hele tijd. Slechte pogingen met letterlijke vertalingen of delen van woorden. Dat was vaak fout, maar men begreep de mentale sprong vaak wel. Daar wordt je sneller vloeiender van. Zo zal ik het woord fjäril ook niet snel vergeten.

Dat is een kromme vertaling van 'gemaakt tijdens Sint Maarten". Ze komen uit Groningen gewoon. Exclusief geproduceerd op 11-11. Eigenlijk een heel exclusief horloge dus :ok_hand:t2:

3 likes

Ik zeg dat het niet logisch is om van vliegensluiting of iets dergelijks naar vlindersluiting of butterfly clasp te gaan.

Denk dat het daar niet mee te maken heeft maar wel met het woord “Fly” (of een Chinese vertaling daarvan) that’s all.

Volgens mij is het ook geen vlindersluiting.

Het klopt dat mijn 3 seconden Google experimentje niet op hetzelfde uitkwam, maar het was bedoeld om te illustreren dat het niet vergezocht was dat het door een vertaalcomputer is gehaald en mogelijk letterlijk overgenomen. Misschien dat eerste niet door TS maar dan wel het laatste.

Dan zeg je dus dat TS liegt. Dat vind ik, gebaseerd op vage noties van wat er zou kunnen, nogal een zware uitspraak.

Nach wie vor pleit ik er voor om de goede man met rust te laten en hem op z’n woord te geloven, want ik vind deze hetze nog steeds niet chic.

Grappig genoeg resulteren pogingen om een ander tot kalmte te manen er vrijwel nooit in dat men kalmer wordt. Zo jammer dit.

2 likes

Alles leuk en wel, maar wat is een “verstelbare vliegen versluiting”, wat is er “nieuw” aan en wat maakt 't “geweldig” ? Wie 't verzonnen heeft is me om 't even.

2 likes

Nou, dat vind ik een beetje te ver gaan. Ik vermoed dat TS niet helemaal open is. Of dat heel erg is? Nee, er zijn ergere dingen.

Ik ook niet, maar TS gooit zelf ook wel een beetje olie op het vuur door met “dat zeg je alleen maar omdat het uit China komt”… Zoals we hier zeggen, “dan kun je 'm krijgen ook”.

Ik heb niet zo veel zin om olie op het vuur van onze discussie te gooien, maar mensen houden er over het algemeen niet van om ergens op aangesproken te worden, het heeft ook een beetje te maken met de toon

2 likes

Intussen ben ik gestopt met lezen.
Ik kijk alleen maar plaatjes.
Mooi horloge.
Als het logo wat minder opvallend zou zijn helemaal…

2 likes

Er is een post waarin de goede man zegt zich niet van de dingen te bedienen die hem aangewreven worden. In plaats van dat de kous daarmee af is, wordt er gezegd dat hij dat wel doet. Dat betekent letterlijk dat hij voor leugenaar wordt uitgemaakt.

“Niet helemaal open”… da’s eufemistisch geleuter. Kom op, we staan hier niet voor een enquete-commissie in Den Haag. Gedraai is onnodig.

Kinderachtigheid is inderdaad niet chic. In een NA topic nog al wel. Ik vind mijn toon mild, want een grotere finger-wag zou gepast zijn. Het is een NA topic, jongens. :kissing_heart: Doe eens lief.

He he… een on-topic reactie. Eensch! Als San Martin dat zeshoekige vlak eens wat minder prominent maakte was het wel een stuk beter. Zelfde laken een pak voor de gemiddelde Islander, zeg maar.

Blijkt zelfs dat je het logo kunt laten vervangen voor slechts letters…

Krijg je zoiets…
Scherm­afbeelding 2024-12-17 om 22.58.19
Foto van MP.