NA: Issued horloge van de Koninklijke Luchtmacht 6B/234 Mark. VIII

Leuk om te lezen en gefeliciteerd met dit stukje geschiedenis

Ik dacht dat het een oriëntatiepunt was om op te mikken

1 like

Mooie vondst! En leuk verhaal om te lezen.

1 like

Mooi stukje geschiedenis gevonden; dank voor het delen :+1: :+1:

1 like

mooi stukkie design ook. Vond dat verhaal over de KNIL-IWC’s om moverende redenen ook erg fijn om te lezen, dank voor de link.

1 like

super leuk om zo is te zien!!

1 like

Mooi verhaal en weer een keurig horloge.

Een aangetrouwde oom van moeders kant was oorspronkelijk bij de Koninklijke Marine Reserve Tijdelijk Verband maar heeft in de oorlog bij de RAF in 800 en 1840 Sq. gediend. Na de oorlog was hij bij de KLu en heeft o.a. met de “Red Noses” gevlogen.
Ik zal eens proberen zijn zoons (mijn neven) te vinden en ze vragen of ze iets hebben of weten over dit soort horloges.

Heel leuk en informatief zo te lezen! Veel plezier ervan!

1 like

Erg mooie aanwinst!

Zag er nog 1 in het VK te koop staan van Olma https://www.oliversargentantiques.com/clocks-watches/military-watches/1136-netherlands-air-force-issued-olma-pilots-watch-ref-k-l-u-6b-234-sn423-circa-1955.html

Niet in briljante staat

1 like

Prachtige aanwinsten, leuk om te lezen over de Nederlandse luchtmacht :ok_hand:

1 like

Interessant verhaal, leuk om te lezen

1 like

Fijn om te lezen ,dank ! :ok_hand:

1 like

Ik had dit topic vanmorgen al gelezen, en nou lees ik het nog een keer
Zo goed dit

1 like

Wat een top topic is dit zeg, leuk om te lezen over de geschiedenis en daarnaast natuurlijk gefeliciteerd met je KLu horloge, netjes opgeknapt wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1:

1 like

Super mooie aanwinst en verhaal. Bedankt voor het delen en heel veel draagplezier!

2 likes

:+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

1 like

Wow wat gaaf!!!

1 like

Dat is zeer zeker.

Hoop dat ook, maar dan moet je die wel hebben, Wat een aanwinst, dat kom je zelden of nooit tegen.

1 like

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

1 like

Meneer Frens was (misschien) de koper van het andere lotje: https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1862270134-koninklijke-luchtmacht-olma

Dat horloge zit niet in het andere lotje….geen 6B/234 op de wijzerplaat

1 like