NA: Issued horloge van de Koninklijke Luchtmacht 6B/234 Mark. VIII

Beste,

Ik heb zelf een Klu Olma met op de achterkant SN 298 gegraveerd, zie bij andere Klu olma’s ook deze SN en dan drie cijfers. Weet iemand de betekenis hiervan?

Ik dacht in eerste instantie dat het een serie nummer was, dus opvolgend. Maar het zou ook een modelnummer kunnen zijn.

Hier een modernere versie

3 likes

Deze is duidelijker.

1 like

Deze heeft behalve de vermelding KLu en het logo weinig met defensie te maken behalve dat dit “modemerk” een aantal defensie gerelateerde en geïnspireerde logo’s mocht gebruiken.
Het dichtst bij een moderne variant komen de Hamiltons die door alle f16 vliegers en door 301 (Apache) squadron gekocht konden worden tegen een ZEER gereduceerd bedrag.
Deze horloges waren op de banden en caseback aangepast en konden gepersonaliseerd worden met het callsign van de eigenaar.
Ik heb er in het aparte military issued al eens over geschreven en er was ook een vliegend forumlid dat eigenaar was van een van de f-16 Hamiltons.
(Het KCT heeft eenzelfde aktie gehad met omega planet oceans)

3 likes

Weer wat geleerd :ok_hand:

2 likes

ik ben in het bezit geweest van een KLU GB/234 horloge uit 1953, ik heb hem in mei 2014 op het forum laten zien voor informatie, tot mijn spijt is hij kort daarna verkocht

1 like

Bedoel je dat je toen nog niet wist wat het was?

wel dat het een zeldzaam horloge was

1 like