NA: IWC 3706 | “Der Fliegerchronograph” | 1995

Echt een geheel eigen smoelwerk. Mooie tekst heb je erbij geplaatst.
Gelukgewenst!

1 like

Gefeliciteerd met je schitterende NA. :raised_hands:

Dat herken ik. Die hele kleine details maken het zo leuk. Daarom vind ik een iets ouder horloge soms ook leuker om te kopen dan iets nieuws. Het hele uitzoeken en inlezen maakt de hobby voor mij. :ok_hand:

Mooi exemplaar heb je gevonden. :slight_smile:

1 like

Gaaf ding!
Leuke NA ook met mooie foto’s. Zo zie ik ze graag.

Veel draagplezier!

1 like

Wow, je bent niet over een nacht ijs gegaan bij je onderzoek naar dit horloge! :sweat_smile: Het resultaat is prachtig. :ok_hand:

1 like

Dat is geen Fliegerchronograph! Dat is een Pilot’s chronograph. Want ja, ouderwetse Mark XIV RAF wijzers. Zoals ze horen.

Ik vind het nog steeds een liederlijk schandaal dat ze vanaf de Mark XVII (of zo, ergens daar) over gegaan zijn naar RLM Flieger wijzers op hun Mark horloges.

Natuurlijk wil je dat niet op een RAF-style horloge.

Ik ben helemaal bij je. Dit is een geweldige uitvoering. Nog mooier had ik zelf witte, werkende Luminova gezien met dots op de uren, maar dit is de beste keuze uit de mogelijkheden.

Terecht! Gefeliciteerd!

Enneh… geen Duitse schijf bij zoeken! Zonde! Daar zou de RAF nooit aan mee doen.

4 likes

Bedankt allemaal!

1 like

Klasse IWC!:ok_hand:

1 like

Wat een schitterende IWC :ok_hand:t3:.
Je hebt ook een heel mooi verslag geschreven en met hele duidelijke foto’s erbij.
Heel veel plezier met deze NA!

1 like

Zeker doen! De prijzen zijn goed voor deze referentie.

Begrijpelijk :v:

Thanks! Shoutout naar @Watchstick_81 :v:

Helemaal eens. Je kunt los gaan op details, variaties, onderdelen en staat. En dan nog de deal natuurlijk :grinning:

3 likes

Ontzettend gaaf horloge. Heel veel plezier ermee!

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Djeeezus, wat een ding! Mega gaaf :call_me_hand:
Ik heb recent een vrij jonge (2005) gekocht maar wat jij hebt is (op het missen van Duitse dagaanduiding na) echt precies wat ik zou willen.

Helaas kon mijn portomonee en mijn geduld dat niet aan. Maar mocht je in de toekomst willen ruilen (en wat centen ontvangen), dan wissel ik mijn exemplaar graag in voor een tritium uit mijn bouwjaar :yellow_heart::orange_heart:

Plaatje van de mijne?

13 likes

Gewoon uit interesse hoor, waarom heb je de voorkeur voor luminova ten opzichte van tritium? Puur vanwege functionaliteit? Want ik vind dat vergeelde tritium toch wel erg mooi passend bij het hele karakter. :ok_hand:

1 like

Echt een pareltje! Prachtig!

1 like

Prachtig ! Voor mij een van de mooiere IWC’s en het verkleurde Tritium vind ik zoveel mooier dan dat bleke steriele Luminova.

1 like

Gefeliciteerd, geniet ervan

1 like

Mooie aanwinst en mooi verhaal.
Hierdoor ontstaat toch weer twijfel :thinking:

6 likes

Heel erg mooi horloge!
Dikke proficiat!
Geniet ervan!

1 like

Schitterende IWC.
Proficiat met deze mooie tijdgenoot
Draag hem in goede gezondheid!!

1 like

Mooi man. Maar inwisselen gaat helaas niet gebeuren :smiling_face_with_three_hearts:

Twijfelen om deze toch niet weg te doen?

1 like