NA: IWC 3706 | “Der Fliegerchronograph” | 1995

Met plezier gelezen, met name de toelichting van de details! Veel plezier van je aanwinst.

1 like

Heel gaaf M! Ik heb er ook altijd een zwak voor gehad. Deze is echt in een heel fraaie conditie en een leuk onderzoek zo. Mooi topic!

Ik heb de 1995 catalogus met Nederlandse prijslijst nog liggen, leuke info!
Mooi hoe ze het gele tritium als wit hebben afgebeeld, zoals meer merken dat deden in de '90s.

7250 guldens in die tijd! Dat was echt geen goedkoop horloge :astonished:

5 likes

Van harte gefeliciteerd! Prachtige aanwinst. Mooi te zien hoe een grote liefhebber jij bent :ok_hand:t2::partying_face:

Mooi verslag zo van een weldoordachte aankoop. Erg toffe pilot. Enjoy!

Leuk om te lezen. Erg mooie IWC. Veel plezier ermee.

Van harte proficiat en dank voor de mooie review.

Geniet ervan! Prachtig exemplaar :ok_hand:

Leuk om te zien/lezen Jordy! Heb meteen al deze referenties even bekeken. Die 3711 was ook zeker niet goedkoop!

3705 en 3711 staan nog wel op mn verlanglijst :v:

Overigens had ik er eerder niet per se bij stil gestaan, maar het visje op de kroon en in de prijslijst betekent (uiteraard) dat het horloge voldoet aan de IWC waterdichtsheidseisen. En 2 dresswatches uit deze pagina van de prijslijst (Novecento en Portugieser) voldoen hier blijkbaar nog niet aan in 1995.

2 likes

Bedankt! :smile:

3 likes

Goede keuze. Het blijven mooie en draagbare horloges.
Ook het kleine broertje MK XII.

3 likes

Heel gaaf ook die Mark XII :ok_hand:

Dit is altijd mooie informatie. Zo’n keramische kast kostte je dus 40% meer en een doppelchrono zelfs vrijwel het dubbele van de 3706. Dan moet je die split second als doodgewone consument in 1995 wel héél graag willen.

Let ook op de prijs van de platina novocento. Die pik je 30 jaar later voor 1/4e van de nieuwprijs op (maar dan in euro’s).

1 like