NA: IWC Aquatimer 3536

Het is een nieuwe aanwinst met een lange adem. Geloof dat ik m in 2016 al wilde en sinds die tijd op zoek was, de ene keer wat actiever dan de andere keer. Had vooral te maken met het feit dat je ze niet heel veel ziet, en geduld niet mijn forté is. Het budget ging dan naar een ander horloge.

Uiteindeijk eentje gevonden op Omegaforums. In titanium en compleet met rubberband en velcro. Wel wat haarlijntjes op de band, maar geen krassen of deuken.

Nog geen lid dus mij maar aangemeld en de verkoper een berichtje gestuurd. Bleek dat onze eigen @WatchWalker net een Zenith bij hem had gekocht. Dat moest wel goed komen. Toen begon het lange wachten…het horloge moest van (vlakbij) LA naar Michigan. Vanaf daar ging ie met Fedex naar NL.

6 april op de post gedaan. 8 april vertrok ie vanuit LA op weg naar zijn eindbestemming. En toen bleef t stil. Heel stil. Pas op de 15de werd de tracking geupdate (let wel: officieel was t 2-day shipping). De IWC was in Tampa FL aangekomen :sweat_smile:. Vervolgens naar Atlanta, Detroit en naar zijn eindbestemming. Op 20 april kwam ie dan eindelijk aan.

Snel gecontroleerd en naar NL opgestuurd. Fedex is echt heerlijk. Woensdagavond op de post en vrijdag in huis. BTW factuur (huilen) volgt nog.

Snel uitgepakt en echt alles zat onder dat schijt nepleer. Omega dozen vallen uit elkaar na een tijdje maar IWC doet er niet voor onder. Zelfs de binnenkant viel compleet uit elkaar.

Aangezien t horloge al een tijd niet wat gedragen, zat die ook onder. Alles ff in een wasbak gedaan om schoon te maken. Toen ik de wasbak iets liet leeg lopen, spoelde ik bandwisseltooltje weg :grimacing:. Wasbak gedemonteerd en gelukkig weer gevonden.

Het is een complete set uit begin 2002. Door Richemont geleverd in Taiwan. Wellicht verklaart de hoge temp en luchtvochtigheid waarom de doos uit elkaar aan t vallen is. Compleet met velcro en rubberband. De vorige eigenaar heeft stuk van de velcroband gehaald zodat je m makkelijker kunt losmaken. Gelukkig zat er nog een compleet nieuwe in de doos :partying_face::partying_face:

Kortom: onwijs blij met deze aanwinst. Gaat binnenkort wel een keer naar Schaffhausen voor een beurt en opnieuw stralen van de kast. Eerst maar ff van genieten.

Tijd voor foto’s

122 likes

Wat een verhaal! Gefeliciteerd met deze aanwinst :ok_hand:

1 like

Top aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd 1 van de mooiste duikers van IWC, gedeelde 1e plaats samen met de PD Ocean 2000 voor mij.

3 likes

Gefeliciteerd !
Prachtige duiker.

1 like

Super cool, sub zero op het cool bord.

Heeft deze nog de originele mix tussen tritium en luminova?

2 likes

Als je er op rekent valt het mee, als het een verrassing is is het nog veel erger :slight_smile:

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!

1 like

Nee dit is de 2de serie met alleen luminova. Mijn vorige stalen had inderdaad deels tritium/deels SL

1 like

Hahah dat is waar. Alleen bij PostNL glipt er nog wel eens iets doorheen, bij Fedex niet :sweat_smile:

1 like

Heul mooi!

1 like

Mooi hoor!

1 like

Echt een topper!!

Edit: knappe sokken ook!

1 like

Prachtige Aquatimer, gefeliciteerd met deze klassieker!:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Heel erg gaaf, wat een klatser is dit! :pray:

1 like

Heel erg gaaf! Tofste IWC duiker :muscle::ok_hand:

1 like

Ja daar was ik ook achter gekomen :slight_smile:

1 like

Oh mannnnnn wat een lekkere classic!

1 like

Mooie reisverhaal en een prachtige IWC!

1 like

Nice. Dit is toch wel een van de tofste Aquatimers. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!

Dan was die Zenith van mij sneller hier. Op 2 April in LA bij FedEx, 8 April aangekomen bij mij. Inclusief 2 dagen vertraging dankzij de douane.

1 like