NA: IWC Aquatimer 3536

Mooi verhaal! Mooi aanwinst! Gefeliciteerd!

1 like

@Tobias, ik had zelf geen beeld bij de huidige Aquatimer. Nog even op de site gekeken en gevonden. Inderdaad een andere stijl en het model in dit Topic is veel mooier en authentieker.

2 likes

Heel gaaf! Van harte!!

1 like

Hele fraaie duiker van IWC. Verdient wat mij betreft wel een soort van cult status. Deze is heel lastig om aan te komen weet ik.
Veel draagplezier.

Fedex en alles vanuit die regio is volgens mij trouwens inderdaad 100 procent controle. Vanuit Azie kan je weleens geluk hebben met de douane.

3 likes

Op chrono24 hebben ze nog wel nieuwe iwc boxen te koop (heb je hem weer helemaal compleet).

1 like

Ook dit type? Wil m namelijk wel periode correct

Als je ze eruit slaat dan is schade gegarandeerd! Zal wel vuil in het drukkertje zitten.

Ga er niet aan beginnen. Gaat binnenkort sowieso keer naar IWC. Lossen ze t daar maar op. Lees wel dat t vaker voorkomt doordat de pennen soms net ietsje te dik zijn

Zit er een witte of een zwarte doos bij? Mijn ervaring is dat zwarte dozen uit die tijd iets beter blijven. Maar ook op den duur gaan deze afbladderen.

Wellicht een idee om een nieuwe IWC doos te kopen. Die zijn ook van echt leer maar mist alleen het lusje voor het tooltje.

Ze zijn ook goedkoper te krijgen.

Je hebt ook zgn. service dozen maar die krijg je er gratis bij als je het horloge voor onderhoud naar een IWC stuurt.

1 like

Travelpouches heb ik al. Heb de witte doos met zwarte binnenkant. Die wordt al tijdje niet meer gemaakt.

Ik heb veel witte- en zwarte IWC dozen maar de meeste zijn bijna allemaal al aangetast. Eigenlijk is het gewoon troep net als de oude horloge verzameldozen voor 12 horloges IWA05945 die van het zelfde kunstleer gemaakt zijn.

Wil je iets duurzaams dat ook nog eens van echt leer is zou ik voor de nieuwe standaard pouch gaan. Ik heb een Pilot Automatic Top Gun die ook in deze pouch kwam en hij bevalt echt prima.

Wellicht nog een alternatief voor wel een goede ouder model doos is de reisdoos voor 3 horloges IWA27049 (https://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1392977&rid=0)

2 likes

Die laatste heb ik al. Ook niet echt kwaliteit. Het is overigens geen doos die ik ga gebruiken. Puur om de set compleet te hebben. Als reishoesje gebruik ik
een Pelicase

Eens,
die kunstleer dozen ( wit van binnen ) zijn echt snel aan het afbladderen. Ik begrijp niet dat het zo lang heeft geduurd voor IWC dit heeft aangepakt. Zelf de doos van de 1993 Jubilee was een soort verf confetti bad na +/- 10 jaar.

Geweldig horloge en verhaal!
Zit al een aantal jaar in mijn collectie

1 like

Staan te koop hoor die nieuwe dozen.
Iwc travelcase/bewaardoos

Mooie band ook. Titanium?

1 like

Jeps! Volledig ti.

megalol

1 like

Wow mooi man! Ik ben niet zo van gestraalde kasten/banden. Maar deze kan het herl goed hebben.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier

1 like

Heb nog twee IWC-servicedozen ter overname
Laat maar weten.