NA: IWC Ingenieur 3239

Vandaag vriend Paul (@vierport) weer ontmoet op onze inmiddels vaste stek. Gezellige kop koffie en een nieuwe aanwinst.

Ik hou vooral van dressy horloges, maar draag ook graag allrounders (ik durf de term ‘beach to boardroom’ niet meer echt te gebruiken). Bij een pak draag ik liever iets formelers, maar ik draag ook graag mijn Explorer en heb in het verleden een paar Aqua Terra’s en GS-en gehad. De ‘allrounder’ die ik nog niet had is deze Ingenieur. In zwart en 40mm voor mijn pols en smaak geschikt.

Het vehaal is waarschijnlijk bekend. Vreselijk overpriced want er zit geen inhouse uurwerk in, maar oh zo mooi gebouwd. Redelijk plat. Prachtig Genta design. Wijzerplaat heeft door 3 niveaus een prachtige diepte.

Draagt heerlijk in ieder geval en ik vind het een zeer geslaagd ontwerp. Samen met 120m waterdichtheid en stralingsbestendigheid een zeer bruikbaar horloge. En dus gezondigd tegen mijn eigen snobisme (voorkeur voor inhouse uurwerken).

Hier wat plaatjes met de iPad geschoten (behalve de eerste, die is gejat).

53 likes

hij doet het gewoon :upside_down:

amai, wat een onrecht…

OT: prachtige aanwinst en zoals ik al aangaf het verbaast me dat je hem nog niet eerder hebt gekocht :wink:

3 likes

Verslaafd … :wink:
Ben er ook blij mee en ook via Paul
Als je zwart wilt ruilen voor zilver tot laat maar weten

4 likes

Zie het al
GS terug op de stek
Waarom?

Gewoon omdat ik wel weer eens wat anders wilde en de GS beduidend minder om de pols ging dan de Explorer. Neemt niet weg dat de GS waanzinnig mooi is.

Sometimes life is simple :wink:

1 like

Schitterend horloge inderdaad en mooie omschrijving. Ik zag hem al verschijnen daarnet…:wink:

Van harte en veel plezier ermee uiteraard!

1 like

Schitterende IWC! Meer heb je haast niet nodig :thumbsup:
Hele tijd geleden eens gepast maar vond de band niet heel prettig, misschien eens heroverwegen…?

Ik wil ook zo’n broek met van die zakken aan de zij

1 like

Prachtige aanwinst Tom! Ook vaker over gedacht

1 like

Gaaf!
Heb er zelf ook een tijdje over zitten twijfelen. Mooi ding. De witte bij ten2two met gouden indexen vind ik ook wel wat hebben.

Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige aanwinst!
Op plaatsjes altijd fantastisch gevonden, in het echt niet de verliefdheid. But I keep wondering…

1 like

Mooi, mooi, mooi…
Gave kast ook… :thumbsup:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een schitterend horloge van een befaamd horloge-huis!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:clock1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Dit is een topper! Qua design één uit duizenden en echt een fijne pasvorm, o.a. door die geringe dikte.

Nog eens een collectiefoto binnenkort @tompj ? Er is het nodige gebeurd de laatste tijd… :smiley:

2 likes

Die roep om een collectie foto onderschrijf ik volledig. Wellicht Benjamin Clymer eens inseinen voor een Talking Watches :grinning:

1 like

Gaat ook steeds iets weg hoor…:smiley:

Maar binnenkort zal ik alles eens mee naar huis nemen voor een plaatje.

3 likes

Ik had hem ooit op 1 staan als grail, nu (gelukkig voor m’n hebberigheid) was hij al enigzins weggezakt in dat lijstje .
Maar nu ik hem hier weer zie… je wordt bedankt! :smile:
Nee veel plezier ermee, jij hebt echt belachelijk mooie klokjes :thumbsup:

En dit vergeven we je dan maar :see_no_evil:

1 like

Blijft toch een mooie, stijlvolle alleskunner in het sporty-dress segment, om het in beach to boardroom taaltje te zeggen, laat je maar eens gaan met deze topper Tom :thumbsup:

1 like

Wederom een erg toffe aanwinst Tom, gefeliciteerd :tada: Heb dit altijd een prachtig horloge gevonden maar iets heeft mij er tot nu toe van weerhouden om hem te kopen. Vind overigens de versie met witte wijzerplaat mooier dus zou direct een ruil maken met @Tuur1968 :wink:

1 like