NA: sinds 1 mei 2024.
Ik was me al een tijdje aan het oriënteren om mijn eerste IWC te kopen.
Aanvankelijk was ik geïnteresseerd in een Flieger en had me hier al redelijk in verdiept en ik ging bij Schaap en citroen deze eens om de pols passen en in het echt bewonderen.
Met mijn pols van 18cm twijfelde ik namelijk of de 43mm niet te groot zou zijn.
Eenmaal daar kregen we alle aandacht die we gewend zijn, en onder het genot van een drankje bekeken we de verschillende Big pilot modellen.
Tot de verkoper met trost vertelde dat ze ook de nieuwe Ingenieur binnen hadden, die normaal enkel voorbehouden is voor de IWC boetiek.
Natuurlijk wilde ik deze graag even bekijken, eenmaal hij deze liet zien verbleekte alles wat eerder op tafel lag. De foto’s op internet doen de Ingenieur geen recht aan, want wat is die mooi in het echt!
Het was de blauw-groene wijzerplaat, hij is blauw maar afhankelijk van de lichtinval verandert deze van kleur. Het relief motief op de wijzerplaat is betoverend, de lijnen van de kast zijn haarscherp en lopen perfect over in de geïntegreerde band.
Ik ben altijd zeer zeker van mijn zaak, en verander zelden van gedachte.
Maar toen ik de ingenieur zag, was ik meteen verkocht.
Ik wilde dit even laten bezinken dus heb de verkoper bedankt en heb de zaak verlaten, om wat verder te winkelen met mijn vrouw. Maar een half uur later besloot ik terug te lopen en over te gaan tot de aankoop van mijn eerste IWC.
Naast het standaard reinigingsdoekje levert IWC een mooie watchrol bij de ingenieur.
Nu heb ik hem bijna 3 maandjes en hij bevalt prima, hij draagt zeer licht, en heeft een lange gangreserve van 120 uur.
Ik moet zeggen dat de band precies genoeg schakels had toen ik hem kocht, en in warme zomerdagen mis ik toch een easy link extensie om het zwellen van de pols op te vangen.
Schaap en citroen gaat een schakel bijbestellen die ik kosteloos krijg om het horloge net iets groter te maken. Ook had ik graag een glasbodem gezien, maar aangezien dat de anti-magnetische kast rond het uurwerk juist het concept is van de ingenieur snap ik deze keuze van IWC absoluut. Voor de volledigheid moet ik deze kleine 2 puntjes vermelden, maar ik vind het horloge nog steeds even geweldig dan de dag dat ik hem kocht.
hieronder nog enkele detailfoto’s.