NA: IWC Mark XVI

Al een tijdje ben ik aan het kijken naar een mooi horloge voor iedere dag. Dan denk ik vooral aan een horloge zonder teveel glimmende onderdelen met een relatief bescheiden voorkomen. Na onderzoek bleven de IWC Mark modellen hangen. Het internet werd uitgespeeld om er alles over te weten te komen. Gelukkig heeft @illewoare ooit eens een mooi leesbaar overzichtje geschreven over de geschiedenis van de Mark-modellen, dus voor meer informatie daarover verwijs ik graag naar zijn bijdrage, met in gedachten dat er ondertussen ook een Mark XX is:

De vervolgstap was om te bepalen welke het zou moeten worden. Dat was redelijk snel besloten: de Mark XVI past qua maat (39 mm en lug to lug van 48 mm), dikte (11 mm), gebrek aan glimmende onderdelen, indeling van de wijzerplaat (plek van de datum) simpelweg perfect bij wat ik zocht. Vooral de metalen band verdient alle lof. Het draagt fantastisch. Daar heeft IWC echt een kunststukje geleverd.

Toen kon de zoektocht en het vergaren van fondsen beginnen. De zoektocht leidde mij naar het blauw, waar @Wagyu een mooie Mark XVI uit 2013 aanbood. En zo reed ik afgelopen zondag naar een parkeerplaats op ca. 2 uur en een beetje rijden van mijn huis. We hadden afgesproken bij de toekan, maar eindigden uiteindelijk bij een grote Amerikaanse eetgelegenheid waar ik normaal niet om 9.30 uur in de ochtend kom :sweat_smile:. Het deed aan de gezelligheid in ieder geval niets af. Een kop koffie en wat mooie verhalen over horloges verder hebben we elkaar de hand geschut en reed ik zeer content en af en toe starend naar mijn pols terug richting huis.

Tot heden ben ik zeer gelukkig met het horloge! Zoals gezegd zit de band ontzettend fijn. Het horloge past mijn 16,5 cm polsjes verder goed en voor het aflezen van de tijd in het licht of in het donker hoeft de hele wijk enkel even richting mijn pols te kijken. Voorlopig ben ik dus verknocht en zijn andere horloges uit het zicht verdwenen. Ik ben benieuwd hoe lang dat gevoel gaat blijven :wink:

Tijd voor foto’s en dank voor het lezen!

105 likes

mooie IWC en donker datumvenster vind ik ook een +

3 likes

Erg mooie IWC! Veel draagplezier!

2 likes

Als eerst natuurlijk gefeliciteerd, lekker zo’n zoektocht. Zo te horen ben je er lekker in gedoken.

Het verknocht zijn op het horloge zal wel even duren. Maar uit mijn ervaring van 1,5 week geleden iets nieuws kopen. Weet ik dat ik de volgende dag al weer naar iets anders keek :joy:

4 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst geniet ervan :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Een magnifieke aanwinst.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Haha het begint al een beetje te kriebelen, maar dat gevoel van rust in je hoofd probeer ik toch zo lang als mogelijk vast te houden :wink: Tegen beter weten in vrees ik :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd! Mooie Flieger, dit, met een toffe band.

1 like

Mooi horloge dit :ok_hand: geniet ervan

1 like

Mooie aanwinst! Die kast draagt heerlijk compact, in tegenstelling tot zijn opvolgers. Genieten maar :+1:

1 like

een leuke Mark XVI
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst.

1 like

Heel mooi horloge Zeker geschikt voor elke dag en alle gelegenheden.

1 like

Prachtig horloge, veel plezier ervan!

1 like

Prachtige aanwinst, geniet ervan!:ok_hand:

1 like

Van harte! Een schot in de roos.

1 like

Prachtig in al zijn eenvoud :star_struck: gefeliciteerd met je aanwinst :ok_hand:

1 like

Schitterende aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Erg mooi! :star_struck:

1 like

Hele mooie IWC. Veel plezier ermee.

1 like