NA: IWC MK XVIII ‘Petit Prince’

Als soort van therapie moet je 'm verplicht houden tot minimaal begin 2018 :stuck_out_tongue_winking_eye: Verplicht afkicken …

Hij is er ook mooi genoeg voor!

Okay Dokter!

2 likes

Je zegt het zelf al, sportief en prettig dragen.
Ik zeg dan ook nog klassieke Flieger, afleesbaarheid en kwaliteit.
je krijgt spijt als je er een ander mee verblijdt…

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd!
Maar die verkoper, echt niet te vertrouwen… :yum:

2 likes

Tuurlijk niet,… ben je ziek of zo. :wink:

1 like

Zeker een blijvertje! , mooi hoor , vooral op de Sardini band.

:joy:

1 like

Groot gelijk en als je blijft zeuren met foto’s erbij, :+1:

Ik vind dit momenteel samen met de SOH II de tweede mooiste (nieuwe) vrijetijds horloges in het blauw. Jemig wat een zin overigens.

1 like

Ik snap het !!! :smiley:

Bij mij wel !!! :smile::+1:

7 likes

ik zei nog zo doe het nou ni…

oh wacht

2 likes

Heel mooi!

1 like

Denk het niet Tom als je mij de vraag stelt
Het “Selita gevoel” gaat de verliefdheid overwinnen :wink:
De kleur en de eenvoud is prachtig
Elke keer als ik Schiphol ben loop ik er even langs
Wil er vooralsnog mijn 3777 niet voor laten

1 like

en de Ultra Thin krijg ik er niet op ingeruild of verkocht :wink:

1 like

Ik weet het niet Arthur. Een degelijke eta hoort wel een beetje bij een ongecompliceerd horloge als dit. Bij een mooie dresser zou ik het ‘inhouse gevoel’ missen, maar bij deze?

Ik snap wat je bedoeld
Ik heb het in ieder geval kunnen overwinnen bij mijn "Ingy"
Dat is voor mij absoluut een “Selita blijvertje”

2 likes

Zucht…die mis ik een beetje.

2 likes

Ach… Die Mühle van mij heeft een alleszins mooi afgewerkte Sellita die verregaand gemodificeerd is in Glashütte, en daar heb ik geen gevoel bij dat ie niet in-house genoeg is. Aan de andere kant is een Seiko 7s26 wel volledig in-house maar krijg je daar geen warme gevoelens bij.

Misschien is het een idee om een uurwerk gewoon naar waarde te schatten ongeacht de verticale integratie van de producent?

Dan is de Petit Prince een icoon. IWC zat bij de eerste historische Flieger-producenten, maar met deze uitvoering hebben ze er een zeer, zeer geslaagd eigen stempel op gedrukt. Het uurwerk is daar secundair bij: De eerste vijf Flieger producenten gebruikten destijds ook allerlei uurwerken om aan de spec te voldoen, dus het is nog historisch verantwoord ook.

:slight_smile: :slight_smile:

2 likes

Zoals gezegd, ik vind het geen probleem. Maar qua uurwerk heb ik toch meer gevoel bij een inhousje van JLC of Zenith o.i.d…

Het blijft één van de mooiste Flieger interpretaties op de markt. :slight_smile: Als het geen blijver blijkt de zijn is de potentiële afzetmarkt gigantisch: er kwijlen hele volksstammen bij de gedachte.

1 like

+1

en stiekem ook als ik kijk naar de bedragen.

1 like