NA: IWC Pilot’s Watch Double Chronograph TOP GUN Ceratanium (IW371815)

Geweldig horloge! Ik hoor helaas bij de club voor wie deze te groot is, maar bij jou staat 'ie uitstekend.

1 like

Hij is 44 mm, dik 16.7 en een lug to lug van 53 mm. Hij is dus nog wel een stuk kleiner als een Big Pilot, maar is nog steeds wel een serieus ding. Het mat zwarte zorgt wel voor onopvallendheid, hij oogt daarom zeker niet groot.

De afstand in de boutique.
Het lijkt me een gekke gewaarborging.
Ik zal er niet mee geconfronteerd worden, want dit jaar al een nieuw horloge, en ik laat altijd tussen een nieuwe aanwinst een jaar tussenruimte.
Dus volgend jaar zal er wel geen 1.5m samenleven meer bestaan, vermoed ik. Geen glazenbol in huis.

Trouwens gefeliciteerd met uw aanwinst.

1 like

Dat is ook een gekke gewaarwording. Naast de afstand met plastic handschoentjes aan horloges passen.

Die 1 horloge per jaar strategie vind ik wel een mooie. Ik ben voor dit jaar ook klaar :slight_smile:

Of ik moet een buitenkans tegenkomen, maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren omdat ik alleen bij AD’s mijn horloges koop.
Of een grail moet mijn pad kruisen, maar die zijn astronomisch hoog geprijsd zoals bedragen van 2 ton en meer zoals een peace unique van Vacheron Constantin.

1 like

Beetje laat, maar gefeliciteerd met deze prachtige pilot! IWC is lekker bezig de laatste tijd. Blij dat George Kern er weg is (alhoewel hij het goed doet met Breitling).

2 likes

Thx! Ja, ik vind ook dat ze de laatste jaren erg innovatief zijn en mooie nieuwe producten afleveren :slightly_smiling_face:

1 like

En toch is dit helemaal niet nieuw,alleen is het nooit in de horlogerie gebruikt en maakt IWC daar handig gebruik van door te stellen dat het speciaal voor hun ontwikkeld is.

Het ceramische element hierin is zirconium en het combineren van zirconium en titanium tot werkbaar product (TiZr) is al vanaf 2012 in onderzoek in de medische wereld.

Iwc heeft in het verleden kasten gemaakt van puur zirconium en daarvan zijn er gevallen bekend dat die braken bij niet eens zoveel inpact.(vandaar de toevoeging van TI om het materiaal slagvaster te maken)

het is overigens wel een prachtig horloge van uiteraard een zeer speciaal materiaal.

Leesvoer
https://boris.unibe.ch/6672/

1 like

Mooie nieuwe IWC.
Gefeliciteerd met je aankoop. Veel draag plezier.

1 like

Even reageren op een oud draadje: wat is dit een geweldig horloge :star_struck:

1 like

Ik had inderdaad 2 jaar later geen nieuw bericht verwacht. :smiley:

Thx! :+1: Ben er ook nog steeds erg blij mee. Heb nu een ‘Woodland-groen’ bandje in bestelling staan, is denk ik ook een erg mooie combi.

Deze IWC staat hoog op mijn lijstje :star_struck:

Als ik deze nog eens jong gebruikt tegenkom :sunglasses:

1 like

Mag ik vragen of je die Woodland band al binnen hebt?

1 like

Nee, helaas nog niet; bandje staat nog steeds in bestelling. Zodra die binnen is, zal ik hier wat foto’s plaatsen :slightly_smiling_face:

Prachtig :star_struck: en heel veel draagplezier :+1:

1 like

@Jugis Ik ben van plan deze doppel of de pilot 41 in Ceratanium te kopen. Ik vroeg mij af lukt het een beetje om hem vrij van krassen te houden?

Zeer mooi :wink:

Leuk dat dit topic anderhalf jaar later weer omhoog komt.

Ik heb het horloge nog steeds (ben geen flipper) en geniet er nog vaak van. Vooral met het groene bandje een stoer en niet alledaags horloge.

Wat betreft de krassen; ik heb helaas wel een lichte kras net naast het glas. Volgens IWC is dat wel op te lossen door alleen de ring rondom het glas (weet niet hoe je dat noemt) te vervangen. Ik twijfel alleen of ik de kras storend genoeg vind om dat te laten doen.

Desalniettemin en zoals gezegd, het blijft een fantastisch horloge.

2 likes

Ok dan goed om te horen! Het is een prachtig horloge.

Zoals ik al zei zit ik op de wip deze aan te schaffen, ik maakte me alleen een beetje zorgen over het Ceratanium.

Maar als er na 2 jaar slechts 1 licht krasje op zit, ben ik gerustgesteld bedankt!

4 jaar excuseer.